Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
sorry als dees vraag al een x gesteld is maar ik wou graag weten of ik men scoot niet gewoon kan overspuiten zonder al het schuurwerk enzow? dit zal wel kunnen maar wat voor effect krijg ik dan?
 
ik denk dat het dan heel snel los laat
schuren doe je namelijk om uiteraard je oude lak te verwijderen en weer ee laag te krijgen waarop je kunt spuiten zodat het er niet vanaf korrelt
 
Hey ik heb een rox en daar heeft de vorige eigenaar wel 5lagen oid op :X moetne die er allemaal af dan? of mat schuren?
 
yuw ik heb ook een vraag : zo glanslak spuiten , kun je dat zelf of moet je dat laten doen ? en als je het zelf kan => hoe ?
mss staat het hier wel ergens mss is het gewoon zo simpel als iet mja :)
 
beginnen met grid 280!!!!!!!!!1

Ik d8 het nie beginne met 280 want dan ben je over 800 jaar nog nie klaar. je ken volgens mij het beste met 80 beginne ofzo das tenminste goei spul
 
heb je ook gekleurde grondlak want die doorzichtige is niet echt fijn
zoja van welk merk (spuitbus) niet voor een compressor
 
Ik heb m'n kappen laten spuiten in borne ( resulaat : www.xsh-xtreme-sr.nl )

voor ze naar de spuiter gingen :

A Schuren, Bosch Bandschuur machine :D, nee korrel 100/140/240/400/600WP/800WP
B Goed ontvetten, heel belangenrijk, wasbenzine, thinner vreet aan kunstof
C Alle plamuur/Polyester even extra aandacht aan besteden met schuren, maakt het eindresulaat mooier :p

D: Optie, Zelfdoen of naar de spuiterheen brengen ( like me )

@paul, je moet het niet te snel willen, dat kan het eindresultaat degelijk beinvloeden
 
ik zou men scooter willen spuiten maar men vader zegt dat de fabrieks verf vele sterker is dan die uit spuitbussen, en gaat die verf wel lang mee en is ze eve goed
 
1 tip, Gebruik een soort van schuursponsjes, deze zijn te vinden in de bouwmarkt. Vele hebben 2 verschillende kanten die dus verschillen van de korrel. Sandmaster is een bekende..

Het schuurt snel en fijn zonder diepe krassen (de krassen die je krijg zie je niet meer door je grondlag/primer/filler/spuitplamuur).
 
kappen spuiten

Als ik me kappen spuit is dan de blanke hechtprimer voldoende of moet ik nog een lak erover spuiten voor dat de echte lak erop komt. Want bij die doorzichtige kun je niet echt zien of er nog krasjes zitten. Graag reacties
 
weet iemand de maximale relatieve luchtvochtigheid?
in procenten
want me kappen zijn erg dof geworden..
duss bij welk percentage luchtvochtigheid ik wel kan gaan spuiten zonder een dof resultaat
en volges mij gaat het zonder blanke lak best?? of niet
 
zip monster said:
Als ik me kappen spuit is dan de blanke hechtprimer voldoende of moet ik nog een lak erover spuiten voor dat de echte lak erop komt. Want bij die doorzichtige kun je niet echt zien of er nog krasjes zitten. Graag reacties

gewoon witte primer vinnik het lekkerst werken.. waarom? omdat je bijv bij de kleur wit een enorm dikke laag moet aanbrenegn anders voordat je donkere vlekken op je ondergrond niet meer ziet.. lkkr wit of grijs primen dus :)
 
kan iemand misschien eens een paar duidelijke foto''s posten van een kap die goed gelukt is met MOTIP verf?

bvd
 
Ik heb al aardig wat gespoten van mijn benelli, ik d8 eerst dat he gewoon fucking moeilijk was maar das helemaal niet zo gewoon doen eff info opdoen even proberen op een kleinere kap eerst, en dan chillend spuiten, ik had me voor kap die eerst zwart was even opgeschuurd met korel 200 ofzo toen met 400, laagje primer erop, dan alleen opschuren als er haartjes of stof opzit of gewoon heel even met 800, dan weer een laag primer lekkr vol en laten drogen, dan de lak er op, weer heel licht opschuren met 800 en dan nog een laagje lak en soms nog een dat doe ik altijd.
Zal snel even foto'tje nemen en erop zetten, tis echt mooi wit geworden!!!

mzzzls
 
weet iemand mischien een goede en goedkope spuiter in almere ??
want ik heb al gezocht maar dan komen ze met allemaal van die belachelijke bedragen :S

thx
 
pephol said:
weet iemand de maximale relatieve luchtvochtigheid?
in procenten
want me kappen zijn erg dof geworden..
duss bij welk percentage luchtvochtigheid ik wel kan gaan spuiten zonder een dof resultaat
en volges mij gaat het zonder blanke lak best?? of niet


en hoe ga jij de lucht vochtigheid nauwkeurig meten? das vrijwel onmogelijk. een oppervlak goed spuiten komt puur neer op ervaring en geduld.

ikzelf heb nog nooit kappen gespoten (ga er dit weekend aan beginnen) maar heb wel vrij veel ervaring met spuitbussen. zolang je je kap vet vrij houd, je spuit hok stof vrij en je hoofd stress vrij houd komt het wel goed lijkt me.

als merken kan ik montana, belton, auto k, flexa en motip aanraden. probeer verder het spuiten van een kap met meerdere merken te voorkomen ivm reageren van de verschillende lakken
 
en hoe ga jij de lucht vochtigheid nauwkeurig meten? das vrijwel onmogelijk. een oppervlak goed spuiten komt puur neer op ervaring en geduld.

hygromerter ;) zit gewoon aan je barometer :)
 
Ik wil binnenkort ook mijn scooter spuiten, maar ik zie in dit topic eigenlijk nog helemaal geen resultaten ofzo.

Dus ik wil wel eens wat foto's zien van hoe jullie kappen eruit zien en of je jezelf er bijvoorbeeld gewoon duidelijk in kunt zien of dat het echt een sinasappel-effect heeft. Heb nog niet zoveel ervaring met spuiten, dus begin denk ik maar met een paar kleine kapjes ofzo...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top