Brommersprint Genemuiden >> Zat. 30 augustus 2008

Tja... Maar meschien is het toch nog een idee, om ook de namen van de sprinters te vermelden. Tegenwoordig verwisselen de machines regelmatig van rijder, dus deze namen zeggen niks meer.

Zou kunnen Tom, maar wij verwerken type brommer niet in onze lijsten, dus we houden het straks bij naam en plaats.....

Greetz KJ
 
Misschien is deze vraag dom maar wat ik me afvraag is namelijk wat wordt er nou eigenlijk verstaan onder deze volgende regel?

2. De brommer dient in technisch veilige en deugdelijke staat te verkeren (bijv. geen scherpe uitstekende delen of niet beschermde draaiende delen), dit ter beoordeling van de keurmeester.

Aangezien ik dit keer in de x-treme klassen zonder kappen wil gaan rijden. Ik rij met een speedfight frame + mina blokje. Is dit toegestaan of niet? Want op een kaal frame zitten wel uitstekende delen wordt dat dan als gevaarlijk gezien of valt dit niet onder deze regel?

Als iemand me dit misschien is zou kunnen vertellen graag. :D

groeten Guido
 
Misschien is deze vraag dom maar wat ik me afvraag is namelijk wat wordt er nou eigenlijk verstaan onder deze volgende regel?

2. De brommer dient in technisch veilige en deugdelijke staat te verkeren (bijv. geen scherpe uitstekende delen of niet beschermde draaiende delen), dit ter beoordeling van de keurmeester.

Aangezien ik dit keer in de x-treme klassen zonder kappen wil gaan rijden. Ik rij met een speedfight frame + mina blokje. Is dit toegestaan of niet? Want op een kaal frame zitten wel uitstekende delen wordt dat dan als gevaarlijk gezien of valt dit niet onder deze regel?

Als iemand me dit misschien is zou kunnen vertellen graag. :D

groeten Guido

Hallo Guido,

Het technisch regelement van sbg stelt in principe niet veel eisen, maar een van de belangrijkste is toch wel veiligheid, en wel te verstaan jou eigen veiligheid.

Stel je voor je komt te vallen en je scooter valt op , ja wat gebeurd er dan

Ik weet hoe een kaal speedfight frame eruit ziet daar zitten wel wat scherpe delen aan.

Probeer het zoveel mogelijk te verhelpen met rubber oid.

Grt Roger
 
Bedankt voor je reactie, dus hieruit begrijp ik dat als ik gewoon bijvoorbeeld die uitstekendende punten zal gaan ombinden met rubber het eigelijk geen probleem mag vormen?

En anders neem ik voor de zekerheid wel wat kappen mee :!
 
zoals het daar staat moet je het proberen zoveel mogelijk af te dekken oid, dat kan met rubber idd en anders de kappen jah... gaat wel lukken toch :W
 
even over het voorvork gebeuren een vraag

in de scooter speciaal (sbo)hoeft het niet verend te wezen das wel duidelijk

maar voor de friese sprints wil ik wel een verendende voorvork houden

mag ik ook de stang van het kroonstuk( die door het balhoofd heen gaat)ook verend maken?

en de poten star? is dat ook voldoende en word dat ook als vering gezien?

hoe ik het wou doen is heel simpel....gewoon een veer overde stang... voorvork er in .. en klaar dan heb je je voorvork verend.....( met bij behoorde de aanpassingen natuulijk inc busjes en bende op maat voor die veer)
 
hoe moet ik dit opvatten?

tuurlijk ga ikzelf niet rijden...
dit om dezelfde reden waarom jij gas gebruikt, je bent ook te zwaar:D
 
Back
Top