Meerdere omwonende vinden het wel leuk en komen wel eens ff kijken wat ik nou weer aan het uitspoken ben ofzo, achterbuurman is 49 en staat altijd als eerste buiten om ff te kijken, want hij had vroeger ook een snelle brommer zei die. Nou prima toch en heb je er last van of wat dan ook zeg het dan gewoon ff tegen me, mag dan wel een woest aantrekkelijke boom van een kerel van 2meter en 110kg vol met tattoos en baard zijn, maar ik bijt niet. Stomp op je muil als je het verdiend maar anders niks aan het handje hoor. Iedereen heeft wel zo'n mopperkont in de straat wonen tochDat "briefje" rammelt echt aan alle kanten.
Gierende brommer ? Hoe dan ?
Is het de gearing die giert ? Wordt er mest met de brommer uitgereden ?
Geluidsoverlast ?
Is dit gemeten ? Hoe is dit gemeten ?Zijn er filmpjes/getuigen ?Is dit na 2200 in de avond of voor (dacht) 0800 in de ochtend.
Meerdere omwonenden, ah, juist.
Of specifiek een bepaald groepje waar je niet zo goed mee om gaat.
Echt van die alle Jezus slechte woning bouw brieven....
Brandgangen = steeg ?
Ja je dacht toch niet dat ik nu de handdoek in de ring zou gaan gooien heDat is balen zeg!
Goed dat je wel doorgaat met je project, je bent al zover gekomen dus die 40pk ga je halen succes
Cilindertje kost 599 euro, dus dat is wel een reparatie waard. Maar goed nieuws want ben er vanmiddag een hele middag mee zoet geweest maar het viel alles mee. Alle schuurplekken zijn stukken zuiger en heb ik er zo goed als perfect uit kunnen schuren. Zou nu al weer kunnen rijden als we een passende zuiger hadden liggen. Maar aangezien die besteld moet worden laat ik voor alle zekerheid de cilinder ff diamant honen. Heb een foto erbij geknald kun je zien dat alles weg isMooi kut!
En nu ?
Nieuwe wand en NiKaSil coating en zuiger goedkoper dan een nieuwe cilinder ?
Dat is gesmolten en zit nu vast aan de zuigerveer, of meteen door de uitlaat naar buiten geschoten. Heb me eerst scheel zitten staren tussen de krukas en zeer grondig gespoeld. Krukas loopt nog altijd heerlijk soepel. Dus wat vastlopen betreft was dit ongeveer het beste scenario wat ik me had kunnen wensen. Pakkingsetje en een zuigertje en een middagje schuren heb ik er graag voor over. Nu ben ik voor een kleine 100 euro weer bavk on track, als de wand en seal er nog bij kwamen zat ik op 300 euro ongeveer.Stukje wat uit de zuiger is teruggevonden?
Daar lijkt het inderdaad op.Ah ha nu zie ik t.Door te hoge temperatuur is de bovenkant van de zuiger zo warm geworden dat het stukje materiaal bovenop de zuiger losgelaten heeft. Precies in de leibaan tijdens arbeid.
Wel klote man maar gelukkig heb je de schade netjes kunnen herstellen!
He Bartje. Mooi om te zien dat je er weer bentGoedenavond,
Sommige kennen me misschien nog wel van "vroegah" maar de meeste zullen me niet kennen.
Dus laat ik me even voorstellen, ik ben dus Bart 30 lentes jong , gelukkig getrouwd heb een zoontje en een 2de is in de maak. Genoeg over mij, tijd voor wat info over het project.
Ik zat toen ik 16 was tot een jaar of 22 bijna dagelijks op het forum, ook al had ik geen scooter meer de laatste 2 jaar.
