aquariumliefhebbers hier???

Sow, die maanvis is mooi op kleur hoor! Zo was die bij mij helaas maar weinig, veel te kleine bak, daarom heb ik hem er ook maar uitgehaald na een tijd.
 
sjoerd, als 'je de kardinaal tetra's eruit haal, haal je wel 1 van de mooist gekleurde schoolvisjes voor de zoetwater weg... is toch minder kleur in je aqua..

die plant is waarschijnlijk een Echinodorus soort, gok op crypta maar ben er niet zkr van...

heb me zelf nooit echt geconcentreerd op een biotoop, der is zoveel mooi's en om je nou op 1 deel te concentreren kon ik nooit opbrengen:p

hier ff een paar andere visjes die je misschien leuk vind:
(bovenlaag)
Carnegiella strigata fasciata, marmerbijlzalm

Marmer%20bijlzalm.jpg


(middenlaag)
Nannostomus beckfordi, lekker veel planten... donkere setting... en deze vis kleurt prachtig op.. kleine vreedzame vis.. prima voor vervangen van de tetra's.

1478429Coral%20Red%20Pencilfish%20(Nannostomus%20mortenthaleri).jpg


(bodem)
Corydoras schwartzi, hier heb je heel veel soorten van, neem de gene die je het mooiste vind... en zorg dat je het bij de wat kleinere soorten houd.. zijn leuke/lompe vissen... meeste soorten gaan ook meteen eitjes afleggen na waterverversing... dit doen ze meestal op de raam (met iets kouder water verversen)
Corydoras_schwartzi.jpg


mijn favorieten, kan wel een aquarium volmaken met meervallen/catfishes
L260:Queen Abaresque
Queen%20Abaresque%204b.jpg


en dan de hoofdbewoners:

ik hou het nu ff bij de verschillende dwergcilcliden die ik erg mooi vind:

Apistogramma agassizii
Apistogramma_agassizii.jpg


Apistogramma cacatuoides (verschillende kleuren te krijgen)
95.jpg


Apistogramma viejita
Apistogramma_viejita.JPG


Mikrogeophagus ramirezi
Mikrogeophagus_ramirezi.jpg


Mikrogeophagus altispinosus (grotere versie van de antennebaarsje van hierboven, persoonlijk vind ik ze iets mooier..)
Ram-Bolivian.gif


dit is een deel van de mogelijkheid die je hebt, der zijn zoveel soorten.. ik heb nu beetje de kleurigste uitgezocht (vind ik zelf altijd mooi om te zien)
denk ook aan garnalen, zijn ook leuk om in je aquarium te hebben.

wil je het toch wat meer biotoop laat ff weten, zoek ik wat bijmekaar voor je...

De plant is idd een Echinodorus bleheri. Eigenlijk te groot voor mijn bak, maar met regelmatig snoeien van de wortels lukt het aardig.

Die marmerbijlzalm is zeker een kanshebber. Nannostomus beckfordi, ziet er mooi uit, maar twijfel idd of ik mijn kardinaaltetras weg moet doen, ook al is ie standaard, het zijn mooie visjes die lekker veel kleur brengen. Die Corydorassen die ik nu heb zijn Corydoras araguaiaensis, dus met die stippen. Daar koop ik er nog wel 3 van bij dan. Die meerval laat ik zitten :p heb al een algeneter (die ook daadwerkelijk alg eet :+ ik hoor hem soms savonds zuigen van het hout of de wand af :eek: ) Poe wel moeilijk qua Cichliden, zijn er zoveel van... Ik denk dat ik dat beslis in de winkel.
 
Heb er vroeger 2 gehad, 1 tropische bak met allerlei beesten erin.
En 1 bak met piranha's, helaas heeft mijn verwarming toen een electroshock in me bak gedaan en zijn de piranha's dood gegaan, was toen meteen ook heel erg gedemotiveerd en ben gestopt, heb alles weggedaan voor een scooter.

blijft imo iig altijd mooi om er iets mee te doen, ik zou zelf graag wel weer piranha's willen hebben, vind ik gewoon mooie beesten.
 
amano bakken zijn mooi... ik ken iemand die daar heel goed in is.. met kienhout (dunnetakken) en riccia soort maakt hij echt prachtige bakken.. hellaas gestopt met z'n aqua hobby
 
