This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Aprilia sr stealth GTR

GT-Racing

Well-Known Member
Yo,

Effe mn scootergeschiedenis:

-> Toen ik 16 was kocht ik een MBK Nitro, maar er scheelde vanalles mee dus maar naar felix en jos gebracht. Felix en jos kleedde de brommer uit en bleek dus dat het een zwaar ongeval had gehad en verschillende keren gelast was aan het kader waardoor mijn wielen scheef stonden en het kader was van 2000 en het motorblok was van 2003 en stond geregistreed als gepikt. Deze dus teruggebracht naar de verkoper.

-> Opzoek gegaan naar nieuwe brommer en hierbij kwam ik uit op een aprilia sr ditech van 2003 deze gekocht en zeer tevreden van: goede optrek, 50km/u en zeer mooi uitzicht


-> Na tijdje 50 te rijde met ditech besloot ik opzoek te gaan naar brommer voor aan te sleutelen (projectbrommer). Na zoektocht kwam ik dus uit op een aprilia SR stealth.

Thuisgekome met de SR stealth en direct begonen met uit elkaar te draaie
Hier een paar fotos:







Mn eerste onderdele zijn binnegekome:


effe opsomme:
- Tomaselli snelgas
- TNT stuur met BMX clamp
- Metamorphosis bevestigingsset aprilia sr
- Killswitch
- Witte zadelhoes
- Witte MDI achterveer 320mm
- Schuine tab
- Zuigerstop

Effe beetje met photoshop gepruld, is ni echt geweldig gelukt ma ge ziet toch welke kleure k wil spuite (voorste stuk is ne hetzelfde as mijn sr stealth kheb soort van aerox gril dei k wit ga spuite)


mijn kader gespoten in wit


Ben opzoek gegaan nieuw motorblok omdat er in mijn barsten zitten en een stuk van een linkse tap zit ( is ondertusse in orde en staat te koop)

GT-Racing logo ontworpe:


radiator gespoten met GT-RACING logo
eerst wou ik kappen ook deze kleuren maar het oranje is iets feller dan ik dacht dus voor mijn kappen heb ik een tintje lichter genomen

mijn 2dehands motorblok laten zandstralen en mijn carterkap
op de fotos ligt ernaast mijn origineel blok


kheb de kleur voor mn kappe eindelijk gevonde en heb al paar dinge gespote en gemonteerd
op deze fotos was de brommer rijdend en reed 65km/u
was helemaal origineel maar heb dit gedaan om blok wat ik gekocht had terug beetje in te rijde want er zat een veroeste krukas in waardoor mijn blok aan de binnekant ook beetje was aangetast:




mijn voorkap afgemaakt
kheb pinkers dichtgeplamuurd en gespote



cilinder en zuiger:





mijn delta clutch 107mm


update( 1/08/06)

zo staat hij er nu bij:

achterveer is opgepompt tot 15 bar (thx hans)



let ook op het omgelast subframe op deze foto want heb er geen aparte fotos van


duozitje moet natuurlijk nog geschuurd en oranje gespoten worden



plaatsje gezocht voor mijn elektrische waterpomp want als hij zo los hangt te bengelen vind ik ook maar niks en heb er schakelaartje aan gemaakt (zie je niet op deze foto want hangt aan mn kader in het zicht van de piloot ):


Stage 6 teller aangesloten:


Stage 6 chrome remhevels en hier zie je ook dat ik mn voorvork 5cm verlaagd heb:


Carterdeksel wit gepoten (kickstarter word zwart):


2L pocketbike tankje ingewerkt


vandaag is ruben effe lans geweest en had een pakketje van hans voor mij bij :banaan: (thx hans en ruben):

MHR ontsteking :x


en nog eens thx ruben voor het persen van mijn vertanding
heb mijn vertanding al gestoken en vario en poulies en koppeling en koppelingshuis en snaar met andere woorden mijn vario kant van mijn carter is compleet. Nu nog wachten op carburatuer en uitlaat en ik kan vliegen

mijn complete setup:

