Banden & Velgen topic #20

Status
Not open for further replies.
De oude eagle f1 vind ik zelf tegenvallen tegenover de asymmetric..



ook asymmetric 2 ? die zijn volgens mij nog geen 2 maanden te krijgen.. lijkt me knap als je die ook op gereden hebt in die tijd.

Hmm ik hoor er wel goede verhalen over... Zijn ze qua prijs vergelijkend of wat?
 
:| Leuk, iemand velgen proberen te verkopen die er echt NIKS van begrijpt. Wil niet geloven dat een 7" breed wiel met ET43 past op zn wagen, waarvoor ET48 de officiele ET is.

ERG.

Was ik toch een stukje makkelijker met die stalen velgen of niet :#
Ze vallen trouwens heel mooi onder de lupo, dus ik ben tevreden!
 
Nu alweer 14k met Dunlop Sport Maxx banden onderweg :)

Rijd over het algemeen best rustig, al rijd ik niet ''langzaam''. Bochten neem ik zoals ze moeten en kan in ieder geval erg ver gaan met deze banden.
Ook van de zomer de bergen in geweest met 25+ graden, niks uitbreken of glijden bij het ''bergrennen'' :P
Ook in de regen tot nu toe nooit grip problemen gehad, niet in bochten maar ook niet bij flink wegtrekken bij stoplichten.

Slijtage gaat nergens over, nieuw 8mm en nu krap 7mm :W

Vader van een vriend van me had ook zulke banden onder zijn Volvo T5, bij 40k waren ze pas aan vervanging toe.
Ik rijd met 1250kg en 165pk, en ben zeer tevreden over deze bandjes.
 
Die heb ik in 18" gehad onder m'n A3 1.6.. waren ook idd heel fijn.. alleen weet niet wat ze met vermogen doen.. dat had dat ding niet :D
 
Denk dat het wel netjes gaat staan idd! Ik twijfel alleen nogal over het effect van het gebruiken van carosserieringen. De afschuifkrachten worden namelijk helemaal niet opgevangen...

Ik zit eraan te denken om toch voor de zekerheid camber shims te gebruiken. Ik had via volksforum iemand gevonden die ze aanbood en die heb ik gemaild. Volgens mij zit hij ook hier, roel met die rode mk1?
 
Klopt, Roel verkoopt cambershimmies. Dan wel goed uitzoeken welke stukjes weg moet halen. Volgens mij ging dat toen bij Sander niet helemaal goed.
 
Ja dat lees ik wel meer ja. Schijnt dat je om de toe-inn te corrigeren (omdat de auto verlaagd is), je de schijf op het diagram 2 standjes extra moet verplaatsen, en dan pas de gaten moet maken.
Ik kijk nog wel even wat ik doe, ligt er een beetje aan of Roel nog van die shims heeft liggen voor mij.
 
nieuwe banden op de voorvelgen:

2rmnp5k.jpg

hwbbrm.jpg
 
Ben ook weer toe aan iets nieuws in 205/40/17 84w.
Liggen nu Pirelli P Zero Nero's onder.. fijne bandjes.. kleven goed.. slijten ook als een idioot.. nu weer tijd voor iets anders. Iemand aanraders? Twijfel tussen Potenza RE050a's, Sportcontact's 2 of 3 of een 'outsider' de Kumho KU31.

Potenza;s lees ik veel positieve verhalen over.. sportcontact 2 ook.. 3 wat minder.. kumho's ook veel lof.

Ik heb de Potenza S001's. Wereldband. Fatsoenlijke slijtage, ook met mijn rijstijl. Dat zegt al heel wat. Ook erg stil en ook met nat wegdek nog goed te doen!

De eerste keer begon ik wat te twijfelen toen ik een strook vol water met 180km/h in reed :D Maar ist ja kein problem! :P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top