Alles over DIGITELLERS topic...

hoi:W,

ik rij tegenwoordig met een ac cilinder en wil de temperatuur toch wel graag in de gaten houden en in eerste instantie was het enigste wat ik kon vinden een aim light + een aim ac temp sensor voor onder de bougie.. maaar deze zijn erg prijzig, sensor alleen al is 70 euro.

na wat verder gekeken te hebben kwam ik een ac temp sensor tegen van koso. op het eerste gezicht ziet het er best wel degelijk uit en niet veel anders als een aim sensor. heeft iemand hier ervaring met deze sensor? of het wel goed ze werk doet etc.

hier is trouwens een link naar de koso sensor:
http://www.euroscooters.nl/shop/koso-temperatuur-voeler-voor-luchtgekoelde-cilinders-p-1445.html als doorlinken niet mag hoor ik het wel.

alvast bedankt:*
Ik zou voor de stage 6 temperatuurmeter gaan.
Werkt perfect en een mooi design.
 
koso en stage6 telers zijn beide hetzelfde. maar ik heb het in mijn geval alleen over koso ac temperatuur voeler of iemand daar ervaring mee heeft. dus neit met de teller.
 
ik heb een AIM teller gekocht, er zit een nieuwe batterij in. Hij doet het gewoon maar hij geeft geen toeren aan, terwijl ik het snoertje goed eromheen heb gedraait zoals het hoort en de temperatuur geeft hij op 1 of andere manier ook niet goed aan! als hij zeker 35/40 graden is geeft hij de heletijd 18 graden aan en stijgt ook niet. heeft iemand een handleiding ofzo, of kan iemand mij vertellen hoe ik hem instel?
 
1 ding snap ik nou nooit.

jullie geven de maat op van de band, maar dit moet toch de afstand van sensor tot wielas keer 2 zijn:

want: een punt aan de buitenkant van een cirkel zal in dezelfde tijd meer afstand moeten afleggen (sneller dus) dan een punt aan de binnenkant.

en toch zijn ze er allebij op hetzelfde moment.


snelheidsverschil dus..
 
Als ik jou nu goed begrijp, snap jij niet waarom iedereen wil dat zijn of haar bandsnelheid wordt aangegeven, en niet de sensorsnelheid..?
 
ik heb een AIM teller gekocht, er zit een nieuwe batterij in. Hij doet het gewoon maar hij geeft geen toeren aan, terwijl ik het snoertje goed eromheen heb gedraait zoals het hoort en de temperatuur geeft hij op 1 of andere manier ook niet goed aan! als hij zeker 35/40 graden is geeft hij de heletijd 18 graden aan en stijgt ook niet. heeft iemand een handleiding ofzo, of kan iemand mij vertellen hoe ik hem instel?

Heb je een nieuwe AIM gekocht, of is het een 2e hands waarvan de kabels kapot kunnen zijn? En is het een light of een 3 of 4?
 
ik heb een AIM teller gekocht, er zit een nieuwe batterij in. Hij doet het gewoon maar hij geeft geen toeren aan, terwijl ik het snoertje goed eromheen heb gedraait zoals het hoort en de temperatuur geeft hij op 1 of andere manier ook niet goed aan! als hij zeker 35/40 graden is geeft hij de heletijd 18 graden aan en stijgt ook niet. heeft iemand een handleiding ofzo, of kan iemand mij vertellen hoe ik hem instel?

Heb je wel een ontstoorde bougie? (bij NGK met een R erop dus...)
 
anne inderdaad dat bedoel ik!

de sensor gaat namelijk langzamer dan de band omdat de sensor dichterbij de as zit en zo een kleinere cirkel aflegt in dezelfde tijd?
 
Ja, dus de sensor legt evenveel rondjes af als je band. Je rijd op je voorwiel, en niet op je sensor, dus je voert de omtrek van je voorwiel in, en omdat die evenveel keer ronddraait als je sensor, klopt het. Snap je het nog steeds niet?

Ik had ook gelijk een vraag over de nieuwe stage6 teller.

s64080or_003.jpg


Zijn de sensors etc. betrouwbaar? Want dacht altijd dat Stage6 tellers troep waren, maar is dat ondertussen al verbeterd?
 
Stukken beter laatste tijd! :) Temperatuur was zowiezo wel prima, toeren had enkel nog wel eens een piek naar 25000 toeren :p

Mijn ronde Koso klokken werken prima iig! :)
 
nieuwe r/t tellers zijn egt super goed, de kabels heben ze flink diker gemaakt,
en de toeren doet het goed, ik had hem op me schakel en daar gaf die de toeren zeer nouwkeurig aan,
heb hem namelijk naast me analoge teller gehad
 
op men booster staan een tnt teller maar nu ik was de brommer aan het kuisen ik rij en ineens gaf hij niks aan het magneetje is uit de schijfrem gevallen waarschijnlijk,dus was men vraag kan je dit apart kopen? of heeft iemand er 1 klein rond voor booster schijfrem ?
groeten
 
hej,

ik heb een oude teller nog liggen van aim maar ben me kabelskwijt die naar de temperatuurmeter aangesloten moeten worden weet iemand waar ik doe toevallig kan bestellen?
 
ik heb een mijn brommer gekocht en daar staat een stage 6 digitale toerenteleer op en een stage 6 multimeter ( ik ken het model niet goed maar ze zijn in het wit en oranje verkrijgbaar en kosten ong. 130eur) maar mijn multimeter is aangesloten en als ik hem opzet komt er enkel een klokje op staan, en ik geraak niet op het instellingen menu. kan iemand me misschien helpen
 
Back
Top