Autotechniek problemen topic

Status
Not open for further replies.

::Michel::

Arrrg, I'm a Pirate
Omdat ik niet net zoals Ttw een apart topic wil aanmaken voor mijn eigen auto, en er ook nog niet echt een topic zoals deze is. Dacht ik, ik maak er 1 aan :p


Goed, mijn probleem.

Mijn auto start sinds vorige week maandag niet meer. Toen ik mijn auto moest verzetten pakte hij hem na een aantal keren slecht helemaal niet meer.

Nu heb ik er net even naar gekeken en eerst even gekeken of mijn ontsteking niet dood is. Dus filterkap er even af, carb open en wat remmenreiniger ingespoten (had niks anders). En toen gaf die dus wel een ontsteking. Later nog even brandstof filter vervangen want die was ook aardig smerig. En als ik hem nu start komt er ook geen brandstof in het filter.

Dus hoogstwaarschijnlijk is mijn brandstofpomp dus gewoon kapot?
 
Advertisement - register to remove this

Als je je contact aan zet zou je je pomp even 2 seconden moeten horen pompen.. bij een wat oudere auto hoor je dat iig wel. Kan je geen spanning rechtstreeks op je pomp zetten om te kijken als die het dan wel doet, dan is het een draadbreuk of een relais oid.

Edit: is het een carb ? zeker weten ? geen single point injectie oid ? want daar zit de benzine pomp vaak ook op de nokkenas..
 
Contact aan, even wachten, contact uit. Dat even een aantal keer doen, 5x oid. En dan nog eens starten.
 
brandstofleiding verstopt, vulhals verteerd, is een mk1 kwaal dacht ik. als ie helemaal geen brandstof krijgt moet je t idd in t traject tussen tank en carb zoeken.
 
Mooi dat dit topic er is :D, ik rijd dus in de oude st.net golf 2 met een 1.6 diesel blok.
Als ik de (handmatige) shoke eraf haal dan trilt die als een malle als ik stilsta voor een stoplicht ofzo, kan ik dit verhelpen door iets te veranderen oid? Weet niet of het zelfde werkt als bij een scooter dmv een stationair schroef :+?
 
Ook een zwaar dreunend geluid in de auto ?
Zo ja, motorsteunen.. eerst links en dan rechts.
 
Hmmm, toen ik de golf kocht heb ik de hydraulische motorsteun bij de versnellingsbak vervangen. Andere steunen eigenlijk niet bekeken, moet er nog wel bijvertellen dat er rondom een schroefset gemonteerd is maar dit kan toch niet voor zoveel trilling zorgen dat me radio gewoon eruit pleurt? (dat klikdisplay ding dan, niet de helen radio :p)
 
Zo'n 1.6 diesel is natuurlijk niet echt snel. je kunt het controleren door per cilinder even de bougiekabel los te trekken bij draaiende motor. Kijken of er iets veranderd aan het gedrag van de motor.
 
Zo'n 1.6 diesel is natuurlijk niet echt snel. je kunt het controleren door per cilinder even de bougiekabel los te trekken bij draaiende motor. Kijken of er iets veranderd aan het gedrag van de motor.

1FAIL.jpg
 
Dan zal ik de eerste diesel met bougie kabels hebben denk ik :+

Hoe kan ik de gloeispiralen checken, ik herinner me iets met een draad vanuit de accu deraan tikken oid..
 
Gloeispiralen werken in principe enkel bij het starten.. als dat prima gaat zou ik daar geen aandacht aan besteden.
 
je hebt hier wel bepaalde test voor ;), zet je hem ergens aan dan laat je cilinder per cilinder uit vallen en dan valt er een bepaalde kracht weg dan zou je bijv bij 1 cil kunnen zien hoe of wat,

zal eens me boeken door speuren misschien kan k t vinden :) weet het even niet meer uit me hoofd hoe ze moeten.

edit/ hier voor moet je denk ik wel naar een dealer :)

1. compressie meting ( je compressie einddruk) snel meten wat de druk na de compressie slag is. word onderling gemeten.

2. cilinderlektest: wordt gebruikt om de mate van de lekkage van gas uit de verbrandingsruimte vast te stellen ( deze is niet echt van toepassing)

3. cilinder balanstest door toerenvalmeting: geeft onderlinge vergelijking van de toerenval bij uitschakeling vaan 1 cilinder.

nja dit zou kunnen kunnen doen/laten doen. denk niet dat je al die test kasten enzo hebt. misschien iemand die je kent die het heeft. als je meer wilt weten zal ik kijken of ik het op kan zoeken :)
 
Last edited:
Compressietest laten doen, lektest laten doen. Eventueel je verstuivers eens laten testen / ultrasoon laten reinigen bij een Bosch centre.
 
Haha jelle :p,

Maar @ tp starter, wel goed zo'n topic denk ik :)

Mensen ik heb nog een probleem, bijna alles aan de auto is nu gefixed, alleen ik krijg mijn linker achterportier niet meer open. Ik ben bang dat van het vette smeer wat er in het slot zit het slot niet meer open wilt. Je hoort hem wel reageren op de elec. vergrendeling, maar hij gaat niet open. Echt nasty want je kan er moeilijk bij.
Iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? De deurbekleding is er wel af hoor:p

groet.
 
Toplagers?

Zijn die gewoon verkrijgbaar bij een auto onderdelen zaak? Of moet je die speciaal bestellen?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top