Apple Talk #2

Status
Not open for further replies.
Lars, ook qua specs is de 15" een stuk beter. Voornamelijk als je ooit nog een keer een spelletje wilt gaan doen oid, kun je met de 13" gewoon niet lekker uit de voeten.. Heb vorig jaar een 15" mbp (2.8ghz/4gb/250gbhdd) gekocht... de beste investering op pc gebied ooit.

+1
Beste laptop die ik ooit heb gehad :)
 
Je kan in iWork ook ervoor kiezen om iets als Word of Excel document op te slaan..



Bullshit imo. Een 15" is ook chiller dan een 13" voor scripties schrijven/documenten lezen/enz. Voornamelijk door de hogere resolutie+groter scherm.

Bullshit IMHO. Een hogere resolutie betekend native kleinere lettertypes. Een lagere resolutie heeft native grotere lettertypes. Objecten (lettertypes, etc) kunnen op een kleiner scherm met een lagere resolutie even groot zijn als een groter scherm met een hogere resolutie. Een 15" heeft gewoon meer werkoppervlak. Dat is iets anders dan duidelijkheid.
 
Bullshit IMHO. Een hogere resolutie betekend native kleinere lettertypes. Een lagere resolutie heeft native grotere lettertypes. Objecten (lettertypes, etc) kunnen op een kleiner scherm met een lagere resolutie even groot zijn als een groter scherm met een hogere resolutie. Een 15" heeft gewoon meer werkoppervlak. Dat is iets anders dan duidelijkheid.

Waar zie jij mij praten over duidelijkheid?
Hogere resolutie = meer pixels = meer werkruimte.
Ik heb tijdens het schrijven van scripties vaak meerdere dingen naast elkaar open en dat is prettiger op 1440x900 dan op 1280x800..

Het chillste was m'n 20" widescreen. Toen kon ik 2 volledige A4 pagina's naast elkaar open houden. Doe dat maar eens op een 13".
 
De iets duurdere variant heeft ook een 2e videokaart, denk dat DJ die bedoeld.

Die gast bij iFactors zei dat dat alleen echt nodig is als je annimatie bewerking gaat doen of als je een extern beeldscherm erop aansluit. Voor de rest merk je hier niet echt super veel verschil van als je met photoshop bezig bent op de macbook pro.

Want wou zelf ook eerst die variant met 2 videokaarten :)

Wil nu deze gaan halen, die mij wel voldoende lijkt voor een grafische opleiding:
Macbook Pro 15" - 2,53 GHz (250 GB) - € 1.599,00

Alleen je kan kwa hardeschijf een optie nemen van: 320GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm [+ € 45,01], maar zou dat nut hebben ? Want normaal zit er 250GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm in.. Maar ik gebruik toch een externe hardeschijf..
 
Ik was net even aan het typen, valt mijn scherm plots een halve seconde uit. Heeft iemand dit wel is vaker gehad? Of iemand een idee waarom dit is? Hij is niet warm of heet in ieder geval.
 
Ik was net even aan het typen, valt mijn scherm plots een halve seconde uit. Heeft iemand dit wel is vaker gehad? Of iemand een idee waarom dit is? Hij is niet warm of heet in ieder geval.

Zitten je stekkers goed vast? :#
 
kan je ook alles backupen en dan geen muziek ofzo?
want wil wel osx + kext etc gebackupt hebben.. maar muziek hoeft neit. Dat I-tunes kopieerd toch alles :S
 
dat moet ik dan toch eens gaan zoeken :)

het is dus mogelijk om toch alles te " importeren/library" maken zonder dat I-tunes alles naar een locale map kopieerd.?
 
Last edited:
dat moet ik dan toch eens gaan zoeken :)

het is dus mogelijk om toch alles te " importeren/library" maken zonder dat I-tunes alles naar een locale map kopieerd.?

Op iTunes klikken > Voorkeuren > Geavanceerd en dan 'Kopieer bestanden naar 'iTunes Music' bij toevoegen aan bibliotheek' uitvinken ;)
 
IMG_0599.jpg


:W.
 
Net iPhone 3GS besteld @ T-Mobile voor €130,00. :W

8 weken levertijd. :( Krijg ik vast wel wat vanaf. :D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top