Druktest, was allemaal in orde. En hij vonkt ook gewoon. Zal vast iets kleins zijn dat ik over het hoofd zie ofzo. Gelukkig zit er geen haast meer achter want heb sinds gister weer een auto om naar mn werk te rijden dus als ik zoals nu ff niks te doen heb ga ik ff beetje prutsen haha
Begin eerst eens om te kijken of de choke werkt / stroom krijgt , als Scooter koud is . start dat ding niet of nauwelijks .. met lege accu of kapotte choke.
Tevens zit bij een 4-takt zit de Stationair schroef bij de Hevel / halve maan bij de gaskabel, aan de andere zijde zit een benzine afstelschroef , hiermee bepaal je de hoeveelheid benzine toevoer, en werkt totaal anders dan een 2-takt .
Post automatically merged:
Je had allang hierheen kunnen komen met dat ding , we hebben een dezelfde LX hier staan waar we onderdelen hadden kunnen uitwisselen , dan was het probleem zo gevonden .
Michiel en en ik zijn zat in roosendaal geweest om wat te testen ... eigenwijs is ook wijs .
Begin eerst eens om te kijken of de choke werkt / stroom krijgt , als Scooter koud is . start dat ding niet of nauwelijks .. met lege accu of kapotte choke.
Tevens zit bij een 4-takt zit de Stationair schroef bij de Hevel / halve maan bij de gaskabel, aan de andere zijde zit een benzine afstelschroef , hiermee bepaal je de hoeveelheid benzine toevoer, en werkt totaal anders dan een 2-takt .
Post automatically merged:
Je had allang hierheen kunnen komen met dat ding , we hebben een dezelfde LX hier staan waar we onderdelen hadden kunnen uitwisselen , dan was het probleem zo gevonden .
Michiel en en ik zijn zat in roosendaal geweest om wat te testen ... eigenwijs is ook wijs .
Zoals ik al zei waarschijnlijk iets kleins.....
Had een iets langere achterveer nog liggen en deze dus gemonteerd met een extra dikke rubbere stootblok erop. Buiten dat de Vespa daardoor beetje wankel op de middenbok schommelde stond mijn carburateur dus ook iets of wat voorover gekanteld. Schokbreker vqn de originele lengte gemonteerd en na 1x kicken was er meteen een tekentje van leven. Daar heb ik het om 0430 maar ff bij gelaten om de goede orde in de buurt niet te verneuken haha maar heb er vertrouwen in dat ie vanavond wel start. Eerst ff 12uur geld harken op mn werk
nou.... dat zou je verbazen gps met een 50cc 4t2v zip rij ik nu 75 en teller 78/80 als ik er nu 80cc onder zet en malossi secundaire vertanding kan die 90 wel aangetikt worden (op teller)
Oja dit soort gasten heb ik ook eens getroffen. Allemaal Vespa Sprint met Malossi 80cc duizenden euro's aan aanpassingen. Ik reed ze op topsnelheid flink voorbij met een 50cc 2 takt scooter. Die dingen lopen hooguit 80 teller.
Leuk om je vorderingen te lezen en hoe je met een beetje geduld de beplating weer mooi kan maken!
Een goeie accu heeft deze ontsteking wel nodig, want het is geen vliegwiel-magneet gebeuren, maar accu-bobine.
En: sluit de slang die van de regelbare lucht toevoer bij de gelijkrichter zit, goed aan op de carburateur. Dan start ie goed en loopt ie ook mooi stationair. De ECU regelt het allemaal!
Veel succes en plezier met de verdere opbouw!
Klinkt raar inderdaad. Stationair wordt via de ECU geregeld via toerental. Maar er zit ook nog een gewone choke op zoals alle zipjes hebben! En nog een temperatuur sensor in de cilinder kop.
Leuk om je vorderingen te lezen en hoe je met een beetje geduld de beplating weer mooi kan maken!
Een goeie accu heeft deze ontsteking wel nodig, want het is geen vliegwiel-magneet gebeuren, maar accu-bobine.
En: sluit de slang die van de regelbare lucht toevoer bij de gelijkrichter zit, goed aan op de carburateur. Dan start ie goed en loopt ie ook mooi stationair. De ECU regelt het allemaal!
Veel succes en plezier met de verdere opbouw!
En waar zou die op worden aangesloten. Want heb nu dit deel van die regelbare luchttoevoer nog zitten. Op foto 2 ie je welke carb ik heb gemonteerd maar heb nog 2 andere liggen ook namelijk die van foto 3. Ding hoeft enkel standaard te lopen dus liefst alles beetje origineel
Mij lijkt dat je huidige carb goed is en de regelbare luchttoevoer heeft.
op foto 2 heb je de benzine slang aanvoer aangesloten. Komt uit aan de bovenkant van de vlotterbak.
Meestal zit en aan de onderkant van de vlotterbak een tuutje met een dunne slang eraan, waardoor je de vlotterbak netjes leeg kan laten lopen.
Op dat tuutje moet je variabele lucht toevoerslang niet aangesloten worden.
Ik vermoed dat de onderste koperen tuut je aansluiting voor de lucht slang toevoer is.
Ik heb deze carburateur niet liggen, maar wanneer je even wat langer kijkt en ergens op blaast wordt het vanzelf duidelijk.
Verkeerd aansluiten kan gelukkig geen kwaad. Bij een maatje van me was de variabele lucht toevoer slang op de aftap tuut van de vlotterbak gezet, en dat liep niet best.
Omdat je een motor op leeftijd lijkt te hebben, zou het best kunnen zijn dat de klep in het geval op foto 1 geeneens meer werkt. Die wordt door een spoel bewogen. Wanneer je dat ding aansluit op 12 volt hoor je als het goed is een tikje of wat gescharrel van een motortje.
Mij lijkt dat je huidige carb goed is en de regelbare luchttoevoer heeft.
op foto 2 heb je de benzine slang aanvoer aangesloten. Komt uit aan de bovenkant van de vlotterbak.
Meestal zit en aan de onderkant van de vlotterbak een tuutje met een dunne slang eraan, waardoor je de vlotterbak netjes leeg kan laten lopen.
Op dat tuutje moet je variabele lucht toevoerslang niet aangesloten worden.
Ik vermoed dat de onderste koperen tuut je aansluiting voor de lucht slang toevoer is.
Ik heb deze carburateur niet liggen, maar wanneer je even wat langer kijkt en ergens op blaast wordt het vanzelf duidelijk.
Verkeerd aansluiten kan gelukkig geen kwaad. Bij een maatje van me was de variabele lucht toevoer slang op de aftap tuut van de vlotterbak gezet, en dat liep niet best.
Omdat je een motor op leeftijd lijkt te hebben, zou het best kunnen zijn dat de klep in het geval op foto 1 geeneens meer werkt. Die wordt door een spoel bewogen. Wanneer je dat ding aansluit op 12 volt hoor je als het goed is een tikje of wat gescharrel van een motortje.
Zal er van het weekend weer eens een poging mee wagen. Ga niet opgeven, ook al stond ik op het punt een 125cc blok eronder te knallen. Maar dat staat ie over paar weken ook weer bij Domeinen RZ haha