Apple Talk #2

Status
Not open for further replies.
Heren,

Ik ben de laatste tijd steeds meer aan het nadenken over de aanschaf van een Mac.
Ik vind de Mac pro het meest aantrekkelijk,... maar heb toch even wat vraagjes.

De prijs van de mac pro valt me voor de hardware en het design wat je er voor krijgt nog best mee, alleen kost het erg veel als je hem wilt uitbreiden.

Ze maken gebruik van 800mhz FB-DDR2 ECC reg. geheugen, kan ik er gewoon zelf repen bijprikken? lijkt me wel toch?

De snelste videokaart die je kan kiezen is een 8800GT, voor OS X prima, maar ik wil er ook windows op draaien, en zou er graag een krachtigere kaart inzetten.

Stel ik zet er een 280GTX in, draait dit dan goed? Ik heb begrepen dat er voor die kaart en OS X geen drivers beschikbaar zijn, maar lever ik dan veel prestaties in?

Andere optie zou 2 Ati kaarten zijn, ik heb nog 2x de 3870X2 liggen. Hebben jullie enig idee of dat een beetje draait in OS X? en is crossfire aan te zetten? En is Crossfire aan te zetten met 2x een HD2600, welke wel ondersteund word door apple?

Zelfde vraag geld voor HDD's de prijzen die apple hanteert voor 1TB Hdd's vind ik asociaal, dus prik ik er liever samsung schijven in, is dat een probleem?

Ben een totale apple leek.....:)

Heren,

Ik ben de laatste tijd steeds meer aan het nadenken over de aanschaf van een Mac.
Ik vind de Mac pro het meest aantrekkelijk,... maar heb toch even wat vraagjes.

De prijs van de mac pro valt me voor de hardware en het design wat je er voor krijgt nog best mee, alleen kost het erg veel als je hem wilt uitbreiden.

Ze maken gebruik van 800mhz FB-DDR2 ECC reg. geheugen, kan ik er gewoon zelf repen bijprikken? lijkt me wel toch?

De snelste videokaart die je kan kiezen is een 8800GT, voor OS X prima, maar ik wil er ook windows op draaien, en zou er graag een krachtigere kaart inzetten.

Stel ik zet er een 280GTX in, draait dit dan goed? Ik heb begrepen dat er voor die kaart en OS X geen drivers beschikbaar zijn, maar lever ik dan veel prestaties in?

Andere optie zou 2 Ati kaarten zijn, ik heb nog 2x de 3870X2 liggen. Hebben jullie enig idee of dat een beetje draait in OS X? en is crossfire aan te zetten? En is Crossfire aan te zetten met 2x een HD2600, welke wel ondersteund word door apple?

Zelfde vraag geld voor HDD's de prijzen die apple hanteert voor 1TB Hdd's vind ik asociaal, dus prik ik er liever samsung schijven in, is dat een probleem?

Ben een totale apple leek.....:)

Geheugen was 'vroegah' nog wel eens tricky, werkte niet altijd goed. Volgens mij sinds Apple met intel chipsets werkt is dat probleem opgelost. Je kan dus naar mijn weten gewoon zelf geheugen erbij prikken.
Videokaarten / Hdd's geen ervaring mee :)

Videokaarten zelf geen ervaring mee, maar volgens mij is de hdd geen probleem. Lijkt me niet dat het een probleem is om een lege 'apple' schijf voor een lege andere schijf te plaatsen.

En volgens mij hebben de nieuwe macbooks DDR3... iig in die van mij zit DDR3:

Grootte: 4 GB
Type: DDR3
Snelheid: 1067 MHz

et voila..

rond 18.00 is vandaag mijn macbook gesneuveld door mijn eigen stomme fout. Een vol glas ice tea over het toetsenboord. Het scherm begon eerst te flikkeren daarna ging de harde schijf tikjes geven. Teon ging letterlijk het licht ujit hier. Garantie heeft geen zin aangezien deze verlopen is en omdat het onder waterschade valt.

Ik zal het nu weer met mijn HPtje moeten doen:(

Ja goeie kans dat ie dat niet overleefd heeft, je kan hem nu op de kachel leggen dat ie helemaal opdroogt en bij een apple care center de schade vast laten stellen...

Misschien is t wel een zekering of een accu die vervangen moet worden.. Laat er iig ff naar kijken...

Bedankt heren,

Ik denk dat ik er maar geen andere videokaart inzet...
Ik wacht even een event van apple af in januari (de naam even kwijt)
Ik hoop dat apple daar een update van de mac pro gaan aankondigen, misschien is dat wel interessanter. Ik hoop dat ze overgaan op de nieuwe Xeons die op de nehalem architectuur gebaseerd zijn. Waarschijnlijk mag er dan ook DDR3 in, in plaats van FB DDR2 Dimms.

Las op het forum van tweakers dat andere hdd's geen probleem zijn.
Ik hoop dat ze ook een andere videokaart erin stoppen, en een blu-ray brander :W

In die nieuwe macbooks zit al DDR3 hoor..

* 2,4-GHz Intel Core 2 Duo-processor met 3 MB gedeelde L2-cache op de chip die werkt op de volledige processorsnelheid; of 2,53-GHz of 2,8-GHz Intel Core 2 Duo-processor met 6 MB L2-cache
* 1066-MHz frontside bus
* 2 GB (twee SO-DIMM's van 1 GB) of 4 GB (1066-MHz) DDR3 SDRAM; uitbreidbaar tot 4 GB via de twee SO-DIMM-sleuven

Het is ook best verwarrend toch :)

Gister de hele dag filmpjes en info over de software opgezocht... snap niet wat ik nog op windows doe eigenlijk :+

iemand enig ideei of er losse acu,s voor mackbook te koop zijn ? Zo ja waar en costa kwanta ?

Kon het zo snel niet vinden op de apple site.

Thanks

Het is ook best verwarrend toch :)

Gister de hele dag filmpjes en info over de software opgezocht... snap niet wat ik nog op windows doe eigenlijk :+

Haha ja ik ben ook erg blij met mn macje :W:W

En @ youri.. apple dealers, zijn los verkrijgbaar gewoon zoeken wat de dichstbijzijnde apple store is..

Hier een interessant stuk over het toevoegen van videokaarten in een Mac Pro.
http://forum.insanelymac.com/lofiversion/index.php/t80668.html

Komt er op neer dat het niet werkt, omdat je kaarten moet hebben die EFI ondersteunen in plaats van BIOS.

Ook een interessante opmerking over SLI / CF op de huidige Mac Pro's, dat is waarschijnlijk niet gedaan omdat Nvidia er boos om zou worden, voor SLI heb je immers een Nvidia chipset nodig, en voor CF een Intel chipset...

In de nieuwe chipsets voor normale pc's, de X58 zit ondersteuning voor zowel CF als SLI. Er is dus een kansje dat Crossfire en SLI mogelijk word als er een nieuwe mac pro komt met dual socket 1366. Ik hoop het.

Kwam net iemand tegen op het werk die hete Mevrouw Macintos(h) :+
Verder nog uiterst tevreden met mijn macbook, zoek alleen nog een chille hoes.
Dacht eigenlijk aan een Fabrix veticaal(aan de korte zijde erin stoppen), iemand ervaring?

Godver, die nieuwe macbooks zijn wel uber hoor :W
Gisteren even mee gespeelt in Mediamarkt, dingen zijn echt strak af gewerkt zeg !

Status
Not open for further replies.
Back