aquariumliefhebbers hier???

Kan zeker, maar dan moet je wel minstens een 2 meter bak hebben om deze dieren gezond te kunnen houden. De zogenaamde 'minihaai' is een zoetwatervis uit Azie en leeft in scholen. De vis heeft dus meer soortgenoten nodig, ook zijn het hele actieve dieren en een bak van 2m is dan echt een minimum. Ook kunnen deze dieren een lengte bereiken van 60cm.

En deze vis is niet eens écht verwant aan de haai-achtige. Hij ziet er alleen zo uit.

Deze bedoel je toch?

sharkcatfish1.jpg

Heeft trouwens ook een beetje zout nodig in het water.

Die zwarte wand snap ik nog wel, omdat men niet de muur wil zien.
Ik ga mij binnenkort toch maar weer is verdiepen.

Wat is nu bijvoorbeeld een goede plek voor een aquarium? Zo min mogelijk in zonlicht vanwege algen lijkt mij....of maakt dat niet uit?

Het liefst een zo rustig mogelijke plaats waar zo veel mogelijk rust is. Het liefst niet naast veelgebruikte deuren, want als deze dichtslaan gaat er een soort schokgolf door je bak heen waar je vissen erg van kunnen schrikken. In het zonlicht is niet heel erg, vinden de vissen zelfs erg fijn. Maar dan zit je ermee dat je vaak algen van je voorruit af moet halen. Opzich niet erg maar wel rotwerkje :*

Haha van mij mag je :P

Ik wens je succes :P Ik voer mijn vissen liever geen andere dieren. Als je het leuk vind om te zien, kijk maar op youtube, staan zat filmpjes van piranha's die ze levende muizen en kuikens voeren.

Best leuk zo'n topic :).

Alleen niemand heeft discus vissen alleen van het kleine grut?
Ik heb nu zelf een bak van 1m x 50cm x 60 cm.

Wat zit erin:
5 Discus vissen
2 Algeters
5 Corridors
30 Neontetras

Leuk voor erbij, hij staat gewoon in me kamer.
Stefan heeft thuis een hele grote bak staan., die is 2,5m breed :~.

Zal binnenkort wel wat foto's maken van onze bakken.

Dat zijn deze toch?
soorte22.jpg

Hele mooie vis idd :)

Kan je dit soort vissen nou ook in een gezeldschapsbak houden....of gaat dat niet samen?

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=eKgSyc032mc"]YouTube - Piranhas eating gold fish[/ame]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=_o5NZduyKwg"]YouTube - Piranha eat mouse (www.kshino.2page.de)[/ame]

gekke vissen 8P

Ik spreek het uit:

Gewoon vet kansloos. En "ik generaliseer" altijd dezelfde stoere types willen piranha`s. Neem dan een slang :rolleyes:

(zo dat is er uit)

Best wel wat voor mij & m`n garnalen:
zeeaquarium%20fishtank.JPG

15cm diep, en LED verlichting.
Niet duur ook.

ook voor garnalen vind ik het klein... maar het kan wel idd... welke soort garnalen heb jij tinne.. ik heb vandaag me bijtjes in een ande aqua gegooid en krijg morgen 20 cr's

Back