Setup

Cilinder: Malossi MHR speed 04 KRC tuned
Krukas: Hebo racing pen 12
Lagers: C4 Kunststof kooi
Ontsteking: Malossi eprom ontsteking
Uitlaat: Yasuni C21 Black edition (is besteld maar heb ik nog niet)
Vario: MHR 2005
Poulies: MHR 2005 overrange
V-snaar: MHR X-belt kevlar
Koppeling: MHR Delta clutch 107mm
Koppelingshuis: Standaard (wrschnlk voorlopig en dan MHR Wingbell)
Carburateur: Stage 6 Keihin PWK 28mm(is besteld maar heb ik nog niet)
Membraan: MHR VL14
Wig: Kiesler
Spruitstuk: Malossi kort recht spruitstuk 22-28mm piaggio
Luchtfilter: Malossi E13 Recht model
Primaire vertanding: Malossi 13/44
Sec. vertanding: Standaard
Vertandingdeksel: Standaard aangepast door GTR
Bougie: NGK B9EGV
Waterpomp: Mercedes
Carter: Getunede en gekotterd =>RCT, aangepast voor overrange => GTR en darkrider

Subframe: Omgelast door GTR en Darkrider en verbeterd door mijn nonkel

Afstelling:

Dit is voorlopig want heb er dus nog niet mee gereden (pure gok)

Rollen: 3,5 en 3,8 gemixt
Drukveer: Malossi rood
Trekveertjes: Malossi Zwart
Sproeier: 140

update 07/08/06

zo staat hij er nu bij en hij rijd maar is nog niet afgestelt


kunstige foto:



gril heb ik niet gestoke omwille van koeling


monoseat word dus nog geschuurd en oranje gespote ma degene die mn project volge wiste da al

foto:


filmpje maar je moet er niet te hard op letten want hij is enorm slecht afgesteld te zware loodjes dus maakt te weinig toeren en koppeling pakt te laat

http://www.flurl.com/item/slecht_afgesteld_u_167527


gaan afstelle samen met darkrider




filmpjes:
:arrow: http://www.flurl.com/item/gaan_afstelle_1_u_167746
:arrow: http://www.flurl.com/item/klein_sprintje_u_167754
:arrow: http://www.flurl.com/item/sprintje_te_laat_met_camera_u_167755

update: 16/08/06

mijn verhaal van acuity meeting

2 sprintjes getrokke ( wou er meer doen maar ben gestopt toen ik rube zag rolle(vond vanaf het begin hobbel in de weg zeer gevaarlijk en toen zag ik een v/d meest ervare sprinters er onderuit gaan dus genoeg gesprint))

2X vs special klasse scooters (zelf zat ik in 70cc klasse)
1X dik gewonne en ik had slechte start (vs groene frameracer)
1X ong gelijk 6.55 en 6.57 wie gewonne had weet k ni( vs parelmoer rox die op forums zegt dat hij 22.9pk heeft gehaald (special klasse want was verlengd)

1X @ testbank geweest: score 19.1pk
was hier wel tevreden over

had normaal ook beker gewonne ( top 10 testbank )
maar was voor prijsuitreiking door

en heb dan nog beetje schade aan scoot, nl. voorkap een toegeplamuurdepinker uitgeschote en andere gebarste :bom:
te snel door een goot gerede die ik niet had gezien en band tege mijn voorkap gekome

fotos:







update: 18 aug 06:

heb ondertusse niet stil gezete
:arrow: heb inlaat van carburatuer gepolijst(kome nog fotos van)
:arrow: motorblok ligt er terug onderuit omdat ik uitlaatflens ga aanpasse aan mn cilinder
op de uitlaat ben ik voorlopig nog ant wachte
:arrow: heb mn wig + spruitstuk + membraan er ook afgehaalt om te tune

