This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Carter tuning #2

De belangrijkste reden ja imo, hier een plaatje van een honda rs125 racer blok, meer ruimte voor te richten isa hier niet zie carburateur.

 
aangezien het hier om cartertuning gaat...

Ik heb een KOOPMANS tuned blokje gekocht, deze is gekotterd en getuned @ speed 7t.

alleen de inlaat is stuk vanaf gehaald(membraan dieper in het blok)
Hierna is aan de zijkanten opgevuld met vloeibaar metaal zoals ik kan zien.

dus ik denk: doe er eens een origineel membraan in... maar membraan past helemaal niet!!!

Wat is hier de bedoeling van??

Foto post ik vanavond om het allemaal duidelijker te maken
 
zonder foto hebben we er niks aan.

denk er ook aan dat er ook veel "imitatie" Koopmans blokje in omloop zijn

True, niet alleen met koopmans, ook van Twins en XSH!

Ben nu bezig met een Peugeot carter.
Komen ook wel foto's van zodra het klaar is!
 
Er waren ook koopmans blokjes waar vl13 van pia passend voor was gemaakt. Hier was dan ook een deel van afgefreest zegmaar, aan jouw verhaal te horen heb je z`on blokje
 
Als het om een mina blok gaat, dan heeft Fred hem idd pasgemaakt op een pia VL13 membraan...zitten er ook nieuwe draadeinden in eigenlijk (2 ipv 4 dus) want ik weet even niet meer of deze carters gebruikt werden met een bijbehorend ophoogblokje/wig...?
 
Fred heeft toendertijd gewoon een pia inlaat op een minablok gemaakt om te kijken of het een verbetering zou zijn. Toendertijd was het idd een verbetering icm een wigje, maar tegenwoordig scoren de mina's moeiteloos 23/24 pk net als de pia's. Vroeger zat dat allemaal anders...
 
Maar de vloeibaar alu kan ik er zo te zien uithalen.
Dit carter is dus echt door FRED zelf gedaan?? en wat staat erop getekent??

Kan hier nog een MINA membraan in als ik het vloeibaar alu eruit haal en evt een ophoogplaat oid?
 
Het is bedoeld voor een pia membraam, waarom zou je het princiepe dan weer anders op willen gaan bouwen?

Uiteraad moet die met een ophoogplaat die je membraam weer op de orginele hoogte brengt wel lukken.
 
ikzelf zie het nu van een pia membraan niet, aangezien de membraantjes voor mina gewoon goed zijn(vl14, v-force ed.)

Heeft iemand mischien een foto van zon pia inlaat @ mina gemonteerd?
 
ikzelf zie het nu van een pia membraan niet, aangezien de membraantjes voor mina gewoon goed zijn(vl14, v-force ed.)

Heeft iemand mischien een foto van zon pia inlaat @ mina gemonteerd?

het idee erachter is wrs dat de inlaat meer gericht is naar de spoelers.
 
niks aan doen en lekker knallen met dat oldskool carter.
anders kunje het imo beter verkopen en zelf een carter opmaat hakken
 
@vst: hoe bedoel je oldskoolcarter?

Wat is het nut nu geweest van deze aanpassing? staat het membraan anders?? zijn pia membranen beter als mina?? of?
 
Ja staat anders, Ja is beter,

oldskool = 2003-techniek... ZO VET

15pk met een mhr team helemaal te gek vinden... koekwaus toch ?
 
ghehe, thanx sander, nu kan ik ermee verder

Kun je mischien ook een foto of iets regelen, waar die bijbehorende adaptor opstaat?
 
die carters hebben ook altijd een ophoogplaatje erbij geleverd gekregen,dit om dat er in t carter een andere hoek is gecreeerd voor t membraan.
enige tip die ik je kan geven is gaan rijden waar t carter voor bedoelt is,dus met vl13 en met de devcon erin,wat wel eens voorkwam is dat de devcon eruit kwam zetten,als dit gebeurd zou ik nieuwe erin plaatsen.van dit soort carters zijn er door fred 4 gemaakt en ze zijn niet voor niets zo ontwikkeld.