::Michel::
Arrrg, I'm a Pirate
Nou daar ben ik dan eindelijk met mijn 2e project
Na het afgelopen seizoen was ik van plan de Ice te verkopen en een ligt sprintframe op te bouwen. Nja ik had alle zooi te koop gezet en had al wat geinteresseerden, maar kon het gewoon niet over me hart verkrijgen om het spul weg te doen, en zodoende weer een project niet af maken. Dus heb gezegt dat ik het zooi hield en begon er beetje bij beetje aan te beunen.
Nu het seizoen toch heeel snel dichterbij komt, en ik het sprintframe toch niet op tijd af krijg ben ik een paar weken geleden toch maar met de Ice begonnen. Het het frame + velg maar naar de coater gebracht:
Heb voor matzwart gekozen omdat ik dit het mooiste vind.
Toen ben ik bezig gegaan om de poten nog korter te maken dan dat ze al waren :7
Hoe ze waren:
En hoe ze nu zijn:
Toch een mooi stukje eraf gezaagt :W
Het past ook allemaal maar net, zit 5mm tussen mijn band en kroonstuk, en de ruimte tussen mijn band en kap:
Vorige week heb ik er ook even een 2e peugeot carter setje erbij gekocht omdat ik toch beide scooter op 2 bandjes wil hebben staan . Na een grondige schoonmaakbeurt op het werk heb ik het er de volgende dag meteen onder gehangen.
En dan ga je denken........waar wil ik toch dat radje verstoppen. Achter de voorkap is zoiezo geen optie omdat ik hem zo clean mogelijk wil houden en geen meters aan slangen wil hebben. Dan ga je het dichter bij huis zoeken en dan maar aan de achterkant :#
Dan ga je nogmaals denken......hoe kom ik aan koeling :z Gelukkig heb ik nog 2 goede fans van die R1 rad die ik afgelopen seizoen had. Na wat stukjes alu strips zagen en boren kwam dat er zo uit te zien:
Nog even mijn paintskills showen zo komt het er ongeveer uit te zien met underseat:
De underseat ga ik binnenkort aan beginnen, moet eerst even een grote pot poly en wat matten kopen
Een stukje slang en koppelstukjes gekocht zodat ik niet met bogen hoef te werken O-)
En nogmaals maar even de velg met schijfje:
Nog even ter indicatie van hoe die was
*24-03-2008*
Weer een update van mijn kant :W
Nou de scooter is bijna klaar, ik moet enkel nog een variobus en een Bosch waterpomp hebben, en de benzine / kvs aansluiten maar dit zie ik niet als een probleem. De variobus word geregeld
Wat is er zoal gedaan sinds de laatste update:
Rempodjes zwart gemaakt
gas aangesloten
voorkap goed gemonteerd
benzine tankje plekje voor gevonden
ML50 bandje erom laten zetten, komt een slick voor in de plaats
Elektra in orde gemaakt
En vast nog wel wat dingen
Tijd voor foto's +ralf+
(underseat komt er als laatste pas onder)
En ja hij is echt laag
En nog een vet hebbeding aangeschaft voor op de meetings
Deze zal zo veel mogelijk gebruikt worden door mij en anderen 8)
De 2 weekenden voor Meppel kan ik overigens niet meer gebruiken, want heb alle 2 een familie weekend :X Maar heb er alle vertrouwen in dat hij met Meppel reezzzsch is :7
Zal voor Meppel nog wel een updateje doen van hoe hij er dan uitziet :W
See ya all @ Meppel 8)
Ook verwacht ik volgende week mijn blokje op te kunnen halen bij XSH
Setup:
Cilinder: Malossi MHR Speed6t 80cc opgeboord
Krukas: Aangepaste RHQ met 85mm as en afgedraait voor vario
Carburateur: Keihin 28mm
Inlaat: V-force inlaathuisje
Uitlaat: ABT
Vario: Malossi MHR Overrange 2005
Poulie: Malossi MHR Overrange 2005
Koppeling: Malossi MHR Deltaclutch
Koppelingshuis: Malossi MHR Wingbell
Ontsteking: HPI 2005
Doelen:
Rond de 55 kilo sprint klaar.
21+ pk halen met Peugeot.
