aquariumliefhebbers hier???

cr-3.jpeg

ook voor garnalen vind ik het klein... maar het kan wel idd... welke soort garnalen heb jij tinne.. ik heb vandaag me bijtjes in een ande aqua gegooid en krijg morgen 20 cr's

Te klein voor garnalen?
hmmz.

Ik heb nu enkel Japonica`s.
C.japonica.jpg

Ik heb deze naast bijtjes gehad:

music2u_89_Caridina_20babaulti1.jpg

Caridina%20Taiwan%208.jpg

ooit een soort van van alles in allerlei kleurtjes wat kunnen kopen bij Verloop hier in de buurt.
Nooit meer gezien in aquarium.

en deze m*therfuckers

macro2_1493.jpg

Macrobrachium soorten.
Te agressief. Die heb ik eens aan een vis zien hangen.

japonica's zijn sterke garnalen die best veel kunnen hebben, maar cr's/en bijtjes zijn toch wat gevoeliger... water kwaliteit moet dus goed zijn en goed gehouden worden... denk dat een aquarium van 15cm daarna niet echt aan voldoet...

ook cr's dus, maar heb jij ook die zwarte? en hoe doen ze bij jou?? willen ze ook kweken?... voeg je vaak nieuwe toe?

Ja, ik heb die zwarte gehad. In een 60x30x30 met zwart grind en javamos.
Begonnen met 10 ofzo, en nooit meer hoeven bij te kopen. Ik zag overal speldeknopjes lopen....mooi was dat. Later bij een gezelschap gedaan en toen werd het klein spul voer. Wist ook nog niets van het nare trekje van een bicolor

oke, ben benieuwd hoe het mij afgaat... ik heb gehoord dat je regelmatig nieuwe garnalen erbij moet zetten... anders gaan ze aan inteelt kappot...

japonica's zijn sterke garnalen die best veel kunnen hebben, maar cr's/en bijtjes zijn toch wat gevoeliger... water kwaliteit moet dus goed zijn en goed gehouden worden... denk dat een aquarium van 15cm daarna niet echt aan voldoet...

Hoezo? 1 meter breed en 15 cm diep is dan hetzelfde als een 60x30x30 waar ze het toch prima in kunnen doen? Ik acht het goed mogelijk.
Garnalen only bakken zijn vaak toch van die Aqua40 dingen etc. Die Japonicas hadden bij mij de ruimte met zn 12en in een 150x50x50.

En garnalen en ruimte is anders; want ze zwemmen niet echt, dus een bak vol hout kan ook. Hebben ze een soort van meer ruimte om rond te hangen dan een kale bak met veel zwemruimte.

Jammer dat kweken met japonica`s lastig is btw.

oke, ben benieuwd hoe het mij afgaat... ik heb gehoord dat je regelmatig nieuwe garnalen erbij moet zetten... anders gaan ze aan inteelt kappot...

Dat zou best kunnen. Starten met 15 ofzo, dan duurt het toch wel ff. En btw, inteelt en aquariumdiertjes.....bijna stnd.

mjah japonica's winnen geen schoonheidprijs dus dat vind ik nie erg :P

't aantal liter is wel oke, maar een diepte van 15cm lijkt mij moeilijk stabiel te houden.. 't water verwarmd veel sneller volgens mij... ook is het volgens mij kut schoonhouden... idd ik heb ook 2x aqua40 staan...

mjah japonica's winnen geen schoonheidprijs dus dat vind ik nie erg :P

't aantal liter is wel oke, maar een diepte van 15cm lijkt mij moeilijk stabiel te houden.. 't water verwarmd veel sneller volgens mij... ook is het volgens mij kut schoonhouden... idd ik heb ook 2x aqua40 staan...

Garnalen en schoonmaken ;)
Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn.

Btw, Garnalen en water toevoegen is altijd leuk om te zien. Water is natuurlijk wat kouder, garnalen reageren erop zoals ze reageren op regen in hun natuurlijk habitat...door als een gek te gaan zwemmen. (nee niet omdat ze het niet trekken)

Voor het eerst garnalen.....neeee! een dooie ;(
Ohnnee, alleen een velletje :W

Ik ben dus niet meer van de vissen. Ik wil enkel garnalen later.
In een apart aquarium, mega vaas? of lang dun iets.
En dan design ingericht. dus strak, keien zonder bodem met javamos en riccia ofzo.
Alleen wil zij het (nog) niet en durf ik geen ophang aquarium te nemen. Gezien het feit dat mijn zwager onder ons zijn winkel runt.....

Garnalen en schoonmaken ;)
Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn.

Btw, Garnalen en water toevoegen is altijd leuk om te zien. Water is natuurlijk wat kouder, garnalen reageren erop zoals ze reageren op regen in hun natuurlijk habitat...door als een gek te gaan zwemmen. (nee niet omdat ze het niet trekken)

Voor het eerst garnalen.....neeee! een dooie ;(
Ohnnee, alleen een velletje :W

Ik ben dus niet meer van de vissen. Ik wil enkel garnalen later.
In een apart aquarium, mega vaas? of lang dun iets.
En dan design ingericht. dus strak, keien zonder bodem met javamos en riccia ofzo.
Alleen wil zij het (nog) niet en durf ik geen ophang aquarium te nemen. Gezien het feit dat mijn zwager onder ons zijn winkel runt.....

ik snap wat je wilt... zelf iets laten maken/lijmen moet uitkomst bieden.. alleen dat hang gedeelte is idd een risico... voordeel van garnalen, 't hoeft niet groot te zijn... dus zoveel waterschade zal je ook niet hebben :P

ken je deze trouwens, hiervoor is 1 van me aqua40 gereserveerd.. komen bij me bijtjes... hoop dat dat goed gaat :P

art625.jpg

ik denk het niet.

