Bartj's Bierkoerier 2.0

Dat "briefje" rammelt echt aan alle kanten.
Gierende brommer ? Hoe dan ?

Is het de gearing die giert ? Wordt er mest met de brommer uitgereden ?

Geluidsoverlast ?
Is dit gemeten ? Hoe is dit gemeten ?Zijn er filmpjes/getuigen ?Is dit na 2200 in de avond of voor (dacht) 0800 in de ochtend.

Meerdere omwonenden, ah, juist.
Of specifiek een bepaald groepje waar je niet zo goed mee om gaat.

Echt van die alle Jezus slechte woning bouw brieven....

Brandgangen = steeg ?
 
Heerlijk van die briefjes , ik had het met lijn eerste auto . Een van de buren van men oma kon het niet hebben dat ik een andere uitlaat had en ermee op bezoek kwam
 
Al is er bewijs zie me maar eens aan te houden Nee gewoon 1 buurman die het niet zo eens is met mn hobby, zijn probleem. Ik werk overdag gewoon dus dan laat ik de bierkoerier savonds ff in de tuin draaien, mijn 2 kids liggen dan op bed tussen 7 en 8 is het dan. Die worden nergens wakker van en hij heeft er weer last van hoor. Gebeurt dit elke avond snap ik het ook wel, staat dat ding uren aan een stuk te draaien kan ik het me nog enigzins voorstellen dat je ff vraagt of het wat zachter kan. Maar mij hoor je ook niet klagen als hij een gitaar mishandeld of als zij een kat levend vilt en dan samen zo'n muziekaal stel moeten vormen. Maar ik hou de eer lekker aan mezelf en stond net te kicken zonder benzine dus dan trap ik hem zaterdagochtend vroeg wel ff speciaal voor hem aan lekker kinderachtig doen als hij dat zo graag wil gooi ik binnenkort paar waterballonnen over de schutting ofzo
Post automatically merged:

Dat "briefje" rammelt echt aan alle kanten.
Gierende brommer ? Hoe dan ?

Is het de gearing die giert ? Wordt er mest met de brommer uitgereden ?

Geluidsoverlast ?
Is dit gemeten ? Hoe is dit gemeten ?Zijn er filmpjes/getuigen ?Is dit na 2200 in de avond of voor (dacht) 0800 in de ochtend.

Meerdere omwonenden, ah, juist.
Of specifiek een bepaald groepje waar je niet zo goed mee om gaat.

Echt van die alle Jezus slechte woning bouw brieven....

Brandgangen = steeg ?
Meerdere omwonende vinden het wel leuk en komen wel eens ff kijken wat ik nou weer aan het uitspoken ben ofzo, achterbuurman is 49 en staat altijd als eerste buiten om ff te kijken, want hij had vroeger ook een snelle brommer zei die. Nou prima toch en heb je er last van of wat dan ook zeg het dan gewoon ff tegen me, mag dan wel een woest aantrekkelijke boom van een kerel van 2meter en 110kg vol met tattoos en baard zijn, maar ik bijt niet. Stomp op je muil als je het verdiend maar anders niks aan het handje hoor. Iedereen heeft wel zo'n mopperkont in de straat wonen toch
 
Hoi ik ben ook weer eens onder mn steen vandaan gekropen maar wat had ik dat beter niet kunnen doen

Zoals sommige al op social media hebben kunnen lezen is het meest "vervelende" gebeurt wat je ongeveer kan gebeuren.

Juist ja het spul is keihard vast gelopen op de testbank. Veel te kleine sproeier erin gezet omdat de vorige te groot was. Verkeerd gekeken ofzo wat er op stond of in zat of ik heb gewoon totaal de verkeerde erin gedraaid.

Joost mag het weten maar het banken was niet helemaal voor niet geweest want de dip onder is weg en echt een stuk feller op het gas....althans toen die nog heel was.

Plan de campagne is alsvolgt
-nieuwe wand en nicaseal erin
-nieuwe zuiger
-twijfel om de cilinder meteen maximaal te tunen of dat ik eerst zo goed als standaard het eerste goed wil testen.

Kappensetje is trouwens verkocht daar heb ik een mooi nieuw setje voor besteld in Italie.
Als de schade aan de cilinder meevalt wil ik vandaag een setje carbon stuurkappen en spatbordje voor voor en achter gaan bestellen.
En ff een nieuwe tank scoren want deze lekt als een idioot.

Dus de jacht naar 40pk gaat rustig door



Owja jullie willen vast de schade wel zien vrees ik
 

Attachments

  • Snapchat-1270587983.jpg
    Snapchat-1270587983.jpg
    59.6 KB · Views: 55
  • Snapchat-1429901019.jpg
    Snapchat-1429901019.jpg
    62.9 KB · Views: 38
  • Snapchat-1412082666.jpg
    Snapchat-1412082666.jpg
    87.5 KB · Views: 37
  • Snapchat-348879204.jpg
    Snapchat-348879204.jpg
    85.1 KB · Views: 36
  • Snapchat-1390278329.jpg
    Snapchat-1390278329.jpg
    50.2 KB · Views: 39
  • IMG-20220107-WA0019.jpeg
    IMG-20220107-WA0019.jpeg
    92.3 KB · Views: 40
  • IMG-20220107-WA0022.jpeg
    IMG-20220107-WA0022.jpeg
    82.1 KB · Views: 44
Dat is balen zeg!
Goed dat je wel doorgaat met je project, je bent al zover gekomen dus die 40pk ga je halen succes
Ja je dacht toch niet dat ik nu de handdoek in de ring zou gaan gooien he
Post automatically merged:

Mooi kut!

En nu ?
Nieuwe wand en NiKaSil coating en zuiger goedkoper dan een nieuwe cilinder ?
Cilindertje kost 599 euro, dus dat is wel een reparatie waard. Maar goed nieuws want ben er vanmiddag een hele middag mee zoet geweest maar het viel alles mee. Alle schuurplekken zijn stukken zuiger en heb ik er zo goed als perfect uit kunnen schuren. Zou nu al weer kunnen rijden als we een passende zuiger hadden liggen. Maar aangezien die besteld moet worden laat ik voor alle zekerheid de cilinder ff diamant honen. Heb een foto erbij geknald kun je zien dat alles weg is
Post automatically merged:

Stukje wat uit de zuiger is teruggevonden?
Dat is gesmolten en zit nu vast aan de zuigerveer, of meteen door de uitlaat naar buiten geschoten. Heb me eerst scheel zitten staren tussen de krukas en zeer grondig gespoeld. Krukas loopt nog altijd heerlijk soepel. Dus wat vastlopen betreft was dit ongeveer het beste scenario wat ik me had kunnen wensen. Pakkingsetje en een zuigertje en een middagje schuren heb ik er graag voor over. Nu ben ik voor een kleine 100 euro weer bavk on track, als de wand en seal er nog bij kwamen zat ik op 300 euro ongeveer.
 

Attachments

  • IMG-20220108-WA0005.jpeg
    IMG-20220108-WA0005.jpeg
    81.2 KB · Views: 48
Last edited:
Ik vind het lastig zien maar dit lijkt niet echt schade door een te kleine sproeier?? Lijkt net een zwak punt in de zuiger? Gewoon ineens een stuk los gelaten ofzo?

Ik heb ooit gehad bij een airsal dat een stuk van het zuigerhemd was losgebroken. Deze cilinder heb ik toen vergoed gekregen bij de leverancier.
 
Is toch echt van te kleine sproeier, precies bij de uitlaatpoort waar die het warmst word.

En denk niet dat ik hier mee in aanmerking kom voor garantie, hoeft ook niet. Eigen domme fout geweest helaas.
 
Ah ha nu zie ik t.Door te hoge temperatuur is de bovenkant van de zuiger zo warm geworden dat het stukje materiaal bovenop de zuiger losgelaten heeft. Precies in de leibaan tijdens arbeid.

Wel klote man maar gelukkig heb je de schade netjes kunnen herstellen!
 
Ah ha nu zie ik t.Door te hoge temperatuur is de bovenkant van de zuiger zo warm geworden dat het stukje materiaal bovenop de zuiger losgelaten heeft. Precies in de leibaan tijdens arbeid.

Wel klote man maar gelukkig heb je de schade netjes kunnen herstellen!
Daar lijkt het inderdaad op.
2fast zuigertje besteld dus over 2 weken een nieuwe poging op de bank
 
Goedenavond,

Sommige kennen me misschien nog wel van "vroegah" maar de meeste zullen me niet kennen.
Dus laat ik me even voorstellen, ik ben dus Bart 30 lentes jong , gelukkig getrouwd heb een zoontje en een 2de is in de maak. Genoeg over mij, tijd voor wat info over het project.

Ik zat toen ik 16 was tot een jaar of 22 bijna dagelijks op het forum, ook al had ik geen scooter meer de laatste 2 jaar.
Is altijd blijven kriebelen om gewoon een scooter te bouwen voor het circuit, en wel precies hoe ik het wil. Na een beetje koekeloeren op marktplaats, ben ik een 86cc Malossi Bigbore zip op gaan halen. Leuk speelgoed maar slecht afgesteld. Dus wat doen we dan? Juist de handjes vuil maken. Ding liep leuk maar mocht hier niet mee rijden in de topscooter klasse van RAPholland. Dus ik heb het blok eronder vandaan getrokken onder mn vespa lx gehangen en verkocht. Vervolgens onderdelen gaan zoeken die ik wilde hebben, en uiteindelijk na 2.5 jaar onderdelen zoeken en sleutelen en een hoop gevloek als het weer niet ging zoals ik wilde. Waren we een hoop centen kwijt aan een in mijn ogen kneiter dikke Malossi racert met een mooi 7t blokje eronder met een 19mm carb DDL uitlaat malossi rs24-10 vering en een Ottopuntouno naaf en complete remset. Dit loopt als een kanon, 21.8pk dus dat is voor nu ruimschoots genoeg om mee te knallen en dat project is dus eergister zo goed als afgerond.

Ja wat doe je dan als je een zwangere vrouw thuis hebt zitten die veel te veel klusjes verzint die ik allang voor haar heb gedaan? Juist dan ga je weer naar de schuur slingert marktplaats aan en zoekt een nieuw project. Dat is na mijn Sp2000 racer dit maal een sp98 geworden. Ben gisteren naar Amersfoort gereden en weer terug met de sp98 naar huis. Vandaag na mn werk eens begonnen dat hok uit elkaar te trekken want deze kan wel wat liefde gebruiken zeg maar. Zal jullie de roestige frame fotos besparen. Maar geloof me dat heeft dik een uur met de slijptol gekost voor alles eraf was wat er niet op hoorde qua roest en weet ik het wat er allemaal op zat gesmeerd. Frame en de velgen zijn al netjes zwart gemaakt niet te veel poespas voor het blok draait. Heb wederom gekozen voor een Malossi MHR Speed 7t XSH getuned. En heeft bij de vorige eigenaar 25.4pk gedraaid met een gedeukte uitlaat en wel wat meer ruimte voor verbeteringen in mijn ogen. Ik stel altijd lekker hoge doelen voor mezelf zodat ik wat heb om naar te streven, zo ook deze keer. Ik wil 26pk uit dit blokje gaan trekken en dat gaat lukken. Owja en wil het spul over een maand lopend en eigenlijk klaar hebben. Of in elk geval rijdend.

Nou genoeg gelult tijd voor beeld materiaal van de sptjes zoals ze er nu bij staan.

Eerste 3 fotos zijn van de Bierkoerier 1.0 de rest is Bierkoerier 2.0 en op de laatste foto kun je het effect van de kameleon lak enigzins zien.


Ik ga mn best doen wat fotos tijdens het sleutelen te maken en we gaan zien wat ik er van weet te maken en of we deze project pagina een beetje in leven kunnen houden.

En als iemand een sprintje ofzo wil/durft zeg ik let's go en zorg ik wel voor de koffie

En nu is het bedtijd
He Bartje. Mooi om te zien dat je er weer bent :)
 
Als het meezit komen er dit weekend een aantal grote updates en veranderingen. Het eind kwam langzaam in zicht en dat kan natuurlijk niet....

Dus we gaan het spul maar weer verder netjes maken. Want is nog altijd niet naar mn zin met die Malossi rad en hoe die zit gemonteerd. Het is allemaal toch nog een beetje te rommelig naar mn zin...
 
Whoops, dat was wel jammer van de testbank runs...
Volgende zuiger wel monteren met de juiste zuigerspeling. Succes
Zuigerspeling van 6 honderdste is prima heb ik altihd geleerd. Kleiner is meer voor racen op hoogste level naar mijn weten, iig niet om nog af te stellen. Hoop morgen te kunnen starten. Vamavond Al ik een stukje van mn nieuwe frame met een zeer dikke kart radiateur
 
Zuigerspeling van 6 honderdste is prima heb ik altihd geleerd. Kleiner is meer voor racen op hoogste level naar mijn weten, iig niet om nog af te stellen. Hoop morgen te kunnen starten. Vamavond Al ik een stukje van mn nieuwe frame met een zeer dikke kart radiateur
Malossi en Polini geven voor hun high-end 70cc cilinders voor Mina en Pia beide tussen de 0.04 en 0.05 aan (Polini voor de Big Evo 70 volgens mij zelf 0.03 to 0.04). 0.06 zou dus zeker geen probleem moeten zijn, iets meer ruimte voor uitzetten.
 
Back
Top