Apple Talk #2

Status
Not open for further replies.
Ligt eraan hoe je ermee omgaat. Als je ze in een server stopt voor filesharing bijv. zijn ze snel kapoet. Dan moet je gewoon voor Enterprise schijven gaan :)

Oke, dat was GEEN leuke opmerking :)

heb er 6 in een server hangen, en door het lekkere weer is er 1 defect :+

Toch maar besloten om voor een nieuwe te gaan.

Dus besteld; Macbook Pro 13", 2,53GHz, 4GB geheugen en 500-GB harde schijf :W.

Echt te relaxed :#!

Vraagje aan de kenners hier.

Ik begin in september met mn nieuwe studie, en wil daarvoor een nieuwe laptop halen, en wel een nieuwe macbook pro. Nu begreep ik dat er ergens in September een nieuw besturingssysteem komt op de nieuwe macbooks. Als ik er nu al 1 koop, is dat dan later makkelijk te installaren met behoud van mn gegevens? Dat mnieuwe besturingssysteem sturen ze trouwens binnen 3 maanden op als je er 1 koopt.

Vraagje aan de kenners hier.

Ik begin in september met mn nieuwe studie, en wil daarvoor een nieuwe laptop halen, en wel een nieuwe macbook pro. Nu begreep ik dat er ergens in September een nieuw besturingssysteem komt op de nieuwe macbooks. Als ik er nu al 1 koop, is dat dan later makkelijk te installaren met behoud van mn gegevens? Dat mnieuwe besturingssysteem sturen ze trouwens binnen 3 maanden op als je er 1 koopt.

Ik ga er vanuit dat als je het besturingssysteem gaat upgraden naar OS X Snow Leopard dat je documenten en instellingen behouden blijft. Dat was zelfs bij WinXP al zo :p

Anders kan je altijd nog een backup maken..

Ja dat snap ik, want die heb je net zelf ook besteld :P Maar ik ben bang dat je op 13'' op den duur gaat zitten turen?

Lars maar net wat je gaat doen eigenlijk.

Als je gaat tekenen, ontwerpen e.d. dan sowieso geen 13 inch nemen maar eerder vanaf 15 gaan denken.

Anders zit je inderdaad jezelf helemaal scheel te turen.

Ja dat snap ik, want die heb je net zelf ook besteld :P Maar ik ben bang dat je op 13'' op den duur gaat zitten turen?

Welke opleiding ga je doen? Als je de mac enkel gebruikt voor de typmiep / internetslaaf uit te hangen is 13" prima (Sorry Erik :P) Als het een ontwerpdoos is dan wordt 13" imho echt heel erg vervelend.

13" > Is meer voor verslagen, internetten, en geen grafische programma's beter imo.

15" > Is wat beter voor grafische programma's als je die opleiding doet, zoals ik zeg maar.

Want was bij iFactors maar vond de 15" toch net wat beter als de 13" vond het iets grotere beeld wat fijner werken zeg maar.
Zoveel verschilt het niet kwa grote van de laptop vond in :)

Neem OPEN OFFICE dat werkt voor en op alles.

Je kan in iWork ook ervoor kiezen om iets als Word of Excel document op te slaan..

13" > Is meer voor verslagen, internetten, en geen grafische programma's beter imo.

15" > Is wat beter voor grafische programma's als je die opleiding doet, zoals ik zeg maar.

Want was bij iFactors maar vond de 15" toch net wat beter als de 13" vond het iets grotere beeld wat fijner werken zeg maar.
Zoveel verschilt het niet kwa grote van de laptop vond in :)

Bullshit imo. Een 15" is ook chiller dan een 13" voor scripties schrijven/documenten lezen/enz. Voornamelijk door de hogere resolutie+groter scherm. Als je thuis een desktop hebt staan en je neemt de laptop alleen mee naar je school dan zou ik wel voor de 13" variant gaan. (Dan is de omvang+gewicht de doorslaggevende factor)

Last edited:
Ga naar de HIT hogere installatietechniek aan de HU. Er is een grote kans aanwezog dat er bijv CAD op komt. Zal npg wel even contacten met de HU of ik zelf ook CAD moet kunnendraaien. Zoniet ga ik gewoon voor de 13"

Lars, ook qua specs is de 15" een stuk beter. Voornamelijk als je ooit nog een keer een spelletje wilt gaan doen oid, kun je met de 13" gewoon niet lekker uit de voeten.. Heb vorig jaar een 15" mbp (2.8ghz/4gb/250gbhdd) gekocht... de beste investering op pc gebied ooit.

Lars, ook qua specs is de 15" een stuk beter. Voornamelijk als je ooit nog een keer een spelletje wilt gaan doen oid, kun je met de 13" gewoon niet lekker uit de voeten.. Heb vorig jaar een 15" mbp (2.8ghz/4gb/250gbhdd) gekocht... de beste investering op pc gebied ooit.

Scheelt alleen in de GHz. Mijne is namelijk 2,53GHz, 4GB en 500GB HD. Ik ga ook wel een met foto's werken (geen grafische opleiding), maar hij gaat ook vaak naar school mee, daarom heb ik voor 13" gekozen.

Ik heb hier voor ook al 2 jaar 13" gehad, en echt nooit getwijfeld om deze keer een grotere te kopen.

Bullshit imo. Een 15" is ook chiller dan een 13" voor scripties schrijven/documenten lezen/enz. Voornamelijk door de hogere resolutie+groter scherm. Als je thuis een desktop hebt staan en je neemt de laptop alleen mee naar je school dan zou ik wel voor de 13" variant gaan. (Dan is de omvang+gewicht de doorslaggevende factor)

Dan nog als je grafisch bezig gaat, kan je beter een 15 of 17 inch aanschaffen.

Juist omdat je dan eventueel op school bezig moet met opdrachten e.d.

Scheelt alleen in de GHz. Mijne is namelijk 2,53GHz, 4GB en 500GB HD. Ik ga ook wel een met foto's werken (geen grafische opleiding), maar hij gaat ook vaak naar school mee, daarom heb ik voor 13" gekozen.

Ik heb hier voor ook al 2 jaar 13" gehad, en echt nooit getwijfeld om deze keer een grotere te kopen.

De iets duurdere variant heeft ook een 2e videokaart, denk dat DJ die bedoeld.

Op grafisch vlak qua GPU staat de 15" variant toch een stuk sterker in z'n schoenen...

met name in 3d-rendering/cad/etc. draagt deze GPU wel een steentje bij!!

Status
Not open for further replies.
Back