Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
InsaneMalebrain said:
zorg iig dat de temperatuur boven huiskamertemperatuur blijft

kan je alvast vertellen dat dit ERG veel stroom kost. Als je op deze 'stroomgroep' veel hardware hebt staan (computers, koelkasten oid) dan gaat het al snel fout (stroom valt uit).
 
Tip met een polijst sponsje wordt het ook heel glad. eerst tot 600 waterproof dat kun je nog wel halen in de gamma en dan das sponsje. Gaat het al spontaan van glimmen.
Kun je met velgenspray ook kappen spuiten?
 
ontvetten gaat uitstekend met remmenreiniger (eigenlijk is dit gewoon thinner maar dan in handige spuitbus)

dan de verf mengen met 10% verharder en dan bijmengen met spuitverdunner (thinner) tot de verf niet meer touwt als je het roerstokje erboven hangt (even mag wel maar je moet geen lamme hand krijgen) het moet vrij snel gaan druppelen

wat ook wel lekker werkt is als het te spuiten voorwerp al flink opgewarmd is en de omgevingstemperatuur 20-25 graden is (spuiten op zolder dus )

kappen eerst flink schuren tot hij glad is met hele lichte krasjes
dan plasticprimer
dan spuitplamuur (beige)
heel licht schuren tot volledig glad
dan witte of grijze grondverf (bij metallic lak of lichte kleuren)
dan de kleur licht wolkerig opspuiten
vervolgens kleur dekkend spuiten
en evt blanke lak

druk 3,5-4 bar luchtvochtigheid zeer laag (te droog eigenlijk)

van tevoren met luchtpistool cabine van boven naar beneden afspuiten (wanden met een glasexsputfles vochtig maken

dan te spuiten voorwerp ophangen
 
kben dan schilder, en heb ook me neos zelf gespote,

waar je mee op moet letten, is met gwoon schilderwerk ook , plamuur neemt vocht en ,ja ook verf op , dus zou het kunnen, dat jij bijv dit verfsysteem neemt :

primer ,
spuitplamuur,
aflak , hooglangs bijv
blanke vernis ,

dat de aflak ,er iets in de spuitplamuur laag trekt, dat de spuitplamuurlaag niet verzadigt is zeg maar.

ik doe dus ook altijd voorlakken , dan verdun ik de verf iets meer dan met de aflak, trekt ie er goed in , en je hebt altijd wel iets bter glanskracht, als je 2x met je aflak spuit

gr
 
Ik heb zo'n kiesler underseat gekocht (EVO I) deze is volledig polyester, als je zo die kap in het licht houdt zie je de polylijnen er in enz (lelijk :s) Ik heb blanke primer gekocht (bussen) 2 lagen gespoten zoals het stond op de bus, dan me witte verf er op en alles is mooi eigenlijk wel maar 1 laag verf, maar als ik het in het licht hou dan zie ik nog steeds die polylijnen er in.. kan ik deze door meedere lagen weg krijgen? ik vind het zonde dat ik er nog eens over moet spuiten :p want het is de 1ste keer dat het zo goed lukt ;) en dan heb ik meerdere kansen om het te verneuken..
 
Meestal spuit je 2 of 3 dunne lagen van je kleur (wit) denk dat je die polylijnen dan wel wegkrijgt.
Vandaag ook maares mijn kappen afgemaakt
kappies.jpg
 
Ik heb een lange en lelijke scheur in 1 van mijn kappen, en wil ook wel eens wat anders dan het chroom wat ik er nu op heb:) Kan ik dat chroom er zo afschuren en dan die kap plamuren/polyesteren, of zijn chromen kappen (de set van TNT) van ander materiaal?
 
dat chrome is gewoon gespoten, dus is er ook gewoon af te schuren, daaronder is het gewoon allemaal polyester net zoals normaal.
 
Dit was beroerder...

scooterkappen helemaal vrij gemaakt van Sp stickers...
geschuurd met een schuurmachine...
de scheur (helemaal door) opnieuw gerepareerd met een soldeerbout aan de binnenkant , met soort van plamuur dichtgemseert (plasticprimer) en weer geschuurd...
(blijft wel een gevoelige plek)
kappen afgeplakt met scheurtape van plaatselijke bouwmarkt...

