Athena vlinderpoort & Hebo alu

-Tim.b-

Spons...
Allowa,

Nu heb ik gesearched en gesearched en weet nog steeds niet welke cilinder er bedoeld wordt. Oftewel werd er even niet wijzer van en wilde dus nu wel eens weten wat het allemaal echt is:

Ik wil dus een 70 cc alu aanschaffen (pia ac) en zat te twijfelen tussen Athena vlinderpoort en Hebo alu die mij beide geadviseerd werden. Van de Athena vlinderpoort wil ik alleen maar even weten hoe duur die kost. Maar van de Hebo alu wil ik wat meer weten.

Als ik zoek naar een Hebo alu (scootparts bijvoorbeeld) krijg ik twee hebo alu's te zien maar de ene is iets van 140 en de ander 290. Deze laatste is GEEN manston maar welke dan wel. En welke cil van hebo is nou te vergelijken met de athena vlinder? En welke cilinder is nou de Hebo NG en hoe duur kost die en waar kan je die kopen en is die beter dan de Athena?

Veel vage vragen dus...

Hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden!
 
Advertisement - register to remove this

die athena is ongeveer hetzelfde als de hebo alu ng( op scootparts als Manston rep) deze is daar dacht ik rond de 190e, de 70cc versie

Die athena is dacht ik wat goedkoper maar weet ik niet zeker, ik zelf zou voor de hebo gaan, zelf fftjes gehad, goede ervaring mee
 
hmmmm 290 euro lijkt me dus wel een manston .

een hebo ng kost rond de 200 lijkt me .

die voor 140 is ws. de oude hebo alu met ovale poort. het schijnt een koppelmonster te zijn ( voor die klasse dan) . de hebo alu ng ( next genertion , dus directe opvolger van de oude alu) heeft blijkbaar extreem veel tuning potentie en word ook wel manston replica genoemd
 
kijk daar wordt ik al wat wijzer van.
maar heb liever trekkracht dan snelheid, is die oude hebo alu met ovale poort dan geschikt voor mij icm een C16/Samba Competition of is da niet zo geschikte uitlaat daar voor?
 
ok, volgende setup op typhoon:

- Athena Vlinderpoort of Hebo Alu (oud type)
- Yasuni C16 of Samba Competition
- Dellorto 21 mm carb
- Doppler Krukas + C3 lagers

relaxete setup? welke cil moet ik kiezen icm welke uitlaat?

Waarom vraag ik dit allemaal en waarom doe ik allemaal zo moeilijk? Omdat ik het eerst allemaal heel zeker wil weten voordat ik veel geld uit ga geven...:D


(PS Xyntaxis thx voor de link)
 
Originally posted by -LCDP-
ok, volgende setup op typhoon:

- Athena Vlinderpoort of Hebo Alu (oud type)
- Yasuni C16 of Samba Competition
- Dellorto 21 mm carb
- Doppler Krukas + C3 lagers

relaxete setup? welke cil moet ik kiezen icm welke uitlaat?

Waarom vraag ik dit allemaal en waarom doe ik allemaal zo moeilijk? Omdat ik het eerst allemaal heel zeker wil weten voordat ik veel geld uit ga geven...:D


(PS Xyntaxis thx voor de link)


ipv de athena kan je dan nog beter polini W-poorter kopen :)

en de C16..ik weet het niet..
krukasje is goed, en carb ook :)
 
Brrrrrrrrr als ik die topic van je lees,Xyntaxis, wordt ik al bang om straks op die typhoon te zitten. Wheelie Powerrrrr....

Maaruh, jullie hebben het in die topic over de Yasuni R, dat die al goed is op bijvoorbeeld de Manston replica. Is een C16 dan overdone ofzo, dus is die R dan ook al goed?
 
word probably een zipje ;)

maar.. over de uitlaat..
de c16 is niet echt koppelding..zou ook opzich goed moeten draaien op de manston replica..

ik denk dat je op een rijtje moet zetten wat je wilt.. veeeel trekkracht..of hogere topsnelheid..

ik kies voor de trekkracht ;)
 
yas R, Gianelli shot..of een jolly (staat in het topic van mij)
maar als je niet echt superbrute trekkracht wil, moet je ff wachten met binnenrotor etc. tuningsbeurtje nog niet..
 
Athena Vlinder, oude Hebo Alu (ovale poort) en Hebo NG zijn dus gewoon drie verschillende cilinders waarvan de NG de beste is (ook qua trekkracht) en de oude Hebo Alu (ovale poort) en de Athena die met elkaar te vergelijken zijn minder zijn dan de NG.

Heb ik het nu gesnopen?
 
Je praat hier toch over AC? ik heb het hier nog met bart over gehad gister toevallig.. En een NG voor AC? Bestaat ni! En die op cil van 140 is normale poort die duurdere is met vlinder poort.. kost van athena 189 en van hebo 260 ofzo...
 
HR4000181 Cilinder Hebo.

D=47.60mm, 70cc, aluminium, AC.
Met alu. kop.
Past op oa: Gilera Stalker, Ice, Puch Zip, Typhoon, Vespa Sfera, ET2, Liberty.
Let op: Gratis bezorgd in NL.


€ 132,95

Is dit die Hebo Alu (oud type met ovale poort)?
 
Back
Top