Athena vlinderpoort & Hebo alu

cilindr

De athena alu cilinders zijn trouwens wel nette cilinders voor de prijs.. ik d8 dat hij onder de 200 was..

En als je bij die athena alu 70 de Athena Racing uitlaat neemt werkt dit ook best leuk (is trouwens de athena uitlaat met kevlar demper, een mooie hoogtoerige uitlaat)
 
Nou ik zal proberen wat licht in de duisternis te scheppen...

De hebo alu van 140 euro @ scootparts heeft een ovale poort. Dat is dus de gewone hebo alu. Ook verkrijgbaar onder de naam Athena.

Die van 290 is een speciale pia ac race cilinder met 6 spoelpoorten en een vlinderpoort. Die is vrij nieuw. En ik heb gehoord dat die niet zo goed te tunen is.

Zelf heb ik een Hebo Alu Vlinder (Oude-Type) deze heeft 5 spoelpoorten en die zijn ook minder mooi dan de nieuwe versie. Maar deze cilinder is wel beter te tunen.

Bij J-P-S hebben ze dezelfde cilinder als die hebo alu vlinder (oude-type) die ik dus heb, maar dan staat er Athena op. De poort-layout is identiek, want ik heb de 2 cilinders naast mekaar gehouden. Ik weet alleen niet hoe duur die daar is.
 
De bovenste is gewoon hebo alu vlinder... Die is er ook van athena en is PSIES het zelfe... van hebo kost ie rond de 260/280 licht aan je site en van athena kost ie 189...
 
ik wil niet heeeel vervelend zijn, maar er zijn best veel topics over te vinden, zoek gewoon even wat, en je zult heel veel erover vinden.
precies over hebo alu ovaal, en ng, en athena enzo :)

ps. dat topic over xyntaxis. hij gaat hetzelfde doen als ik:
hebo alu ng tuned
yas r
21mm

hele goeie setup. met veeeeel trekkracht en een redelijke top (over de 100 digi)
 
Originally posted by -LCDP-
Die NG is gewoon duurder dan de MHR Team (voor pia ac)

en de athena vlinder is naar mijn ervaring net iets leuker dan die team en 'schijnt' stuk leuker te zijn dan een ng
 
kijk, hij is misschien wel leuker dan die ng, maar die ng is makkelijker en beter te tunen dan de athena, en die is ook nog s belachelijk duur.
 
Originally posted by -LCDP-
ok, volgende setup op typhoon:

- Athena Vlinderpoort of Hebo Alu (oud type)
- Yasuni C16 of Samba Competition
- Dellorto 21 mm carb
- Doppler Krukas + C3 lagers

relaxete setup? welke cil moet ik kiezen icm welke uitlaat?

Waarom vraag ik dit allemaal en waarom doe ik allemaal zo moeilijk? Omdat ik het eerst allemaal heel zeker wil weten voordat ik veel geld uit ga geven...:D


(PS Xyntaxis thx voor de link)
ik had deze setup:
hebo alu NG(ook wel manston replica genoemd) dus die van 195€
c16
21mm
en doppler krukas
--> leuke wheeliepower :)

dus die c16 zal geen "overkill" zijn
ik had eerst de yasuni R
maar c16 ging toch wel iets beter
 
Originally posted by Miks
kijk, hij is misschien wel leuker dan die ng, maar die ng is makkelijker en beter te tunen dan de athena, en die is ook nog s belachelijk duur.

belachelijk duur? voor pia ac is de athena racing (vlinderpoort) 180 euro... en hij is net zo goed 'extreem' te krijgen door tuning
 
um, ik heb em niet gekocht, en ben dus ook niet afgezet :| ik zie hier in dit topic, en andere topics staan dat ie rond de 280 euro is, weeikveel of het waar is, dat ik wat ik me kan herinneren, lb dit.
 
dus volgens jullie is die athena vlinderpoort aardig te tunen (pia ac)...?

ps . op een niet getunede vlinderpoort schijnt een yasuni r het goed te doen. wanneer ik die vlinderpoort laat tunen is het dan slimmer een andere uitlaat te nemen?
 
Back
Top