Op een mooie zomerdag eerst de temp. gemeten ...
als je buiten spuit met de hand is het wel handig om te weten of er niet veel wind staat en de graden.. anders gaat je spuitwerk lelijk bladeren...

kappen goed ontvet met wasbenzine
kappen gespoten met een witte grondlaag.. (FLEXA)
goed laten drogen in de zon,
daarna balk voor balk gespoten met de hand... door vlakken af te plakken...
op deze kappen zit nergens lak over...
kappen zijn gespoten met flexa hoogglans (a' 7,95 per bus meen ik..)

ziptegengarage37an.jpg
 
Kent er iemand een verfhandel/spuiterij in omg. Amsterdam die spuitbussen op kleur mengen?
Heb wat krassen die k wil wegwerken met dezelfde kleur, maar deze is "natuurlijk" niet standaard verkrijgbaar en moet dus gemengd worden.
 
ik heb een vraagje als je je scooter spuit met een spuitbus van 5€ :L (i now) maar het is maar voor te zien of de kleure kombo ferm is ze;) zou de verf moeten houden op de kappen bij u voeten?
 
Last edited:
Uitlaat

Heel andere kwestie: Ik zou mijn uitlaat willen herspuiten.
Het is een gewone Sito+ voor een Booster. Met welke verf en hoe? Nog een probleem is dat hij volledig roest is...
Help :)

Dank u
 
ExT_Booster said:
Heel andere kwestie: Ik zou mijn uitlaat willen herspuiten.
Het is een gewone Sito+ voor een Booster. Met welke verf en hoe? Nog een probleem is dat hij volledig roest is...
Help :)

Dank u

gewoon verf dat tegen de warmte kan kleur moet je gewoon zelf kiezen uiteraart en de roest moet je eerst afschuren anders brokelt de verf toch terug af als je er over spuit
 
hel_fish said:
gewoon verf dat tegen de warmte kan kleur moet je gewoon zelf kiezen uiteraart en de roest moet je eerst afschuren anders brokelt de verf toch terug af als je er over spuit

Hitte bestendige Lak / Verf ;)
 
hel_fish said:
ik heb een vraagje als je je scooter spuit met een spuitbus van 5€ :L (i now) maar het is maar voor te zien of de kleure kombo ferm is ze;) zou de verf moeten houden op de kappen bij u voeten?


De scooter op de vorige pagina ( van LG) is gespoten met spuitbussen van 7,95 ;) type FLEXA hoogglans wat hele goede lak is..
 
gtkuile said:
Kent er iemand een verfhandel/spuiterij in omg. Amsterdam die spuitbussen op kleur mengen?
Heb wat krassen die k wil wegwerken met dezelfde kleur, maar deze is "natuurlijk" niet standaard verkrijgbaar en moet dus gemengd worden.


Tjah de lak die nu al op je scooter zit zal zkr niet meer hetzelfde worden met de lak die je wilt aanschaffen..
Je zult altijd wel een kleurverschil houden..
waar je dit kan halen weet ik niet (sommige bouwmarkten mengen ook maar of dat ook met spuitbussen doen weet ik niet )
 
Bescherming

hel_fish said:
gewoon verf dat tegen de warmte kan kleur moet je gewoon zelf kiezen uiteraart en de roest moet je eerst afschuren anders brokelt de verf toch terug af als je er over spuit

Kan ik er nog iets opdoet dat goed beschermt tegen roest?
 
ExT_Booster said:
Kan ik er nog iets opdoet dat goed beschermt tegen roest?

Hoe bedoel je onder de verlak , of in het algemeen (bescherming) als die opnieuw gespoten is...

Kijk als jou uitlaat onder de roest zit moet je hem eerst zeer goed opschuren...
zodat je het roest verwijdert..
Dan spuit je de uitlaat over met Hitte bestendige lak.
En als je gereden hebt houdt je je uitlaat bij door Olie uit je busje met een doek over de uitlaat uit te smeren..
Dit bijhouden van je uitlaat kan je iedere week doen...

*( Wij van houden de evo uitlaat na een enkele rijbeurt weer bij door hem iedere x na het rijden weer in te smeren met olie)

'k hoop dat je hier wat aan hebt ;)
 
VRAAG!!:D...
Bida S2...lange blauwe demper...
Ik wil het in de kleur blauw die ik op me kappen heb laten spuiten...dit is geen hittebestendige paint....Is er misschien een middel om eronder te spuiten zodat ze blauw er mooi op blijft en niet verkleurd?

Alvast bedankt!

See ya @ lelystad custom show ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top