Is altijd blijven kriebelen om gewoon een scooter te bouwen voor het circuit, en wel precies hoe ik het wil. Na een beetje koekeloeren op marktplaats, ben ik een 86cc Malossi Bigbore zip op gaan halen. Leuk speelgoed maar slecht afgesteld. Dus wat doen we dan? Juist de handjes vuil maken. Ding liep leuk maar mocht hier niet mee rijden in de topscooter klasse van RAPholland. Dus ik heb het blok eronder vandaan getrokken onder mn vespa lx gehangen en verkocht. Vervolgens onderdelen gaan zoeken die ik wilde hebben, en uiteindelijk na 2.5 jaar onderdelen zoeken en sleutelen en een hoop gevloek als het weer niet ging zoals ik wilde. Waren we een hoop centen kwijt aan een in mijn ogen kneiter dikke Malossi racert met een mooi 7t blokje eronder met een 19mm carb DDL uitlaat malossi rs24-10 vering en een Ottopuntouno naaf en complete remset. Dit loopt als een kanon, 21.8pk dus dat is voor nu ruimschoots genoeg om mee te knallen en dat project is dus eergister zo goed als afgerond.
Ja wat doe je dan als je een zwangere vrouw thuis hebt zitten die veel te veel klusjes verzint die ik allang voor haar heb gedaan? Juist dan ga je weer naar de schuur slingert marktplaats aan en zoekt een nieuw project. Dat is na mijn Sp2000 racer dit maal een sp98 geworden. Ben gisteren naar Amersfoort gereden en weer terug met de sp98 naar huis. Vandaag na mn werk eens begonnen dat hok uit elkaar te trekken want deze kan wel wat liefde gebruiken zeg maar. Zal jullie de roestige frame fotos besparen. Maar geloof me dat heeft dik een uur met de slijptol gekost voor alles eraf was wat er niet op hoorde qua roest en weet ik het wat er allemaal op zat gesmeerd. Frame en de velgen zijn al netjes zwart gemaakt niet te veel poespas voor het blok draait. Heb wederom gekozen voor een Malossi MHR Speed 7t XSH getuned. En heeft bij de vorige eigenaar 25.4pk gedraaid met een gedeukte uitlaat en wel wat meer ruimte voor verbeteringen in mijn ogen. Ik stel altijd lekker hoge doelen voor mezelf zodat ik wat heb om naar te streven, zo ook deze keer. Ik wil 26pk uit dit blokje gaan trekken en dat gaat lukken. Owja en wil het spul over een maand lopend en eigenlijk klaar hebben. Of in elk geval rijdend.
Nou genoeg gelult tijd voor beeld materiaal van de sptjes zoals ze er nu bij staan.
Eerste 3 fotos zijn van de Bierkoerier 1.0 de rest is Bierkoerier 2.0 en op de laatste foto kun je het effect van de kameleon lak enigzins zien.
Ik ga mn best doen wat fotos tijdens het sleutelen te maken en we gaan zien wat ik er van weet te maken en of we deze project pagina een beetje in leven kunnen houden.
En als iemand een sprintje ofzo wil/durft zeg ik let's go en zorg ik wel voor de koffie
En nu is het bedtijd
Zuigerspeling van 6 honderdste is prima heb ik altihd geleerd. Kleiner is meer voor racen op hoogste level naar mijn weten, iig niet om nog af te stellen. Hoop morgen te kunnen starten. Vamavond Al ik een stukje van mn nieuwe frame met een zeer dikke kart radiateurWhoops, dat was wel jammer van de testbank runs...
Volgende zuiger wel monteren met de juiste zuigerspeling. Succes
Malossi en Polini geven voor hun high-end 70cc cilinders voor Mina en Pia beide tussen de 0.04 en 0.05 aan (Polini voor de Big Evo 70 volgens mij zelf 0.03 to 0.04). 0.06 zou dus zeker geen probleem moeten zijn, iets meer ruimte voor uitzetten.Zuigerspeling van 6 honderdste is prima heb ik altihd geleerd. Kleiner is meer voor racen op hoogste level naar mijn weten, iig niet om nog af te stellen. Hoop morgen te kunnen starten. Vamavond Al ik een stukje van mn nieuwe frame met een zeer dikke kart radiateur