Banden & Velgen topic #21

Status
Not open for further replies.
Dat werkt mooi ja, banden boer hier vlakbij heeft er ook 1, ikzelf doe ook altijd met remmenreineger gaat prima hoor. vooral bij quad bandjes is het ideaal.

Eerst een heleboel lucht er in pompen. Daarna druk je op de knop en dan komt alles er in 1 keer uit, een luchtkanon kan je het wel noemen.

Net even de wielen van een klant gepast. Nu weet ik ook meteen dat een breedset van 8j & 9j aanloopt op mijn auto. Maar het staat wel dik, die amg's styling 2's 8)
[IR]http://i42.tinypic.com/c464y.jpg[/IR]

[IR]http://i39.tinypic.com/vmybr9.jpg[/IR]

zijn jouw wielkastranden achter nog niet gerold?

als er nog geen roest aan zit is het prima te doen om de rand te rollen, wel gelijk behandelen/kitten erna voor de zekerheid.

Nee geen roest en geen rol. Ze moeten even een heel klein tikje hebben omdat als ik nu door een echt diepe kuil met snelheid rijd hij heel beetje aanloopt. Er zat een heel klein beetje roest op bij aankoop aan de binnenkant dat heb ik weg gedremeld helemaal gelakt en gekit. dus ik blijf er liever af. heel klein tikje moet ie hebben. helemaal dubbel zie ik iig niet zitten.

snap ik, ik vond het ook vrij riskant.

bij mijn E36 waren de randen al gerold (niet helemaal), maar die heb ik opnieuw moeten behandelen vanwege lichte roest aan de binnenkant, beide kanten.

scheelt wel een hoop qua aanlopen, heb er nooit last van gehad, of ik nou het originele onderstel gemonteerd had of de AST set.

Die randjes blijft toch altijd modder achter zitten en dat gaat lekker rotten.
Wil ze bij mijn cabrio helemaal om rollen, maar alleen de binnenste randjes :)

Dan zou ik nog eerder de flex pakken. wanneer je rolt dan kan je dat binnendste nooit meer behandelen en daar knapt de lak. dan kan je wel zeggen ik kit het af. maar dan komt t vocht wel van binnenuit. ik snap sowieso niet waarom men ooit met die randjes is begonnen.

Die randjes geven wel extra stevigheid aan de wielkast rand, omdat ze er "haaks" opstaan.
Denk inderdaad dat ik er wel een stukje afslijp, maar de rest rol ik om.
behandel het wel eerst voordat ik het af kit, gebruik sowieso sikaflex daar heb ik wel vertrouwen in :P

Huh? hoe werkt dat?

gewoon een luchtflessie met een ventiel erop, daar zet je je persluchtslang op, vul je ding tot 10bar (als je compressor zover gaat) en dan zit er naast het ventiel een blaasmond met een grote hendel naast die je dan in 1 keer open trekt, 10barx20 liter is hoop lucht ^_^

5886671839_76603ab1fe_b.jpg

suchgood.jpg

suchgood1.jpg

:7

Dik hoor!, zo'n kooi lijkt mij ook wel wat, maar dan kan er niemand meer achterin. En ik durf mn troep er niet zo uit te trekken. Maar eigenlijk moet je daar gewoon schijt aan hebben :P

Status
Not open for further replies.
Back