Die Aziaat die Tinne ook al liet zien heeft echt zulke mooie bakken:

[ir]http://img169.imageshack.us/img169/5359/aki6oc9.jpg[/ir]

[ir]http://img180.imageshack.us/img180/1412/amano05lo8.jpg[/ir]

[ir]http://img176.imageshack.us/img176/6397/c0102tz7.jpg[/ir]

En nog wat ander moois:

[ir]http://img169.imageshack.us/img169/7647/8ijtl5.jpg[/ir]

[ir]http://img169.imageshack.us/img169/7259/forum0kq2.jpg[/ir]

Met weinig inhoud, veel moois:

[ir]http://img169.imageshack.us/img169/4240/tom20mp3.jpg[/ir]
 
feth:D

ik had niet verwacht dat er zoveel aquariumlui zouden zijn hier :D

ik heb nu 3 jaartjes aquaria..

begon met een 30 bij 40 bakje met 2 goudvisjes:p

daarna al snel een vision 60 bakje van sera gekocht:)
guppen tetra's algeneters jeweet het wel :)

1,5 jaar geleden een 250 liter bak gekocht,
deze draait nu heel goed! planten worden alleen wel verslonden door mn algeneter samstrusje..

bewoners:
1 samstrus
2 Dwerggoerami's (coalia layla?
handje vol guppen
1 klein algenetertje..
7 corydorassen
20 goudtetra's
2 haaitjes zoals ik ze noem :p
1 labeo bicolor(vuurstaartje)
15 kegelvlekbarbelen
2 modderkruipers\
1 clownbotia\

foto's heb ik zo ff niet, post ik nog wel ;)

groet jeroen :)
 
clownbotia in groep houde, labeo is een labiele vis... wel erg mooi allebei.. zkr favoriet bij mij...

ik had clownbotia's van 15cm +/- groote bakbeesten zijn dat:p
 
wow die foto's vooral van de grote bak komen mij erg bekend voor... onder welke naam sta jij op aquaforum?

Ook Intercooler :7

mooie informatieve post imo

Tnx ;)

Sow, die maanvis is mooi op kleur hoor! Zo was die bij mij helaas maar weinig, veel te kleine bak, daarom heb ik hem er ook maar uitgehaald na een tijd.

Tja da's jammer. Als je een grotere bak hebt is het echt een prachtig visje. Helaas geld hetzelfde voor een maanvis als voor de goudvis. Ik heb echt heel erg lang moeten zoeken voordat ik goed gezonde mooie wildkleur maanvissen had gevonden. Maar dat is het zeker waard geweest. Prachtbeestjes zijn het.
Overal zie je van die vieze misvormde kweekvormen, echt, die beestjes zijn zo lelijk en meestal van zo'n slechte gezondheid. Walgelijk.

Hier nog een leuke pic van me maanvis trouwens:

intercooler_0_51b_naap.jpg
 
Ik vind amano bakken ook echt prachtig, hoe die kerel het in zijn vingers heeft. Het mag een wonder heten.

Maar zijn bakken zijn ook super echt, het zou zo uit de natuur kunnen komen. Dat komt ook omdat zijn achterwanden bijna allemaal spierwit zijn. De meeste nederlandse bakken hebben een zwarte achtergrond. Super veel licht op je bak zetten, bijna je vissen vergassen van de co2 en je zou in de richting kunnen komen van wat hij presteerd. Echt knap.
 
Die zwarte wand snap ik nog wel, omdat men niet de muur wil zien.
Ik ga mij binnenkort toch maar weer is verdiepen.

Wat is nu bijvoorbeeld een goede plek voor een aquarium? Zo min mogelijk in zonlicht vanwege algen lijkt mij....of maakt dat niet uit?
 
Last edited:
Ik heb nu een 60 liter bak. Maar ga binnenkort een grotere kopen. Hoeveel liter is gaaf??? 100 liter? Moet er niet teveel onderhoud aan hebben ;)
 
100 liter is niet al te veel groter als wat je nu hebt...

kzou gaan voor een 160liter bakje (1 meter) 't liefst zo groot mogelijk natuurlijk :p
 
Back
Top