heb niet stil gezete

voorkap terug gemaakt en is nu steviger en mooier
had rooster in voorkap weg gelate owv koeling maar heb deze terug gestoke en wat veronderstel ik :arrow: het lijkt alsof hij beter koelt en denk dat er ook wel reden is waarom:
de vinnetjes staan allemaal aan de binnekant richting radiateur waardoor er meer lucht opvliegt

heb ook nog paar spullen getuned

- Carburateur [GTR]
- spruitstuk [GTR]
- membraan [GTR]
- wou ook nog flens aanpassen maar heb hier mee gewacht omwille van niet het juiste materiaal in huis (momentsleutel)

heb mijn uitlaatje gaan ophalen

Yasuni C21 black edition

heb dan ook nog mijn voorvork terug 1 cm verhoogd
(was 5 cm verlaagd dus nu 4 cm)

heb nog een klein probleempje gehad nl zodra ik benzinekraantje openzette liep de benzine uit de carburateur

probleempje gevonde : vlotterbakje opengedaan en zwart klepje zat scheef

heb nog een beetje afgesteld
begonne met loodjes van 3.5 (zelfde afstelling als bij acuity meeting maar trok volgens mijn pa beetje beter op
zelf reed ik en merkte er niks van maar kom

toen loodjes van 3.5 en 3.8 mix gestoke en toen ging ik nog eens rijden en ik trok mijn gas beetje open en ging ong zelfde als met 3.5 volgas toen trok ik gas kompleet open en ik vloog er bijna af
dus nu rijd hj al stukken beter als op acuity meeting

toekomst plannen:
- nieuwe achterband: bridgestone ML 50
- afstellen op testbank
- compleet bestickeren
- 2 binnenkappen vakjes opvullen en wit spuiten en plaatsen

pics:









update 16/09/06:

binnenkappen afgewerkt en nieuwe stuurpen gemaakt => iets hoger maar de hoofdreden is dat er speling op de vorige stond die ik er niet afkreeg




me @ sprintpositie




Update : 30/09/06

nieuw setje rubber aangeschaft:
2X Bridgestone ML50
Achter 140/60 13
voor 130/60 13





flens GTR aangepast ma foto is ni duidelijk


update 8/10/06

Kappen bestickert:











kleine update waar ik veeel werk aan heb gehad 22 Okt 06:

sticker van de carterkap afgehaald en oogt idd veel vetter(thx hans)

ingezoomd


en ik heb mijn voorkap opnieuw geplamuurt de stickers eraf gehaal en geschuurd en gaatjes in gemaakt en opnieuw gespote
(was perfect geslaagd dan ga ik terug montere en komt er beetje spanning op en barst het opnieuw op sommige plaatsen )
aan het boren heb k al 3u gewerkt en het aftekene voor het boren ook al anderhalf uur



 
Het geheel ziet er netjes uit, alleen de underseat is nog wel een punt voor verbetering zo te zien, ziet er nog niet echt strak uit
 
ja underseat weet k dat dat niet alles is maar voorlopig is het geld op
mschn dat er een kiesler opkomt volgende zomer

en ik weet ni door wie van KRC mijn cilinder getuned is

ben ook paar weken geleden gaan banken

de pks vielen tegen 19.0pk maar wel mooi vlak op de grafiek
en koppel van 11.4Nm waarmee ik wel tevreden was

toekomstplannen:

M-stuur
rempotjes polijsten (ben er al aan bezig maar nog niet klaar)
mhr wingbell
 
Last edited:
Echt hele mooie SR! Alleen vind ik het persoonlijk mooier zonder stickers! Maar ieder z'n smaak he

Erg netjes! Ga zo door!
 
mag ik dan de kritiek toevoegen? gna gna

Ik vind ten eerste je plamuurwerk super strak! Maar mijn kritiek is dat ik persoonlijk vind dat er meer speciaals nodig is. Je werkt supernetjes naar mijn idee dus als je deze SR specialer maakt dan hij nu is kan het een topper worden.

Wat ik mis is gewoon iets dat niet origineel op de brommer zit. Polyester monoseat is niet meer bijzonder, hoe strak de jouwe ook is! Ik ga het volgen