De Bierkoerier seizoen 2005.....

race_typhoon

Well-Known Member
De Bierkoerier......


Okeej...

Omdat Lelystad eraan zat te komen, de zon begon te schijnen, en de temperatuur steeg, begonde scooterkriebel weer te komen...

En aangezien Lelystad een happening van jawelste werd, heb ik besloten naast de Storm nog iets anders in elkaar te draaien....

Dit maal heb ik gekozen voor een Zip sp.... Helaas heb/had ik geen zin, om weer een spuiter te zoeken, kappen te kopen, een godsvermogen aan wegligging te betalen etc. Daarom heb ik ervoor gekozen, om een bestaande (niet rijdende) projectscooter van een oud-member over te nemen....

Hier zijn 4 foto's te vinden van de oude "Rob Verkleij-zip" die anno 2003 heeft meegereden in de SOBW, samen met meneer "Niels Titanic" aka "Niels Boot" in het "bierkoerier-team".

De scooter is momenteel voorzien van:

- Bitubo Champion vering (voor en achter)
- Ml50's
- Motomaster remschijf (om het stoppen iets te vergemakkelijken..)
- Goodrigde remleidinkje.
- Cross-stuurtje icm "Hebo-schuimpje"
- Aim Mychron 2 boordcomputer
- Aangepaste buddy. (hier heeft ooit eens een NX-fles gezeten ;))
- verstevigingsstangetjes...
- Malossi remschoenen achter
- Carbon loraine remblokjes voor :).


De setup is:

FKT-tuned carters (naar de ISC-restricties)
Malossi Speed '04 cilinder (heel licht bewerkt bij myself)
Malossi Team '99 Krukas
Malossi Geslepen Krukas-lagers
Malossi Binnenrotor
Koopmans Specs DPR-uitlaat. (try-out uitlaat)
Malossi 25mm Spruitstuk
Malossi VL13 Membraan
Malossi MHR2000 vario
Malossi Torque & Fixed
Malossi Kevlar Snaartje
Standaard koppelingshuis
Malossi Delta Clutch
Malossi Primaire vertanding (verhouding, geen id )
Malossi secundiare vertanding (verhouding, geen id )
Keihin 28 PWK D-slide of Mikuni 24 mm FS



Zo is de scooter ongeveer richting Zoetermeer/Stompwijk/Waddinxveen gekomen...
attachment.php


Het carter/de veer/carterdeksel...
attachment.php


De voorveer/vork/band/spatbord/etc..
attachment.php



Het carter is gesplitst, en is aangepast op de door mij gekozen cilinder.... De lagers zijn besteld, en als het goed is, kan het carter vanavond of dit weekend alweer in elkaar.... Dan kan ik de rest van de onderdelen weer bij elkaar gaan sprokkelen, om er weer 1 "lekker lopende" machine van te bouwen.

attachment.php




Een gedeelte van het inlaattraject...
attachment.php


En de oude cabbie.. Op Meeting best reed de zip met een 24mm vlakschuif, Na meeting Best is deze vervangen voor een 28 Keihin PWK.
attachment.php



Om het geheel goed in de gaten te kunnen houden: Een Mychron2 :)
attachment.php


Tevens even het koelertje....
attachment.php




Omdat Best toch wel heeeel erg snel dichterbij kwam.... Moest ook de zip verder gebouwt worden...

De radiateur, gas, remmerij, etc heb ik zaterdag-avond na de SOBW-race in Berghem nog gefixt samen met Pronk. Toen maandagavond een hele tijd bezig geweest met het leggen van de koelslangen, electra voor de kill-switch, aarde-draad, AIM-draden, etc etc.

Daarnaast heb ik het ontstekingsgebeuren op z'n plaats gehangen, Aim geplaatst, Blokje gemonteerd, voorkappen erop, om te kijken of het geheel past, met deze radiateur etc...

De radiateur had geen mm langer moeten zijn, anders had hij niet in de voorkap gepast... Gelukkig past het allemaal net.... +ralf+

Het geheel zag er toen zo uit:

attachment.php


Helaas zit alleen de voorkap er nog maar op...
attachment.php


attachment.php


De ophanging van de AIM
attachment.php


En gelukkig werkt hij ook nog :)
attachment.php


Voor meeting Best, de Speed '04 uitlaat van Marcie kunnen lenen,
die gemonteerd, en op de bank ermee.. Effe op de rollen zetten, en gaan met die banaan!!


De Staat van de zip, voordat hij richting Best ging...:


Het bovenaanzicht, van het "kloppende hart" van de "Babbel-zip"
attachment.php


En de zijkant....
attachment.php


En natuurlijk het geheel.... (met geleende uitlaat van Marcie +ralf+)
attachment.php


attachment.php



Zoals te zien was, is de Zip ook op "meeting Best" aan het sjeezen geslagen....Het vermogen lag daar rond de 20.5 pk...

