Autotechniek problemen topic #2

Zo'n ding kan goed het licht uit je ogen slaan ja. Kijk maar uit.

Ik heb uiteraard wel eens een scooter koppeling voor m'n vreetstenen gehad met een sterke drukveer erachter.... dat is totaal niet vergelijkbaar, maar deed goed zeer :p
 
heb eerder 't idee, dat mensen zo'n spanner te strak erop draaien... dan kan hij aardig knallen...

mijn zwaarste auto was een v6 4motion (weegt ook wel wat) gewoon voet erop, ringratel op moer. tegen muur aan, en draaien maar... nog nooit dat gehad dat 't met geweld los knalde...

maar spanners zijn de kosten niet, heb ze nu ook gewoon liggen...
 
Heren, ik heb wat probleempjes bij het inbouwen van m'n CV.
Aangezien ik dit setje ook bij mijn vorige lupo heb gehad, heb ik deze weer gekocht (nieuw) van Votex, type 4m1046v1c.

handzenderch4.jpg


Nu heb ik het helemaal ingebouwd en alles juist aangesloten, maar de centrale vergrendeling reageert helemaal niet op de afstandbediening. Zodra ik het knopje 'open' of 'dicht' gebruik dan krijg ik wel een knipperlichtsignaal en de ramen gaan open of dicht.
Ik heb al geprobeerd om verschillende draden om te draaien en de afstandbedieningen opnieuw in te leren, maar dat heeft tot nu geen resultaat gehad.

Er zijn in totaal 6 draden die aangesloten zijn:
Rood - 12v onder zekeringkast
Bruin - massa
Grijs - open/dicht
Groen - open/dicht
wit/zwart - stekker bij het contactslot
groen/zwart - stekker bij het contactslot

Iemand die mij hierbij kan helpen?
 
Kan je t kastje niet anders instellen? puls of constante puls oid?

Dit vond ik:
Achter het linker schoppaneel of in de linker deur
Grijs/Geel = open
Blauw/Paars = dicht
Massa gestuurd

Comfortsluiting : verlengde sluitpuls (massa gestuurd)

Knipperlichten : Zwart/Groen en Zwart/Wit achter de zekeringkast.

Meten is weten :)
 
Kan je t kastje niet anders instellen? puls of constante puls oid?

Dit vond ik:
Achter het linker schoppaneel of in de linker deur
Grijs/Geel = open
Blauw/Paars = dicht
Massa gestuurd

Comfortsluiting : verlengde sluitpuls (massa gestuurd)

Knipperlichten : Zwart/Groen en Zwart/Wit achter de zekeringkast.

Meten is weten :)

'T kastje heeft 4 aan/uit schakelaartjes waarvan ik nummer 3 op 'aan' heb staan. Ik heb daar ook wat verschillende mogelijkheden geprobeerd en uiteindelijk weer terug gezet zoals die geleverd was en zoals die bij m'n vorige lupo ingesteld stond (dat kastje heb ik ook nog).

Achter het schoppaneel heb ik het zo aangesloten zoals in de handleiding staat aangegeven en dat komt overeen met wat jij opgeeft.

Als ik het ga meten, kan ik dan gewoon die stekker los trekken en daar in meten als ik de CV bedien? (ben nogal een noob op dat gebied)
 
Voorheen had de auto het probleem dat deze zeer veel olie lekte. Ik dacht dat het in de carterpan pakking zat, die vervangen maar was niet het probleem. Daarna de koppakking vervangen, en helaas lekte die nog steeds olie. Wat ik na het vervangen van de koppakking heb is dat de auto niet meer stationair loopt als hij warm wordt (als die op temperatuur is).
De eerste keer dat ik hem startte liep die stationair als een zonnetje, daarna gaf ik een keer gas en viel die uit. Na een stuk gereden te hebben viel de motor constant uit als ik de koppeling in trapte. Zo erg dat er gewoon niet mee te rijden viel. Ik heb daarna de volgende punten nagekeken:

- Carburateur schoon gemaakt
- Distributieriem opnieuw afgesteld (deze stond goed)
- Carburateur cleaner gebruikt
- Benzine filter gecontroleerd
- Ontsteking opnieuw afgesteld

Ik heb het idee dat hij te weinig benzine krijgt, want als hij koud is staat de choke erop, en als die warm is niet meer. Maar ik weet niet meer waar ik het moet gaan zoeken.

