Berghem 26 augustus

Ik denk dat het feit dat er nog maar 2 rijders meereden op het laatst toch meer blijft hangen. Zowiezo word imo alles overschaduwd door de komst van de SBO. En mensen weten het geval in jou voorbeeld in de F1 ook minder omdat de F1 sindsdien gewoon is doorgegaan.

Ik zou niet weten hoe de SOBW denkt de scooters denken te behouden/terug te krijgen. Want ik geloof dat in de stnd. klasse het ook gaat leeglopen. Wie weet is er daar volgend jaar ook geen B klasse meer...
 
Mja. als er een alternatief is moet je ineens naar je leden luisteren.
En ik denk dat het te laat is.

En dat alleen maar omdat 10cc meer mag +pippi+ ;)
 
Raymon said:
Ondanks dat ik me in scootin' ook al paar x negatief heb uitgelaten over de topscooterklasse dit jaar ... ben ik wel van mening dat er over een paar jaar niemand meer weet hoeveel mensen meededen bij de top en dat er voor de buitenstaanders net zoveel waarde wordt gehecht aan de titel van 2006 als die van 2005 of de jaren ervoor ..

Het gaat er toch niet om over wat andere mensen over een paar jaar denken. het gaat erom hoe je je zelf voelt onder het behalen van het kampioenschap.

Alzamora werd in 199? Wereldkampioen 125 zonder ook maar 1 wedstrijdt te winnen, volgens mij gold dit ook voor alex crivelle. deze mensen wisten heus wel dat zij niet de beste rijders van het veld waren.

Dus ik kan me voorstellen dat in het geval van de Nieuwe nederlandskampioen bij de sobw. ook het gevoel bestaat dat hij dit jaar weinig eer heeft kunnen behalen van zijn inspanningen. simpel weg omdat hij geen noemenswaardige tegenstand heeft gehad. en daardoor het kamipoenschap niet het aanzien en waarde heeft als een aantal jaar terug, omdat er toen ruim 20 man aan de start stonden en een man of 6/7 instaat was een wedstrijd te winnen. en zoals nu dat als je meer als een ronde achterlicht nog steeds derde wordt!!
 
g-one said:
Het gaat er toch niet om over wat andere mensen over een paar jaar denken. het gaat erom hoe je je zelf voelt onder het behalen van het kampioenschap.

Alzamora werd in 199? Wereldkampioen 125 zonder ook maar 1 wedstrijdt te winnen, volgens mij gold dit ook voor alex crivelle. deze mensen wisten heus wel dat zij niet de beste rijders van het veld waren.

Dus ik kan me voorstellen dat in het geval van de Nieuwe nederlandskampioen bij de sobw. ook het gevoel bestaat dat hij dit jaar weinig eer heeft kunnen behalen van zijn inspanningen. simpel weg omdat hij geen noemenswaardige tegenstand heeft gehad. en daardoor het kamipoenschap niet het aanzien en waarde heeft als een aantal jaar terug, omdat er toen ruim 20 man aan de start stonden en een man of 6/7 instaat was een wedstrijd te winnen. en zoals nu dat als je meer als een ronde achterlicht nog steeds derde wordt!!

Ik snap je heel goed maar dat de topscooters dit jaar een ramp was, mogen we Kervin toch niet gaan verwijten, hem treft geen blaam. Hopelijk voor Kervin kan hij volgend jaar het kunstje bij de sbo (of toch de sobw?) over doen ...

we will see
 
Ik neem Kervin ook niks Kwalijk, ik vind het alleen jammer voor hem dat sobw-kampioen dit jaar niets voorsteld in de Top-scooterklasse.

en ik persoonlijk zou er niet zo uitgesproken blij mee zijn, omdat ik ook echt niet blij zou zijn.

laten we hopen op een spectaculere race op Spa, zodat hij kan laten zien waarom HIJ de nederlands kampioen is.
 
Aan de ene kant kan ik begrijpen dat hij blij is met de titel. Maar trots zijn, dat zou ik er persoonlijk niet van kunnen maken. Laten we hopen dat Spa een vette race word met concurrentie!
 
Achja, uiteindelijk doen we het allemaal voor het plezier (hoop ik). De een heeft meer plezier @ de SBO en de ander bij de SOBW.
 
Ralf. said:
Achja, uiteindelijk doen we het allemaal voor het plezier (hoop ik). De een heeft meer plezier @ de SBO en de ander bij de SOBW.
Zo zou het wel moeten zijn aangezien niemand zijn geld ermee verdiend oid. En anders zal hij er niet van kunnen leven denk ik.
Helaas heb ik het de afgelopen 5-6 jaar al een aantal keer gezien dat er weinig plezier meer bij kwam kijken bij wat mensen en dat is dan toch weer zonde.
Voor Kervin zal dit voor zover ik weet niet het geval zijn, hij vind het altijd heerlijk om te knallen voor zover ik weet :)
 
Ralf. said:
Achja, uiteindelijk doen we het allemaal voor het plezier (hoop ik). De een heeft meer plezier @ de SBO en de ander bij de SOBW.


IK heb nog nooit zoveel plezier gehad als dit jaar bij de sobw , van alle races heb ik er maar 2 gemist (en vw 1e keer zelf niet gereden) ,nog nooit zoveel wedstrijden gereden als nu , voor mij een topjaar en ook nog 2 bekers ook nog :*

mja , bij de sbo zou ik ook wel plezier hebben maar daar zal ik niet rijden iig , dat gaat niet lukken , wel kijken natuurlijk :)

ik denk dat de SBO gewoon veel sobw-ers heeft binnengehaald door met 70cc te rijden , dit is voor de meeste jongens interressanter , ik denk ook dat het grootste gedeelte van de leegloop van de sobw daar ook te maken mee heeft.

we zullen wel zien wat er in de toekomst bij de sobw gebeurt , aangezien de Derbi klasse ook al leeg loopt , de topscooterklasse al leeg is , en de std klasse ook al niet veel meer voorstelt denk ik dat de schakelklasses volgend jaar dus tijd zat hebben voor 2 manches ;)

volgens mij zijn btw ook de schakelklasses zelfs minder geworden..
 
melf #50 said:
ik denk dat de SBO gewoon veel sobw-ers heeft binnengehaald door met 70cc te rijden , dit is voor de meeste jongens interressanter , ik denk ook dat het grootste gedeelte van de leegloop van de sobw daar ook te maken mee heeft.

..
Ik denk van niet...
SBO is natuurlijk als alternatief/ optie voor velen erbij gekomen. Dan kan je voor- en nadelen tegen elkaar afwegen. Maar 70cc ipv 50cc is zeker niet de reden voor velen.
 
Denk toch dat het meer gaat om de manier waarop een bestuur om gaat met zn rijders, dat weegt denk ik zwaarder op tegen het 50/70 verhaal...
 
Dat doet er toch niet toe Melf.
Voor zover ik weet zijn de meesten naar sbo gegaan omdat daar meer minuten op 1 dag wordt gereden en omdat de banen vetter zijn.
 
Back
Top