Helaas een aantal sprintjes verloren, maar ook een flink aantal gewonnen +ralf+... Hij liep redelijk, en had last van iets teveel toertjes.. We hadden echter totaal geen zin om te sleutelen, dus dat hebben we lekker laten zitten....:)

Onderstaand een paar foto'tjes, die door onze lieve forummembers geschoten zijn..¨

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Een sprintje tegen JasperdeB...
attachment.php


attachment.php


De bedoeling is, om in de tussentijd nog een aantal dingetjes te doen:

- Cilinder aanpassen
- Koopmans DPR monteren (is gisteren opgehaald)
- 28 mm Keihin testen & evt laten zitten..


Toen was het tijd, voor de ISC-Malossi-cup. Onze mede-forummer Jasper Vrielink (welbekend van de Sobw-races), ging daar ook aan meedoen. Echter had hij dusdanige vertraging met zijn blok, dat hij mijn blok heeft geleend, om dat daar rond te gaan scheuren..
Het lenen is ook bij "even" gebleven, want tijdens het 3e trainrondje in Spa, begaf het Big-end van de Team'99-as het..

Er is een stuk lagerkooi door het carter gegaan, wat zich in de zuiger & kop heeft genesteld.. De schade viel mee, aangezien dit tot de zuiger, kop, & krukas is gebleven (400 euri's schade.....OLE!).

Kopje staat in bestelling, de zuiger & krukas heb ik vandaag opgehaald. Aangezien ik nog een kopje had liggen, (gebruikt welliswaar, maar beter dan niets) ben ik gaan bouwen & reviseren...

Met wat onderdeeltjes, kom je al een heel eind...
attachment.php


Alles rustig gedaan, en ben rond 4 uur begonnen met bouwen.. Om 12 uur vanacht, reed ik weg bij Koopmans.. Alles zit gemonteerd, en ik hoef er alleen nog maar water in te gieten, en dan kan het gestart worden....

Robbert was ook blij, met de her-opbouw van het de zip...
attachment.php



Het blokje, klaar om onder de zip gegooid te worden... (let op de velg + rem-plekken :D)
attachment.php


Tevens even een gloednieuwe Keihin gemonteerd, aangezien ik de 24 FS verkocht heb.... Hopelijk dat deze carburateur icm met de iets aangepaste Speed & Koopmans DPR een betere score kan neerzetten... Zoals te zien is, is deze net als het Storm-exemplaar onbewerkt...
attachment.php


En de laatste foto met de "try-out"-DPR eronder....
attachment.php



Na het ombouwen, gelijk even wat foto's geschoten, van het beestje, zoals hij op Meeting Lelystad '05 te zien zal zijn...

De achterkant...
attachment.php


Zijkant...
attachment.php


attachment.php


En toen heb ik hem ook gelijk even naast zijn Familie-genoot gezet.... Want daar had ik nog geen foto's van... (samen dus). De Storm nog voor de laatste keer met de oude kappenset. Die ga ik er zaterdag hardhandig vanaf trekken en kapotstampen -:-

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Sjah...en toen..

Het stukje sporten met de R1, vond het zipje toch teveel van het goede... Ik denk dat de tekorte hoeveelheid koelvloeistof wel de grootste boosdoener is geweest.. Tevens wil ik de ontsteking even iets anders positioneren, want aan het gat in de zuiger is te zien, dat hij niet helemaal lekker staat/stond :)

Voor de terror-liefhebbers, heb ik even wat foto's gemaakt -:-

Hij viel "opeens" en "plots" uit... ---> dus de werkbrug op:
attachment.php



De andere kant...
attachment.php



Het kopje & de compressie deden me al wat vermoeden :X
attachment.php



En inderdaad...130km/h @ R1-teller vond hij niet echt tof...
attachment.php


Zoals je ziet....heeft veel alu, een nieuwe plek gevonden...
attachment.php



De zuiger,..... met het ontstekings-gat...
attachment.php


attachment.php



En natuurlijk de uitlaat van binnen even aluminium laten coaten 8)
attachment.php



Zelf ben ik er een beetje verdrietig van geworden.....:X
attachment.php



Maargoed.. De cilinder moet alleen nog gepoetst worden, de zuiger is besteld, en een vervangend kopje, is ook alweer in mn bezit...

Nu even alles schoonmaken, alles weer netjes monteren & evt de cilinder eens laten aanpassen door "Ome Freddy", want die is nog stnd zoals jullie kunnen zien..


Ik heb wat foto's gevonden, van Bami, die Zaterdags op meeting Lelystad, even op mijn zip is wezen sprinten....

Toen was de zip nog heel :'(

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php

















Als laatste wil ik even iedereen bedanken, die dit mogelijk hebben gemaakt/gaan maken: Freddy Koopmans, voor het beschikbaar stellen van zijn know-how en sleutelruimte, De Koopmans-Crew, alle leveranciers van de onderdelen (nieuw en gebruikt), Scootertuning.net voor de stickers, Bas de Jong voor het vervoer, en het hele forum voor de mentale steun :+
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top