Wil je echt zo`n beest? of gewoon iets groots?

anders zijn waaierhanden wel ideaal.

Btw, heb je ook wel eens gedroogde garnalen gevonden?
op de grond in je aquarium.

nee goed afdekken he.. wel me waaierhand garnaal 1 keer, alleen heeft hij het overleefd :P

die kreeft is dus een dwergsoort woord niet veel groter als 7/8cm, zijn wel knaloranje en schijnen met garnalen te kunnen leven...

blauw licht produceerd alg, alg en nog meer alg.

en bij heems in heemstede hebben ze vette garnalenbakkies.
zal wel keer foto maken als ik er ben.

100x15x15cm
kan je zo aan de wand hangen met beugeltjes voor glazen plankjes

blauw licht produceerd alg, alg en nog meer alg.

en bij heems in heemstede hebben ze vette garnalenbakkies.
zal wel keer foto maken als ik er ben.

100x15x15cm
kan je zo aan de wand hangen met beugeltjes voor glazen plankjes

Op die foto is gewoon blauw led verlichting.
Of heb je het over het 'speciale blauwe mooi viskleurtjes; kleurtje..?

Ja, ik denk dat ik te erg met het 350 liter idee zit. Zo`n 100x15x150 is maar 22 liter. Ik heb nu hangkasten die meer wegen.

Overigens is het natuurlijk met een internfiltertje etc.. Dus ook geen mega slangen stelsel en bende snoeren natuurlijk.

poging wagen zou ik zeggen.

Vind alleen de beredenering voor piranha's zijn voor jongens die het stoer vinden een beetje dom, ik kan mezelf nou niet echt stoer vinden, maar vind het gewoon gaaf hoe ze zwemmen, en hun bakken moeten ook anders ingericht worden dan voor bv. tropische bakken.

er zijn verder wel weinig mensen met cichlide bakken, vaak als mensen zout water hebben is het toch met die beesten.
in mijn omgeving iig, nog nooit iemand met garnalen gezien.. ook wel lachen, alleen vind dat minder sierlijk dan een vis.

Lijkt mij trouwens ook super om een hele grote te hebben met snoeken / voorns en karpers.

Is het ethisch verantwoord om garnalen in een gewone vissenkom te doen? ik vind het wel toffe beesten, maar voor een vis is een vissenkom eigenlijk al slecht, hoe zit dat met garnalen? En vereist het veel verzorging?

poging wagen zou ik zeggen.

Vind alleen de beredenering voor piranha's zijn voor jongens die het stoer vinden een beetje dom, ik kan mezelf nou niet echt stoer vinden, maar vind het gewoon gaaf hoe ze zwemmen, en hun bakken moeten ook anders ingericht worden dan voor bv. tropische bakken.

er zijn verder wel weinig mensen met cichlide bakken, vaak als mensen zout water hebben is het toch met die beesten.
in mijn omgeving iig, nog nooit iemand met garnalen gezien.. ook wel lachen, alleen vind dat minder sierlijk dan een vis.

Lijkt mij trouwens ook super om een hele grote te hebben met snoeken / voorns en karpers.

Tuurlijk is het een domme opmerking. Maar vaak zijn het dezelfde types die piranha`s nemen. En volgens mij zie je ze nooit bij aquaclubjes etc.

Cichlides en zoutwater :?

Garnalen zijn er in zoveel variaties. En ik vindt ze veel chiller om te zien dan vissen. En je kan een bak volgooien met kienhout, en het is zomaar ideaal voor garnalen.

Een koudwater bak met inheemse soorten? hahaha, why not?
Alleen wildvang is ziektes etc.. en hou zo`n bak maar eens koud.
Er is vast wel iemand die het heeft gedaan.

Is het ethisch verantwoord om garnalen in een gewone vissenkom te doen? ik vind het wel toffe beesten, maar voor een vis is een vissenkom eigenlijk al slecht, hoe zit dat met garnalen? En vereist het veel verzorging?

Ehmmm die beestjes zijn natuurlijk erg klein dat is 1. Maar het zou kunnen, alleen een filter zou toch wel moeten, en verwarming idem dito. Qua inrichting ben je zo klaar. Mosballen zijn iig ideaal. Die houden de garnalen op formaat.

Japonicas behoeven nauwelijks verzorging.

Beter een 60x30x30 ofzo met internfilter.

Zat zo is een beetje te kijken op internet naar verschillende aquariums en toen kwam ik de Malawi aquarium tegen.

50875765KsVoTS_ph.jpg

Erg mooie vissen. Ze schijnen wel een andere zorg te hebben dan 'normale' vissen.

Back