This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
Ben dus van plan om een gedeelte van men scoot te spuiten. De z kappen, handvaten voor passagier en al die dingen.
Moet ik dan eerst schuren, dan hechtprimer en dan hoogglans erop doen?
Dank u
 


Ik denk dat dat niet gaat lukken , Bidalot S2 heeft een alu demper als je daar NIET hittebestendige lak op spuit bladert je lak er zow vanaf doordat de demper zijn hitte niet goed kwijt kan daardoor scheurt je lak die je op je demper hebt gespoten...
 
Rastabasta said:
Ben dus van plan om een gedeelte van men scoot te spuiten. De z kappen, handvaten voor passagier en al die dingen.
Moet ik dan eerst schuren, dan hechtprimer en dan hoogglans erop doen?
Dank u


De Z kappen ( zijkappen ) bedoel je hiermee zkr ?
Voordat je gaat spuiten is het verstandig om eerst altijd te schuren en te ontvetten , dit geldt tevens ook voor als je een blok , velgen of carterkap gaat spuiten.
Je kan hoogglans erop spuiten dit is vaak wel het mooiste , of of je vaker moets spuiten dan 1x durf ik niet te zeggen omdat ik niet weet welke spuitbussen gebruikt..
Soms heb je spuitbussen die meteen dekkend zijn sommige moet je in lagen spuiten hoe je dit het mooiste kan doen staat hier beschreven : http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=81575

en deze nog :

http://www.scootertuning.net/showarticle.php?ID=28
 
Last edited:
eey,
om die slider valblokken (pads) glad te maken en te spuiten moet je tog eerst spuitplamuur erop doen en dan glad schuren ofzo en dan weer spuitplamuur om het egt glad te maken. maar is het mogelijk om die pads egt helemaal glad te krijgen net zo glad als gewone kappen?
alvast bedankt.

grt arno
 
kan iemand een keer een foto plaatsen van zelf gespoten kap van metallic en glans. want volgens mij als je metallic zelf spuit dan krijg je een dof resultaat en niet het resultaat dat je wil zoals glans met glimmende metaalsplintertjes. wat is dan het beste om zelf te spuiten glans of metallic?
 
weet er iemand een spuiterij zijn in de buurt van antwerpen?

weet er iemand een spuiterij zijn in de buurt van antwerpen of omgeving zijn, die ook brommers spuiten?
 
Hier ff snel wat tips/voorbeeld van een beginner ('k weet zelf weinig van alles rond scooters af, maar toch mooi gelukt met spuiten van velgen).

- Goed schoonmaken/ontvetten (heb voor velgen beetje almoniak gebruikt, weet niet of verstandig was achteraf, maar geen schade van gekregen

- Schuren: beginnen met vrij grof (150 had ik gebruikt) en dan toewerken naar 600, hoger kan natuurlijk ook. (niet gebruikt)

- Bandje afplakken

- Spuiten maar
( ik weet niets van luchtvochtigheid/temperatuur af, heb zelf met temperatuur van rond 15< graden gespoten, in de wind... heb geluk gehad denk ik O-) )
* Eerst grondlaagje, heb grijs gebruikt (motip) ongeveer 3x gespoten, ietsje extra op nodige plekken. Nooit te dichtbij spuiten, altijd veraf en goed bewegen die spuitbus
* Daarna echte kleur, ook motip (weer op goede manier spuiten)
* Daarna blanke lak, hema geloof ik. (je kan beter zelfde merk gebruiken, maar dit had ik nog staan)

Altijd goed instructies op spuitbus opvolgen, daar staat op met welke verf het wel/niet kan, hoeveel lagen aangeraden is, en nog meer dingen.

Dan krijg je ongeveer dit resultaat

[/IMG]

Het kan zijn dat wat ik heb geschreven niet helemaal klopt, maar voor mij heeft het goed gewerkt..
Nog tipje, koop schuurpapier bij hobbyzaken/verfzaken, hebben ze als het goed is normaal/waterproof en fijne korrels.
De motip verf zal wel bij bouwmarkten te koop zijn, ik haal ze bij een autospeciaalzaak.

