sjoerd, als 'je de kardinaal tetra's eruit haal, haal je wel 1 van de mooist gekleurde schoolvisjes voor de zoetwater weg... is toch minder kleur in je aqua..
die plant is waarschijnlijk een Echinodorus soort, gok op crypta maar ben er niet zkr van...
heb me zelf nooit echt geconcentreerd op een biotoop, der is zoveel mooi's en om je nou op 1 deel te concentreren kon ik nooit opbrengen
hier ff een paar andere visjes die je misschien leuk vind:
(bovenlaag)
Carnegiella strigata fasciata, marmerbijlzalm
(middenlaag)
Nannostomus beckfordi, lekker veel planten... donkere setting... en deze vis kleurt prachtig op.. kleine vreedzame vis.. prima voor vervangen van de tetra's.
(bodem)
Corydoras schwartzi, hier heb je heel veel soorten van, neem de gene die je het mooiste vind... en zorg dat je het bij de wat kleinere soorten houd.. zijn leuke/lompe vissen... meeste soorten gaan ook meteen eitjes afleggen na waterverversing... dit doen ze meestal op de raam (met iets kouder water verversen)
mijn favorieten, kan wel een aquarium volmaken met meervallen/catfishes
L260:Queen Abaresque
en dan de hoofdbewoners:
ik hou het nu ff bij de verschillende dwergcilcliden die ik erg mooi vind:
Apistogramma agassizii
Apistogramma cacatuoides (verschillende kleuren te krijgen)
Apistogramma viejita
Mikrogeophagus ramirezi
Mikrogeophagus altispinosus (grotere versie van de antennebaarsje van hierboven, persoonlijk vind ik ze iets mooier..)
dit is een deel van de mogelijkheid die je hebt, der zijn zoveel soorten.. ik heb nu beetje de kleurigste uitgezocht (vind ik zelf altijd mooi om te zien)
denk ook aan garnalen, zijn ook leuk om in je aquarium te hebben.
wil je het toch wat meer biotoop laat ff weten, zoek ik wat bijmekaar voor je...