Ook blijft het olielampje nu constant knipperen, eerst had ik een kabelbreuk in het kabeltje en deze is vervangen, oliedruk schakelaar is ook vervangen. Als ik de sensor doormeet dan zie ik op de multimeter ook dat hij telkens een impuls doorgeef.

Het gaat om een golf 2 1.3 motorcode MH
 
Ben ik weer xD
Gister auto weggebracht voor een beurtje.
Nog even gevraagd of ze naar een tik wilde kijken bij het sturen.
Ongeveer hetzelfde geluid als toen 1 van mijn voor veren was afgebrokken alleen dreunt hij nou niet zo door.
Ze hebben alles een keer los en vast gedraait en sommige dingen ingevet enz. Ze hebben nog niks kunnen vinden.
Dus hij moet binnekort nog een keer terug.
Ze denken iets van een stuurkogel of fuseekogel.
het geluid komt bij kleine slagen sturen al.
iemand enig idee wat het kan zijn ?
 
vraag voor pieter...

jij hebt vcds toch?? hoe werkt dat precies en wat heb ik allemaal nodig... mijn mannetje die dat voor me deed is spoorloos verdwenen...

heb gisteren 120 euro moeten betalen, om 4x gordels te resetten en stuurbekr.pomp... (ook zoiets stoms tegenwoordig, bij klein schade auto helemaal plat)

maar die prijzen zijn gewoon niet leuk, voor 5 min werk.... wil het dus voortaan zelf kunnen.
 
Ik heb een originele Priemus kabel.. dus VCDS in het Nederlands.. loop je wel altijd ff een versie achter door het vertalen ivm Ross-Tech.
Setje van Priemus/randstad car solutions of Ross-Tech als je origineel wil. Kost ff geld.. dan nog een beetje laptop..
Tis dat je niet in de buurt zit hier volgens mij.. ik doe t voor de helft :p *lol*

Je kan ook voor imi gaan.. daar is het alleen de vraag van hoe goed het werkt/blijft werken.
 
wat vraag jij er dan voor... want ben hiervoor ook naar boxtel gereden... (moest snel gebeuren op een zaterdag)

want ik heb geen zin om me erin te verdiepen eigenlijk... als jij tegen leuke prijs wil doen, ben jij me nieuwe mannetje :p... is vaak airbag/gordel modules resetten nadat ze zijn afgegaan..
 
wat vraag jij er dan voor... want ben hiervoor ook naar boxtel gereden... (moest snel gebeuren op een zaterdag)

want ik heb geen zin om me erin te verdiepen eigenlijk... als jij tegen leuke prijs wil doen, ben jij me nieuwe mannetje :p... is vaak airbag/gordel modules resetten nadat ze zijn afgegaan..

Oef.. daar waag ik me niet aan.. bepaalde modules vinden VCDS niet zo fijn als je gaat resetten. (waaronder airbag enz)
Andere dingen uitlezen, foutcodes wissen, coderen ofzo kan ik zo doen.
 
Heren,

bij het monteren van mijn zomerbanden is mij 1 wielbout geknapt...
Nu heb ik hierover 2 vraagjes,
1. Kan het kwaad dat ik nu tijdelijk met 3 ipv 4 wielbouten rond rijd? Zolang ik geen gekke dingen doe in de bochten leek me dit niet zo'n probleem.
2. Iemand tips om het resterende stukje eruit te krijgen? Mijn linkse tap is naar de donder. Kan je aan de andere kant van de naaf bij de bout (steekt deze er door?)?

Edit: polo 6n2
 
Goed, stelde dus geen reet voor. Je kan sowieso bij de bout aan de achterkant.
Maar ik heb de remklauw/schijf gedemonteerd, en kon de bout zo met de vingers los draaien.

Ben toch wel blij dat ik bij een banden wissel even de bouten goed insmeer met kopervet :p.
 
Back
Top