This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Black Ice

::Michel::

Arrrg, I'm a Pirate
Nou daar ben ik dan eindelijk met mijn 2e project

Na het afgelopen seizoen was ik van plan de Ice te verkopen en een ligt sprintframe op te bouwen. Nja ik had alle zooi te koop gezet en had al wat geinteresseerden, maar kon het gewoon niet over me hart verkrijgen om het spul weg te doen, en zodoende weer een project niet af maken. Dus heb gezegt dat ik het zooi hield en begon er beetje bij beetje aan te beunen.

Nu het seizoen toch heeel snel dichterbij komt, en ik het sprintframe toch niet op tijd af krijg ben ik een paar weken geleden toch maar met de Ice begonnen. Het het frame + velg maar naar de coater gebracht:

Heb voor matzwart gekozen omdat ik dit het mooiste vind.

Toen ben ik bezig gegaan om de poten nog korter te maken dan dat ze al waren :7

Hoe ze waren:

En hoe ze nu zijn:

Toch een mooi stukje eraf gezaagt :W

Het past ook allemaal maar net, zit 5mm tussen mijn band en kroonstuk, en de ruimte tussen mijn band en kap:

Vorige week heb ik er ook even een 2e peugeot carter setje erbij gekocht omdat ik toch beide scooter op 2 bandjes wil hebben staan . Na een grondige schoonmaakbeurt op het werk heb ik het er de volgende dag meteen onder gehangen.

En dan ga je denken........waar wil ik toch dat radje verstoppen. Achter de voorkap is zoiezo geen optie omdat ik hem zo clean mogelijk wil houden en geen meters aan slangen wil hebben. Dan ga je het dichter bij huis zoeken en dan maar aan de achterkant :#

Dan ga je nogmaals denken......hoe kom ik aan koeling :z Gelukkig heb ik nog 2 goede fans van die R1 rad die ik afgelopen seizoen had. Na wat stukjes alu strips zagen en boren kwam dat er zo uit te zien:

Nog even mijn paintskills showen zo komt het er ongeveer uit te zien met underseat:

De underseat ga ik binnenkort aan beginnen, moet eerst even een grote pot poly en wat matten kopen

Een stukje slang en koppelstukjes gekocht zodat ik niet met bogen hoef te werken O-)

En nogmaals maar even de velg met schijfje:

Nog even ter indicatie van hoe die was

*24-03-2008*

Weer een update van mijn kant :W

Nou de scooter is bijna klaar, ik moet enkel nog een variobus en een Bosch waterpomp hebben, en de benzine / kvs aansluiten maar dit zie ik niet als een probleem. De variobus word geregeld

Wat is er zoal gedaan sinds de laatste update:
Rempodjes zwart gemaakt
gas aangesloten
voorkap goed gemonteerd
benzine tankje plekje voor gevonden
ML50 bandje erom laten zetten, komt een slick voor in de plaats
Elektra in orde gemaakt
En vast nog wel wat dingen

Tijd voor foto's +ralf+

(underseat komt er als laatste pas onder)

En ja hij is echt laag

En nog een vet hebbeding aangeschaft voor op de meetings

Deze zal zo veel mogelijk gebruikt worden door mij en anderen 8)

De 2 weekenden voor Meppel kan ik overigens niet meer gebruiken, want heb alle 2 een familie weekend :X Maar heb er alle vertrouwen in dat hij met Meppel reezzzsch is :7

Zal voor Meppel nog wel een updateje doen van hoe hij er dan uitziet :W

See ya all @ Meppel 8)

Ook verwacht ik volgende week mijn blokje op te kunnen halen bij XSH

Setup:
Cilinder: Malossi MHR Speed6t 80cc opgeboord
Krukas: Aangepaste RHQ met 85mm as en afgedraait voor vario
Carburateur: Keihin 28mm
Inlaat: V-force inlaathuisje
Uitlaat: ABT
Vario: Malossi MHR Overrange 2005
Poulie: Malossi MHR Overrange 2005
Koppeling: Malossi MHR Deltaclutch
Koppelingshuis: Malossi MHR Wingbell
Ontsteking: HPI 2005

Doelen:
Rond de 55 kilo sprint klaar.
21+ pk halen met Peugeot.
Rond de 7.5sec knallen

Met dank aan:
Spruyt coating Hoogeveen
XSH Tuning
L&M design

Last edited:
Sprintklaar rond de 55 kg? Denk niet dat je bij een ICE aan gewicht hoeft te denken :| Wat is dat voor zwart trouwens op je frame mat ofzo? Wel proberen om hem niet te beschadigen kras op zwart zie je wel snel denk ik

Lees toch eens goed Wesley

Leuk dat je verder gaat met de Ice.
Alleen het coat werk vind ik niet zo denderend...
Tis net niet mat, maar ook geen glans...

Misschien is het in het echt wel vet.

Zie hem wel @ Meppol!

Gr, Don

Nog steeds vind ik het niet kunnen dit, een Peugeot blok onder een Piaggio scooter|(

Ben wel benieuwd wat je vooruitgang is qwa vermogen en tijden:#

Michel, wtf ben je allemaal van plan

Ben benieuwd wat voor waanideen je met deze scooter hebt

Nou het ziet er nu al 10x beter uit dan vorig jaar. Ook radje is een stuk beter dan dat big ass ding van vorig jaar

Het oogt al een stuk netter, Michel. Ik vraag me af hoe dit ding dit jaar gaat lopen .

Ik spreek je op Meppel wel weer :*.

Ziet er leuk uit! Al stuk beter dan versie #1!

Wat voor achtervelg licht er nu onder op die foto's?

Succes!

Tja ik zeg nog steeds niet verlengen die hap...

Maar goed. En 55 kilo met een ice frame? pff dat gaat nog spannend worden. zeker met die velgen.

Suc6!

@ Jonh: Ik meende dat hij op Meppel #3 iets van 60 kilo woog, dus 55 moet wel lukken denk ik.

@ Ben.S: Dit is gewoon een peugeot sd velgje.

@ Denna: Spreken elkaar wel eventjes :W

@ Enzo: Ik vind een mina/pia ook niet onder een speedfight kunnen

@ Don: Het is wel gewoon mat, maar het glanzende kan komen door de TL verlichting. Zodra ik een achterstaaf gefixt heb, en het is mooi weer zal ik wel even foto's van buiten maken

@ De rest: Bedankt voor de verdere reacties :*

Overigens heb ik net bericht van Marco (XSH) gekregen dat mijn blokje klaar is . die ga ik morgen dus eventjes ophalen :W

blijft een nette scooter hoor!
nu nog beter!

maare ik had wel gewoon een piaggio blok gepakt! maar goed ook leuk dat je ut weer met Peugeot doet

Leuk ding Michel Warneer ben je weer eens bij Danny ofzo?

En mischien zie ik je morgen wel bij XSH dan Good luke, en meet je nog!

Leuk ding Michel Warneer ben je weer eens bij Danny ofzo?

En mischien zie ik je morgen wel bij XSH dan Good luke, en meet je nog!

Ik probeer steeds dingen te regelen mja...komt steeds maar niks van :X

En ben er morgen rond 3 uur denk ik

thanks voor de reacties

Last edited: