Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
Dscf0280klein.jpg


eerst langdurig schuren, alle krassen eruit enz...tussen 120 en 600.
dan primer spuiten, vervolgens vanaf 600 nat tot 1000 heel lichtjes opschuren (niet door de primer heen).
dan de 2k verf zelf erop spuiten, in een paar lagen...totdat het dekt.
als deze laag compleet droog is, de blanke lak erop spuiten. niet te veel, het gaat snel druipen.

dit alles met een compressor gespoten, ook de blanke lak. met een temperatuur van zo'n 20 graden en een lage luchtvochtigheid.
 
mooi resultaat henkhuisie , ik heb ook een paar vragen , de eerste * als je jen kappen in spuitplamuur wil spuiten moet je dan eerst een primer of na de spuitplamuur :| *enuh ik heb al een paar keer kappen gespoten met motip , mooi resultaat ik wacht tot het droog is en dan vernis en |( het is trekt helemaal in plekken ? ?? hoe doe ik het beter
 
ik gebruik geen spuitplamuur, maar ik denk dat je eerst je kappen goed moet schuren, primeren en dan niet de primer schuren maar spuitplamuur derop, en dan de spuitplamuur schuren (voor alle krassen weg te werken denk ik).

vernis = blanke lak? die uit een spuitbus? heeft vaak niet hetzelfde resultaat als blanke lak die voor auto's gebruikt wordt..t zou ook kunnen dat je blanke lak op je verflaag spuit die niet voor elkaar bedoeld is (2k ofzo, en dan geodkope blanke lak bv.), dan kan t reageren.
 
je lak moet op je primer hechten dus eerst spuitplamuur en dan pas primer, je kan ook primer doen dan spuitplamuur en dan weer primer maar das een beetje overdreven
 
haman said:
je lak moet op je primer hechten dus eerst spuitplamuur en dan pas primer, je kan ook primer doen dan spuitplamuur en dan weer primer maar das een beetje overdreven

Je lak hecht ook goed aan de spuitplamuur hoor.
Ik doe altijd eerst schuren met 500 (en paars scrotch doekje voor de randen) dan spuitplamuur.. Daarna spuitplamuur glad schuren met 1000wp en dan is het klaar om te spuiten.
 
heb helaas geen digi cam maar spuit regelmatig auto's en scooters ik zal in stappen uitleggen hoe je een mooi resultaat kan krijgen!
stap 1: maak je kappen goed schoon en vetvrij
stap 2: schuur je kappen netjes op dat alle oneffenheden eruit zijn tot 1200 is fijn genoeg
stap 3: neem kunststof hechtprimer en spuit dit op je kappen met ongeveer 4,5 bar en een grote dichtheid zo komt het er het strakst uit te zien (laat dit drogen totdat het net niet meer afgeeft)
stap 4: neem je kleurlak en verdun hem sterk met thinner spuit deze er dicht op kijk wel uit voor druipers wacht weer totdat deze niet meer afgeegt
stap 5: meng nu je kleurlak met wat minder verdunner en probeer hem in eens dekkend te spuiten pas op voor druipers herhaal dit totdat alles gedekt is. laat dit een 12 uur drogen
stap 6: dek af met blanke lak van hetzelfde merk om tot een goed blijvend resultaat te komen
 
iedereen heb weer ze eigen manier...
ik doe het zo:
eerst ff kijken waar alle krassen zitten en met (stift,pen)ff merken.
daarna pak ik waterproof en begin ik bij de krassen te schuren(korrel 1000 is fijn zat)alles daarboven is veels te fijn en tijdverspilling.
schuur eerst je krassen zo ver mogelijk uit,darna bereng je een controle laagje op de kappen aan met een bussie zwarte verf(indien donkere kleur kappen WIT)
dan begin je met schuren van je je org lak laag en net zo lang doorschuren toot alle nevel van je cotrole laag weg is!DIT IS VOOR EEN SUPER STRAK EINDRESULTAAT!!! want alle structuur die in je org lak laag zit zie je weer in je nieuwe lak laag!
dan pak je gewoon een busje spuitplamuur voor de krassen(want die zijn er altijd!!) eerst een dun nevel laagje aanbrengen endaarna een paar dikke lagen.
als dat GOED droog is weer een nevel(lees controle laage)aanbrengen en gladschuren die handel!

Dan ben je klaar voor de primer. gewoon zorgen dat alles goed geschuurd is en vet en stof vrij is. in dunne lagen aanbrengen(vooral de eerste)met 3 laagjes is t wel voldoende,goed laten drogen endaarna licht opschuren.
alles goed vet en stofvrij maken dan kan de kleur erop!! goed op de temp. letten en rustig de laK in dunne lagen aanbrengen dan komt het altijd goed!
 
Ik wil binnenkort mijn kappen (speedfight 2) gaan spuiten.
buitenkappen metallic groen (hema-haarschuim-spuitbus-groen) binnenkappen wit.
dit wil ik gaan doen met een compressor.
heeft iemand een idee hoeveel ml verf van elke kleur ik nodig heb?
en hoeveel ml kunstofhecht-primer, en spuitplamuur, en blanke lak?
 
ik wil me scooter nu buiten gaan spuiten in een party tent maar nu vroeg ik me af of dit wel mooi word aangezien het best koud is buiten ( ook ook redelijk vochtig)
 
Dan krijg je last van condensvorming op je kappen. Niet echt goed voor de kwaliteit van de lak zeg maar :p
Beter wacht je gewoon, of je doet het binnen. Buiten is het veels te koud.
 
ik vroeg me af:
als ik zorg dat ik een klein schuurtje heb. waar ik zeg maar net al me kappen in kwijt kan en dan toch nog me kont kan keren. en ik zet daar een redelijk goede elektrische kachel in... zou ik dan met de kerst kunnen gaan spuiten?
ik laat deze kachel gewoon dag en hacht aanstaan zodat de temp niet te laag zakt..

is dit te doen?
 
als het te koud word, krijg je vochtplekken, heb het zelf voorgehad :^) dus pas een beetje op, ik denk dat je de bespoten kappen niet te warm moet laten worden, anders droogd de verf niet goed..
 
hmm dus kan beter wachtten tot na de winter??? en dan ergens in maart doen ofzo... dan is het wat beter warm te houden die schuur...
 
PrayeR said:
ik vroeg me af:
als ik zorg dat ik een klein schuurtje heb. waar ik zeg maar net al me kappen in kwijt kan en dan toch nog me kont kan keren. en ik zet daar een redelijk goede elektrische kachel in... zou ik dan met de kerst kunnen gaan spuiten?
ik laat deze kachel gewoon dag en hacht aanstaan zodat de temp niet te laag zakt..

is dit te doen?

waarom niet, als het maar stofvrij is, en weinig vocht naar binnenkan
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top