Big B NRG
Well, this is awkward
Hier dan een projectje van mijn kant…
Het begon allemaal op me 16e levensjaar. Ik was verliefd geworden op een scooter die bij mij op school stond:
De jongen van wie die scooter was, die verkocht hem. Ik zou en moest deze scooter hebben. Zo gezegd zo gedaan. Scooter in busje en naar huis vervoerd, want ik had nog een certificaat.
Toen ik de scooter kocht was de setup als vlgde:
MHR team
21 DO
Shot
Multivar.
Mijn vader vond het geen goed plan om als beginner zo rond te rijden. Dus werd hij eerst weer standaard gemaakt met alleen de Shot en de Multivar eronder.
Na een tijdje zo hebben te gereden was ik het zat en ben ik naar een vriend gegaan om me snelle spullen er weer onder te leggen. Na een middagje prutsen lag het eronder en ik en me maten waren er helemaal over in de nopjes :W
Toen begon het gedonder…
Ik had besloten dat ik me scooter een andere kleur wilde geven. Hij moest Fluo oranje met zwart worden. Dus scooter naar me vaders bedrijf verplaats en begonnen met strippen. Ik had me pa toen al verteld dat ik “hard” reed en hij vond het wel best als ik maar voorzichtig deed
Ik had toen op internet een plaatje van de scooter van de Jager gezien met die gefreesde velgen…dat wilde ik dus ook hebben. Na lang wachten en 1 velg te hebben verneukt (frees er dwars doorheen gegaan 8P ) Waren ze klaar en konden ze gespoten worden, dit was het resultaat:
Het ziet er misschien niet zo mooi uit…maar dat komt omdat deze foto’s met een niet zo goede camera is genomen. Irl zijn ze goed gelukt
Toen de tijd kreeg ik ook een aanbod van iemand om een zip blok over te kopen met leuke spullen erop, namelijk de volgende:
Speed-r Tuned
Team 2000
Overrange
Rechte malossi vertanding
Hpi binnenrotor
24 amal carb met recht spruitstuk.
Hier een aantal plaatjes:
Dit heb ik toen gedaan en vervolgens allemaal op me eigen blok geplaatst. Maar omdat ik die 24 maar kut vond had ik er tijdelijk een 19 DO opgezet wat een stuk beter was af te stellen en een stuk beter liep (wonderbaarlijk).
Toen me scooter “af” was zag zij er zo uit:
Setup was dus:
Speed-r tuned
Doppler as
Team 2000 uitlaat
Overrange
Hpi
19 Do
Toen begon een beetje de ellende…
Tijdens het afstellen van me scooter zag ik iets verschrikkelijks Ik zag een scheur in me achtervelg…
Bij het zwarte streepje was de velg gescheurd.
Ik heb bij de bommersloop toen een nieuwe velg gehaald en deze gewoon onbewerkt gelaten.
Me Hpi kapte ermee, dus moest er een nieuwe ontsteking komen. Dit werd een Selettra, puur om de prijs/kwaliteit verhoudingen.
Ik heb nadat ik die ontsteking had gekocht ook me 19 DO geruild voor een 21 DO wat een wereld van verschil was. (in vermogen)
Ik met deze setup een tijdje rondgereden, totdat ik iets hoorde ratelen….
Ben toen meteen gestopt en naar huis gelopen. Thuis schroefde ik me carterkap los en deze brak tot mij grootte verbazing in 2en :S:S:S Ik merkte op dat me blok gescheurd en ontwricht was, de variokant stond scheef t.o.v de koppelings kant. Was blij dat ik het nu ontdekte inplaats van onder het rijden
Ben toen opzoek gegaan naar een nieuw blok. Ik kon er 1 kopen van Arne. Blok had in de schuur een brandje meegemaakt. Dus het zag er niet uit, overal aanslag van bluspoeder en kleine plastic dingen waren weggesmolten. Blok heb ik dus gestraald en daarna zwart gespoten, hier komen nog foto’s van.
Omdat ik toch weer met me blok bezig was heb ik me velg weer weg gebracht voor bewerking alleen dit keer wordt hij iets minder extreem…hij is nog niet klaar dus hier heb ik nog geen foto’s van.
Me blokje staat er nu met deze setup bij:
Speed-r tuned
Carters tuned.
Doppler as
Team 2000 pijp
Overrange
Langere vertanding malossi, ik weet niet welke verhouding.
Selettra binnenrotor.
Hier nog een aantal andere foto’s
Ik heb binnenkort weer foto’s en zal jullie Up to date houden!
