Als jij met de toleranties wil meten heb je dat idd nodig ja.
het is geen mu maar µm wijsneus..........
1µm is gewoon een duizenste milimeter en niet dat intressante gedoe van jou.
Laten we verdergaan (nogmaals)
hoi, kritiek hou ik wel van, zal t dan ook onderbouwd reageren.
het grote probleem met lassen aan wat dan ook is warmte, warmte gaat trekken, en voordat je het weet is je werkstuk een banaan.
weg vermogen dus. Daarnaast moet je al een goede aluminiumlasser hebben om t met een gietlegering tot een goed einde te brengen, dit materiaal is nl zeer goor. Een ring erin schroevn gaat spannings vrij, en naar mijn mening net zo mooi. Als ik dit nog 10 minuten schuur en even in t straalkastje leg ( wat ook nog gaat gebeuren) heb jij je broek vol, maar ik geloof niet dat dit als vermogenswinst merkbaar is. (net zoiets als wel / niet polijsten :+ ) de vorm is vele malen belangrijker dan n klein freesgroefje in een carter. Vergeet ook niet dat bijna iedere beunert helemaal niets had gedaan aan zoiets in het carter (omdat dat hun financieel niet trekt ) dan kan je beter een freesgroefje hebben van 2 tiende mm dan een geul van 2 mm..
adieu, tot de volgende update
Dat geschroefde gedeelte is eigenlijk de manier om die ruimte op te vullen...
Echt niks mis mee!!
En dat losse handwerk:S
Hou nou gewoon is op...Je heb dus echt geen idee,dat een mooi geschuurd oppervlakt echt geen enkele extra waarde heeft!!
Jij bent zo iemand dat je je favorieten uitkiest aan de hand van plaatjes:X:X
om toch nog even te reageeren om zo iets te lassen hoef niet zo speciale alu laser te zijn hoor .. bij mij op het werk worden vaak carters gelast scooter/auto carterpan/
en dat het trekt dat is bij rvs zo dat word krom en moet je richten alu niet
het is geen mu maar µm wijsneus..........
1µm is gewoon een duizenste milimeter en niet dat intressante gedoe van jou.
Laten we verdergaan (nogmaals)
om toch nog even te reageeren om zo iets te lassen hoef niet zo speciale alu laser te zijn hoor .. bij mij op het werk worden vaak carters gelast scooter/auto carterpan/
en dat het trekt dat is bij rvs zo dat word krom en moet je richten alu niet
jij bent ook niet echt slim of wel, alu trekt als een gek!
mijn verlaste carter was zo krom als een hoepel!
maar goed niks met praktijk te maken, het is gewoon zo!
@ heikneuter gelukkig ben jij wel heel slim en goed heiko! je bent wel een goede naam aan het opbouwen kwa vriendelijkheid zeg! kelere reageer eens anders~!~
over dat allu lassen, der zijn bedrijven die allu onder water lassen tegen het krom trekken, wat ik heb gehoord is het risico op krom trekken nagenoeg weg.
dus als je iets wil laten lassen zou ik zo,n bedrijf zoeken
Bij de scheepvaart wordt inderdaad onder water gelast , maar niet in het water zelf , er wordt eerst een soort van koepel om het te lassen deel geplaatst en daar wordt het water uitgezogen en dan kan er gelast worden.
Ikzelf heb er ook nooit van gehoord dat er in het water zelf gelast kan worden omdat er dan natuurlijk geen fatsoenlijk smeltbad onstaat en stroom en water nooit samengaan.
Wat wel zou kunnen is plasmasnijden onder water.