Autotechniek problemen topic #2

compressieveren/schraapveren zijn hetzelfde. Met andere woorden; bovenste op 0 graden, 2e op 60, 3e op 120 en de 4e op 30 graden

Olieschraapveren en compressieveren zijn wel degelijk anders hoor.

Hier zie je de olieschraapveren, en daar boven zie je nog een deel van de compressieveren.

olieschraapverenset2.jpg
 
Heb je t blok ook laten honen of vervang je alleen je zuigerveren?

Ik heb het blok niet laten honen, wel laten controleren. En het zit nog binnen de toleranties zeg maar.
Maar ik kan m'n zuigerveren gewoon verdraaien op het aantal graden wat Dutch zei?
 
Hier ben ik weer :D
Even gekopieerd van het volksforum

Ik m'n golf 1.5jb voorzien van nieuwe zuigerveren. Gewoon de standaard maat (79.5) omdat er geen schokkende slijtage was.
Voor montage de cilinder wat van olie voorzien en de zuigers ook, toen heb ik ze dmv een bus de cilinder in geslagen.
Daarna gezorgd dat ik de lagerschalen gemonteerd had. in de drijfstang zit een inkeping zodat de lagerschaal maar op 1 manier gemonteerd kan worden ( ik heb gezorgd dat de lagerschalen op de zelfde plek terug gemonteerd werden). In lagerkap zit ook een inkeping voor de lagerschaal. Ik heb toen de lagerkap gemonteerd met de inkeping aan de andere zijde. Dus een inkeping van de drijfstand aan de ene kant bij het tapeind en de inkeping in de lagerkap aan de kant van het andere tapeind.

Toen heb ik alles vastgedraaid ( 45NM) volgens de vraagbaak.
Toen wilde ik de krukas terug draaien maar ik kreeg er gewoon geen beweging in. Ik kon met al m'n gewicht aan de sleutel hangen maar de krukas draaide niks! Een klein beetje toen ik er met een hamer tegenaan ramde..

Ik heb de zuigers met de pijl naar de distributeikant gemonteerd. De zuigerveren met de tekst 'TOP' naar de bovenkant van de zuiger. Ik krijgde krukas -natuurlijk- wel rond als ik de zuigers/drijfstangen niet heb gemonteerd..

Is dit normaal of wat doe ik fout?! Heeft haast, ivm worthersee
 
Met wat voor bus heb je ze erin geslagen?

Niet met een klemband eromheen en dan voorzichtig erin getikt?
Ze zwaar gaat een zuiger er niet in.
 
Normaal gesproken als je een zuiger met zon zuigerveer klem monteerd, kun je ze er zo met de hand induwen..
Als jij de zuigers er echt in moest slaan, is er daar vast iets verkeerd gegaan..
 
Stond gister stil met de Golf met een accu die opeens leeg was :s Na em aangeduwd te hebben liep de motor opeens op 3 cilinders en reageerde totaal niet op het gaspedaal. Motor weer afgezet en opnieuw gestart en hij liep normaal. Kan het zijn dat de ECU/motormanagement zo weinig spanning had dat ie daardoor op 3 cilinders gaat lopen? Of zal ik nog verder moeten zoeken dan alleen een accu? Heb een stuk gereden maar de motor loopt verder heel erg mooi.
 
Ff foutcodes checken.. in principe zodra de motor draait geeft ie 14v dus spanning te weinig kan niet.. hooguit dat de ecu t toch niet helemaal lekker heeft gevonden. Uitlezen en je weet meer. Golf IV was het toch?
 
Ff foutcodes checken.. in principe zodra de motor draait geeft ie 14v dus spanning te weinig kan niet.. hooguit dat de ecu t toch niet helemaal lekker heeft gevonden. Uitlezen en je weet meer. Golf IV was het toch?

Ik laat em wel even uitlezen morgen. Het is een Golf 4 1.8t idd..
 
Hmm, laatst mn auto gestart met startkabels, (stond met een lege accu) en nu blijft mn ABS lampje constant branden en een lampje met een uitroepteken blijft knipperen...

Iemand hier toevallig bekend mee?

(VW Passat 3B)
 
Even terugkomend op mijn probleem van vorige week;

Ik had de drijfstang incl zuiger goed gemonteerd, de pijl die boven op de zuiger staat moet naar de distributiekant wijzen. En ik heb ze met zo'n klembus gemonteerd.

Wat was nou het probleem. De lagerschaalkappen aan de onderzijde van de drijfstang die hebben een nokje, de drijfstan zelf heeft ook een nokje. Ik was van mening dat de nokjes tegenover elkaar moesten staan. Maar als ik dat deed kreeg ik de krukas niet meer rond. Dus toen kwam iemand met het verlossende woord, de nokjes moeten naast elkaar zitten, dus toen ik de lagerschaalkappen gedraaid had, toen ging het allemaal weer super.
 
Vrienden van me waren aan de deur geweest en hoorde me zo tekeer gaan, dat ze maar niet binnen waren gekomen haha. Godverklote, kk bak, kut golf blablabla haha :D
 
Back
Top