Rond de 7.5sec knallen
Met dank aan:
Spruyt coating Hoogeveen
XSH Tuning
L&M design
Na het afgelopen seizoen was ik van plan de Ice te verkopen en een ligt sprintframe op te bouwen. Nja ik had alle zooi te koop gezet en had al wat geinteresseerden, maar kon het gewoon niet over me hart verkrijgen om het spul weg te doen, en zodoende weer een project niet af maken. Dus heb gezegt dat ik het zooi hield en begon er beetje bij beetje aan te beunen.
Nu het seizoen toch heeel snel dichterbij komt, en ik het sprintframe toch niet op tijd af krijg ben ik een paar weken geleden toch maar met de Ice begonnen. Het het frame + velg maar naar de coater gebracht:
Heb voor matzwart gekozen omdat ik dit het mooiste vind.
Toen ben ik bezig gegaan om de poten nog korter te maken dan dat ze al waren :7
Hoe ze waren:
En hoe ze nu zijn:
Toch een mooi stukje eraf gezaagt :W
Het past ook allemaal maar net, zit 5mm tussen mijn band en kroonstuk, en de ruimte tussen mijn band en kap:
Vorige week heb ik er ook even een 2e peugeot carter setje erbij gekocht omdat ik toch beide scooter op 2 bandjes wil hebben staan
En dan ga je denken........waar wil ik toch dat radje verstoppen. Achter de voorkap is zoiezo geen optie omdat ik hem zo clean mogelijk wil houden en geen meters aan slangen wil hebben. Dan ga je het dichter bij huis zoeken en dan maar aan de achterkant :#
Dan ga je nogmaals denken......hoe kom ik aan koeling :z Gelukkig heb ik nog 2 goede fans van die R1 rad die ik afgelopen seizoen had. Na wat stukjes alu strips zagen en boren kwam dat er zo uit te zien:
Nog even mijn paintskills showen
De underseat ga ik binnenkort aan beginnen, moet eerst even een grote pot poly en wat matten kopen
Een stukje slang en koppelstukjes gekocht zodat ik niet met bogen hoef te werken O-)
En nogmaals maar even de velg met schijfje:
Nog even ter indicatie van hoe die was
*24-03-2008*
Weer een update van mijn kant :W
Nou de scooter is bijna klaar, ik moet enkel nog een variobus en een Bosch waterpomp hebben, en de benzine / kvs aansluiten maar dit zie ik niet als een probleem. De variobus word geregeld
Wat is er zoal gedaan sinds de laatste update:
Rempodjes zwart gemaakt
gas aangesloten
voorkap goed gemonteerd
benzine tankje plekje voor gevonden
ML50 bandje erom laten zetten, komt een slick voor in de plaats
Elektra in orde gemaakt
En vast nog wel wat dingen
Tijd voor foto's +ralf+
(underseat komt er als laatste pas onder)
En ja hij is echt laag
En nog een vet hebbeding aangeschaft voor op de meetings
Deze zal zo veel mogelijk gebruikt worden door mij en anderen 8)
De 2 weekenden voor Meppel kan ik overigens niet meer gebruiken, want heb alle 2 een familie weekend :X Maar heb er alle vertrouwen in dat hij met Meppel reezzzsch is :7
Zal voor Meppel nog wel een updateje doen van hoe hij er dan uitziet :W
See ya all @ Meppel 8)
Ook verwacht ik volgende week mijn blokje op te kunnen halen bij XSH
Setup:
Cilinder: Malossi MHR Speed6t 80cc opgeboord
Krukas: Aangepaste RHQ met 85mm as en afgedraait voor vario
Carburateur: Keihin 28mm
Inlaat: V-force inlaathuisje
Uitlaat: ABT
Vario: Malossi MHR Overrange 2005
Poulie: Malossi MHR Overrange 2005
Koppeling: Malossi MHR Deltaclutch
Koppelingshuis: Malossi MHR Wingbell
Ontsteking: HPI 2005
Doelen:
Rond de 55 kilo sprint klaar.
21+ pk halen met Peugeot.
Rond de 7.5sec knallen
Met dank aan:
Spruyt coating Hoogeveen
XSH Tuning
L&M design
Last edited: