Apple Talk #2

Status
Not open for further replies.
MacBook Pro is stuk mooier dan normale, komt denk ik door het randje om het scherm, dat is bijna 2x zo dun. En ja, groter scherm is behoorlijk chill, maar om mee te nemen iets minder. 15,4" Vind ik wel een mooie tussenweg

Zwarte rand is nog geen 2mm dikker, net opgemeten! In verhouding met de grote van het scherm zal het ws wel meer uitmaken.

Mijn keuze is gebaseerd op mobiliteit en en mijn gebruikersdoeleinden, een pro zal voor mijn niet het geld waar zijn.

Zulke zware programma's gebruik ik niet bijzonder vaak, en als ik echt een goed scherm nodig heb gebruik ik liever een extern scherm. Daarnaast is het mijn bedoeling om 4gb DDR3 aan te schaffen wanneer deze goedkoper zijn misschien in combinatie met een snellere en grotere schijf!

Maar om het even samen te vatten, heb je het geld en heb je de performance nodig, koop een pro! Maar ik ben van mening dat het verschil tussen de macbook en de macbook pro een stuk kleiner is geworden. (trouwens toetsenbordverlichting lijkt me toch wel bijzonder fijn! Jammer dat je der weer 300 extra voor moet betalen :( )

Ik ga voor de Macbook Pro ipv de Macbook ivm: 1440x900 vs 1280x800, 15,4" vs 13,3", std 4GB DDR3, toetsenbordverlichting, grotere hdd en betere videokaart :)
Portemonnee moet daardoor wel een flink stuk verder open maar verschillen zijn wel vrij groot imo.

Vandaag dus even bij apple store geweest. Als ik mijn huidige macbook van 1,5 jaar oud inlever krijg ik er nog 604 euro voor.

Een nieuwe macbook kost 1199 euro. Daar komt nog 140 euro bij voor geheugen uitbreiding. Dus 1339 euro. Daar gaat 5% studentenkorting vanaf, kom je op 1272. Als ik daar dan die 604 euro van mijn oude macbookje vanaf haal kom ik uit op, 668 euro voor een nieuwe macbook met deze specificaties:

2.0GHz

* Intel Core 2 Duo-processor
* 4 GB DDR3 Geheugen
* 160-GB harde schijf1
* NVIDIA GeForce 9400M grafische processor

De pro vind ik overigens niet haalbaar met mijn budget.

edit, wat ik overigens wel weer kut vind is dat mijn huidige DVI naar vga en DVI naar tulp onbruikbaar worden omdat dat niet op de nieuwe macbooks zit.

je macbook inleveren en geld ervoor krijgen??? Dat is nieuws voor mij!?! Had ik nog nooit van gehoord. Zitten daar voorwaarden aan vast?

je macbook inleveren en geld ervoor krijgen??? Dat is nieuws voor mij!?! Had ik nog nooit van gehoord. Zitten daar voorwaarden aan vast?

Is een speciale actie van iCentre. Omdat je dan korting krijgt op een nieuw model.

Ik ga waarschijnlijk morgen de nieuwe macbook halen en ik hoop dat er dan meteen al 4gb ddr3 in kan. Zou relaxed zijn als ze dat op voorraad hebben.

Van de week mijn nieuwe scherm binnengehad :D 24 inch Dell

Weliswaar geen Apple, die zijn veel te duur voor wat je krijgt.. deze heeft betere specs en kost minder :)

3065000933_8c65dd497e_o.jpg

3065839630_1fc1062808_o.jpg

kan zo'n extern beeldscherm ook op de gewone macbook of werkt dat niet....

bedankt voor je PM bert:)

edit// raakt je laptop dan niet overhit als je hem dichtklapt en aanlaat?

Last edited:
Thx allemaal :)

@ Pepijn

Er kan sowieso een extern scherm aan een gewone macbook, ik weet alleen niet tot welke resolutie die dat externe scherm kan hebben..

Laptop raakt niet oververhit, omdat de koeling aan de acherkant zit..

Heb SMC Fan control aanstaan en die geeft constant tussen de 50-55 graden aan, dus lijkt me netjes :) Heb hem wel eens op bijna 80 graden gehad met call of duty 4 :P

kan zo'n extern beeldscherm ook op de gewone macbook of werkt dat niet....

bedankt voor je PM bert:)

edit// raakt je laptop dan niet overhit als je hem dichtklapt en aanlaat?

No problem :W

En @ wheelex, bij die 'oude' macbook's kan het externe scherm volgens mij de grootste resolutie van je macbook aan. Dus als je een macbook hebt is dit iets van 1280 x 800 oid. Met de nieuwe serie macbooks is het mini dvi en dvi verhaal verleden tijd.

Er zit nu een zogenoemde 'display port' op en dat is dan de tegenhanger van het hdmi. Wel een beetje jammer dat ik daarvoor dus weer nieuwe bekabeling moet kopen :(

No problem :W

En @ wheelex, bij die 'oude' macbook's kan het externe scherm volgens mij de grootste resolutie van je macbook aan. Dus als je een macbook hebt is dit iets van 1280 x 800 oid. Met de nieuwe serie macbooks is het mini dvi en dvi verhaal verleden tijd.

Er zit nu een zogenoemde 'display port' op en dat is dan de tegenhanger van het hdmi. Wel een beetje jammer dat ik daarvoor dus weer nieuwe bekabeling moet kopen :(

Dat is niet groot dan? dan heeft het bijna geen nut om een extern scherm er aan te hangen..

Ja ok, maar dat is voor de nieuwe macbook..
De oude had wel een ruk video kaart.. maar ik geloof ook niet dat die maar tot een resolutie van 1280x800 kunnen extern..

Thnx :) maar enige nadeel is dat het via Primeline gaat.

Volgens mij gaat het leasen niet via Primeline maar gewoon via Apple.

Status
Not open for further replies.
Back