Succes ermee.
 
ik en een vriend van me gaan onze velge spuite ( nitro, spirit)
en we gaan dit doen me de compressor
weet miss iemand hoeveel liter verf we nodig hebben?

en hebben we dan ook primer nodig of alleen blanke lak voor erna ?

en wat is het beste volgens jullie gewoon zelf wat schure of late zandstrale?
 
Robinmelis,

Je zal rond de 50 gram verf nodig hebben per velg.

Met velle kleuren kan je beter eerst het hele object wit spuiten en dan de fluoriseerende of fosforiseerende kleur aanbrengen. Dit geldt eigenlijk voor alle slecht dekkende verven (geel, oranje, rood, etc).

Stralen zou ik zo wie zo laten doen. Probeer een straler te vinden die met aluminium korund straalt. Dit straalmiddel is niet hard maar zacht en zal je velg niet beschadigen.

BTW, Ik zelf spuit ook scooters maar dan nog extra met effecten erop!

Sjak
www.districtflevoland.nl
 
Donkere kleuren: ca. 7/8 stuks met een liter (aangemaakt)
Lichte (slecht dekkende) ca. 4/5 met een liter (aangemaakt)

Na het aanbrengen van deze kleur zal een hoogglans blanke lak deze kleur beschermen. Ga geen synthetische lak en 2k lak tegelijk gebruiken!

Het beste kan je een basis lak nemen (lucht drogend) en hierover heen een blanke lak (binnen 15 uur) die basis lak is binnen 15 minuten droog en verwerkbaar.

Ik zal proberen een soort en met how to te zetten hier.

Sjak
www.districtflevoland.nl
 
het gaan
2 nitro
&
2 spirit
velge zijn
die in het wit gespoten worden.

dus een liter witte verf en 4 bussen blanke lak ?
hebben we ook een primer nodig ? of iets anders buiten deze 2 dingen ?( en verharder)
 
Ik ben me kappen aan het spuiten in donkerblauw, lichtblauw en geel.
Nu dekt de blauw heel netjes, de lichtblauw ook, maar de delen die ik geel heb gespoten zijn dof/niet goed gedekt/loopt heel snel.
Ik heb primer en hoogglans lak van Flexa gebruikt.
Weet iemand hoe ik mijn gele delen ook netjes krijg?
 


lichte ondergrond gebruiken, dus wit, verder is het nu veeeeeels te koud om te spuiten, als je niet verwarmd werkplek hebt, als het te koud is komt het vaak voor dat het dan dof word.

en niet in 1x dekkend spuiten, maar heel egaal stukjes doen, met wat polsbeweging, niet te dichtbij niet te ver.

en als je blanke lak gebruikt, niet je verf hellemaal laten drogen, dus na een uur, je eerste laag blanke lak aanbrengen, en na 15 elke 15/20 min je volgende laag tot het naar wens is, uitkijken met blanke lak, druipt heeeel snel
 
robinmelis said:
het gaan
2 nitro
&
2 spirit
velge zijn
die in het wit gespoten worden.

dus een liter witte verf en 4 bussen blanke lak ?
hebben we ook een primer nodig ? of iets anders buiten deze 2 dingen ?( en verharder)


bij elke goed verfhandel kunnen ze je zeggen hoeveel je nodig hebt, ligt ook aan je spuitkunsten. verder is het vaak zo dat wat je overhoud, je terug kan brengen, mits het nog niet aangebroken is.
 
Schuur is verwarmd, daar licht het niet aan, is 20' daar .
Blanke lak zit er nog niet op dus dat kan het ook niet zijn.....
Maar toch bedankt voor de tips
 
Ik heb op mijn kappen blanke lak van Motip gespoten maar tis net alsof ik er geen blanke lak derop heb zitten :S ligt het aan mij of is die lak van Motip gewoon bagger? En welke blanke lak hebben jullie goeie ervaringen mee?
 
Status
Not open for further replies.