Het begon allemaal op me 16e levensjaar. Ik was verliefd geworden op een scooter die bij mij op school stond:
De jongen van wie die scooter was, die verkocht hem. Ik zou en moest deze scooter hebben. Zo gezegd zo gedaan. Scooter in busje en naar huis vervoerd, want ik had nog een certificaat.
Toen ik de scooter kocht was de setup als vlgde:
MHR team
21 DO
Shot
Multivar.
Mijn vader vond het geen goed plan om als beginner zo rond te rijden. Dus werd hij eerst weer standaard gemaakt met alleen de Shot en de Multivar eronder.
Na een tijdje zo hebben te gereden was ik het zat en ben ik naar een vriend gegaan om me snelle spullen er weer onder te leggen. Na een middagje prutsen lag het eronder en ik en me maten waren er helemaal over in de nopjes :W
Toen begon het gedonder…
Ik had besloten dat ik me scooter een andere kleur wilde geven. Hij moest Fluo oranje met zwart worden. Dus scooter naar me vaders bedrijf verplaats en begonnen met strippen. Ik had me pa toen al verteld dat ik “hard” reed en hij vond het wel best als ik maar voorzichtig deed
Ik had toen op internet een plaatje van de scooter van de Jager gezien met die gefreesde velgen…dat wilde ik dus ook hebben. Na lang wachten en 1 velg te hebben verneukt (frees er dwars doorheen gegaan 8P ) Waren ze klaar en konden ze gespoten worden, dit was het resultaat:
Het ziet er misschien niet zo mooi uit…maar dat komt omdat deze foto’s met een niet zo goede camera is genomen. Irl zijn ze goed gelukt
Toen de tijd kreeg ik ook een aanbod van iemand om een zip blok over te kopen met leuke spullen erop, namelijk de volgende:
Speed-r Tuned
Team 2000
Overrange
Rechte malossi vertanding
Hpi binnenrotor
24 amal carb met recht spruitstuk.
Hier een aantal plaatjes:
Dit heb ik toen gedaan en vervolgens allemaal op me eigen blok geplaatst. Maar omdat ik die 24 maar kut vond had ik er tijdelijk een 19 DO opgezet wat een stuk beter was af te stellen en een stuk beter liep (wonderbaarlijk).
Toen me scooter “af” was zag zij er zo uit:
Setup was dus:
Speed-r tuned
Doppler as
Team 2000 uitlaat
Overrange
Hpi
19 Do
Toen begon een beetje de ellende…
Tijdens het afstellen van me scooter zag ik iets verschrikkelijks Ik zag een scheur in me achtervelg…
Bij het zwarte streepje was de velg gescheurd.
Ik heb bij de bommersloop toen een nieuwe velg gehaald en deze gewoon onbewerkt gelaten.
Me Hpi kapte ermee, dus moest er een nieuwe ontsteking komen. Dit werd een Selettra, puur om de prijs/kwaliteit verhoudingen.
Ik heb nadat ik die ontsteking had gekocht ook me 19 DO geruild voor een 21 DO wat een wereld van verschil was. (in vermogen)
Ik met deze setup een tijdje rondgereden, totdat ik iets hoorde ratelen….
Ben toen meteen gestopt en naar huis gelopen. Thuis schroefde ik me carterkap los en deze brak tot mij grootte verbazing in 2en :S:S:S Ik merkte op dat me blok gescheurd en ontwricht was, de variokant stond scheef t.o.v de koppelings kant. Was blij dat ik het nu ontdekte inplaats van onder het rijden
Ben toen opzoek gegaan naar een nieuw blok. Ik kon er 1 kopen van Arne. Blok had in de schuur een brandje meegemaakt. Dus het zag er niet uit, overal aanslag van bluspoeder en kleine plastic dingen waren weggesmolten. Blok heb ik dus gestraald en daarna zwart gespoten, hier komen nog foto’s van.
Omdat ik toch weer met me blok bezig was heb ik me velg weer weg gebracht voor bewerking alleen dit keer wordt hij iets minder extreem…hij is nog niet klaar dus hier heb ik nog geen foto’s van.
Me blokje staat er nu met deze setup bij:
Speed-r tuned
Carters tuned.
Doppler as
Team 2000 pijp
Overrange
Langere vertanding malossi, ik weet niet welke verhouding.
Selettra binnenrotor.
Hier nog een aantal andere foto’s
Ik heb binnenkort weer foto’s en zal jullie Up to date houden!
Last edited: