Bartj's zoveelste "hok"

90 haalt een 4takt scooter niet. niet met t originele blok en setup. Kan best wel hard gaan. Maar die blokken hebben grenzen. Die is met 75 echte wel bereikt.
nou.... dat zou je verbazen gps met een 50cc 4t2v zip rij ik nu 75 en teller 78/80 als ik er nu 80cc onder zet en malossi secundaire vertanding kan die 90 wel aangetikt worden (op teller)
 
nou.... dat zou je verbazen gps met een 50cc 4t2v zip rij ik nu 75 en teller 78/80 als ik er nu 80cc onder zet en malossi secundaire vertanding kan die 90 wel aangetikt worden (op teller)
Oh dat weet jij omdat? Je verzint iets en je weet dat het waar is? Jaja.

De v4 is wel wat sneller te maken als je v2 natuurlijk, maar het blijft een 4 takt.
 
Oh dat weet jij omdat? Je verzint iets en je weet dat het waar is? Jaja.

De v4 is wel wat sneller te maken als je v2 natuurlijk, maar het blijft een 4 takt.
omdat een maat van mij hetzelfde had en het ook had aangetikt maar dit is als je alles veranderd van je blok (malossi) en het goed afgesteld heb (sproeier, rollen, trekveren etc)
 
Ja, zo heb ik ook vrienden die 100 rijden op een compleet originele scooter. Praatjes praatjes praatjes.

Oh ook nog zo iets... FULL MALOSSI! En dan denken dat je snel bent omdat alles van Malossi is. Dat betekent echt helemaal niets. Denk je nou echt dat je sneller bent met een sproeier, trek en drukveren van Mallossi? Alsof dat ook maar enig verschil maakt?

Malossi maakt over het algemeen sportieve onderdelen, dat wil niet zeggen dat het de beste keus is. Kan goed zijn dat de vario van Polini beter is, ik zeg maar iets. Er zijn ook onderdelen die net zo "snel" of goed zijn, om het zo maar even te zeggen, waar geen bekend merk op staat.
 
Last edited:
Ja, zo heb ik ook vrienden die 100 rijden op een compleet originele scooter. Praatjes praatjes praatjes.

Oh gaan we ook weer... Weer zo iets... FULL MALOSSI! En dan denken dat je snel bent omdat alles van Malossi is. Dat betekent echt helemaal niets. Denk je nou echt dat je sneller bent met een sproeier, trek en drukveren van Mallossi? Alsof dat ook maar enig verschil maakt?
me f#cking kont snapt nog wel dat het niks betekent maar als jij veel veranderd met 80cc zoals de nokas en de vertanding en ff uitzoekt wat het beste werkt voor jou scooter haal je uit een 80cc wel meer dan 75km.h gps

en trouwens met je (100 rijden originele scooter) zei ik dat die origineel moet zijn nee toch dat dacht ik
 
Meer als 75 kan ik nog wel geloven. 90? Niet echt. Die laatste paar kilometers kosten het meeste vermogen, dan ga je echt met luchtweerstand te maken krijgen. De stap van 60 naar 70 is veel en veel kleiner als de stap van 80 naar 90 bijvoorbeeld.
 
Meer als 75 kan ik nog wel geloven. 90? Niet echt. Die laatste paar kilometers kosten het meeste vermogen, dan ga je echt met luchtweerstand te maken krijgen. De stap van 50 naar 60 is veel en veel kleiner als de stap van 80 naar 90 bijvoorbeeld.
Daar ben ik het zeker met je eens. Dat 90 mogelijk is ben ik de enige in elk geval die dat geloofd maar ja snap je wel zien is geloven natuurlijk.
 
Mijn Maat @vandeweg heefteen Vespa Lx Euro 2 of zo iets erbij : Vespa Lx 80 CC , Snelle nokkenas , Malossi ECU.. weet ik veel er op etc etc .
Wind mee , hobbel af 80

90 haalt een 4takt scooter niet. niet met t originele blok en setup. Kan best wel hard gaan. Maar die blokken hebben grenzen. Die is met 75 echte wel bereikt.
Dit kan ik bevestigen, 75 a 80 op teller en mag blij zijn als ik 70 gps haal. En ik heb dat “opvoer setje” er op. 4 takt is gewoon niet om hard mee te gaan dan had ik beter een 2takt kunnen halen als ik 80 gps wil rijden (nog goedkoper ook, want minder onderdelen nodig om de 80 te halen)
 
Ik ga weer even verder op de OP van Bartj.

Schitterende kleur @bartj heb zelf een poosje overwogen of ik niet een Ocean blauw/groen tint met vanille accenten zou gaan gebruiken. Zelf had ik dan wel een biesje op het zadel willen hebben met bruin/roest kleur en ook de handvaten en etc. Ik hou er wel van, past er ook lekker bij en geeft een authentiek gevoel (hoewel het dat totaal niet is).

Ik neem aan dat je de kleppen hebt geslepen (of waren ze al goed) en het basis polijst/slijp werk gaat doen. Kun je de chroomstrippen nog weer gebruiken of reviseren, of gaat het domweg vervangen worden?

PS: Weet niet of ze er zijn, maar een paar bandjes met witte streep op de wangen zou niet misstaan.
 
Last edited:
Leuk project heb hetzelfde gedaan met een 4 takt 2 klepper.. na revisie en de 80cc ect ect gaat die 70. Heb nog andere vertanding liggen maar nooit de zin gehad die te vervangen. Ik heb er wel een ander neusje op gezet omdat ik hem dan wat stoerder vond als je wil dat de koplamp een puist licht geeft zou ik er een led lamp in zetten kosten niks via Ali (heb zelf een blauwe standaard lamp waardoor ik soort van xenon look heb)
Dan heb ik waarschijnlijk het juiste besteld haha
Wilde eerst zo'n Xenon setje bestellen wat kant en klaar voor 12v was tot er in de beschrijving duidelijk werd verteld niet voor Piaggio en Vespa 12v. Nou ben ik niet zo'n held met stroom maar het zal er niet voor niets staan dus toen maar de led lampjes besteld.

Best geinig zo'n neusje inderdaad maar ben echt van plan dit keer niet te gek te gaan doen. Dus we zullen zien hoelang ik dat volhoud....
Spuitwerk is grotendeels gedaan en moet zeggen dat ik er blij ben met de kleuren combinatie van het blauwgroen met zwart, steekt lekker af met het lichte zadel.
Kom alleen 1 spuitbusje RAL 5021 te kort dus die moet ik van de week nog ff halen om mn binnenkappen ff te spuiten. Dan de velgjes en carterkap nog ff netjes zwart spuiten en dan hopelijk dit weekend het blok er terug onder. En eens kijken of ie nu wel netjes start.

Foto 1 geeft de kleur fatsoenlijk weer, maar die cheap Cranentroep TL balken geven een beetje verkleuring op de foto.
Maar na de lak eerst even snel te hebben gewetsand is de blanke lak laag zo strak als maar zijn kan.


En nog even over het opvoeren ik ga deze hooguit ff ontgrenzen want heb genoeg gesodemieter met oom Agent en zn kornuiten zullen we maar zeggen.

Ik ga nog ff een keertje lekker mn schuurtje mistig maken met 2k blankelakdamp haha
 

Attachments

  • Snapchat-1874804296.jpg
    Snapchat-1874804296.jpg
    117.6 KB · Views: 16
  • Snapchat-982292596.jpg
    Snapchat-982292596.jpg
    120.4 KB · Views: 16
Rieten mandje voorop met een paar kunstbloemetjes en een vrolijk gekleurde helm met paars/roze doen wonderen. Leuke jas aan met een leuke belt om de middel.... Suède crème past er goed bij; wat een mode en lief meisje. #Profiling :innocent:

Maar nee, gewoon een mooie daily en geen gezeur is het beste.
 
Tja ... je kan ook eens je Motor Rijbewijs halen ... kan je legaal : A1 / A2 Blazen , ook niet te snel .. maar je ben van een boel gezeik af .
Laatste tijd als de Wouten hier een Scooter zien, gaan ze er achteraan , als ze Motorplaat zien ... geloven ze het wel , en word je niet snel staande gehouden, vandaar mijn overstap naar Motor Scooter/ Runner .
Post automatically merged:

Heren, heren nou toch! Nou, wie mag ik nog een kopje koffie inschenken?
liever een Baco aub ... hoef toch niet meer te blazen vandaag ..
 
Rieten mandje voorop met een paar kunstbloemetjes en een vrolijk gekleurde helm met paars/roze doen wonderen. Leuke jas aan met een leuke belt om de middel.... Suède crème past er goed bij; wat een mode en lief meisje. #Profiling :innocent:

Maar nee, gewoon een mooie daily en geen gezeur is het beste.
Het enige lieve meisje wat er mee op die Vespa gaat voorlopig zou mn dochtertje zijn haha.

Maar de motivatie glijd steeds verder weg omdat ik om 1 of andere reden dat hele teringding niet aan de praat krijg. Echt waardeloos heel dat 4takt gebeuren manmanman
 
Waar loop je tegen aan dan?
probleem lijkt me in de carb te zitten maar heb er al 3 verschillende op geprobeert. Alles schoon gemaakt van alles met afstellingen geprobeert en gewoon geen teken van leven. Kleppen zijn door een maatje van me afgesteld die er ook daadwerkelijk verstand van heeft. Net als de timing dus daar hoef ik het niet te zoeken. Zou misschien ook nog aan mn accu kunnen liggen bedenk ik me net want die is ook ver op zn eind
 
Ik kan het mij letterlijk niet voorstellen dat je het niet aan de praat krijgt en drie verschillende carbs probeert... Heb je een bepaalde zwakte in kennis zoals elektrotechniek? @Sparky is dan wel 1 van de personen die ik gewoon om hulp zou vragen.

Kleppen heb je met vloeistof of druk getest? Kameraadje heeft het geslepen en steeltjes zijn zuiver dat het niet hangt. Juiste veren onder de kleppen, geen seals lek en etc...
 
Last edited:
Back
Top