De topictitel is veel-belovender dan de inhoud van het topic... had toch wel wat meer tips verwacht
Ik ben gister begonnen met scheuren in mijn kappen te repareren met poly. Hierna wil ik mijn binnenkappen antraciet gaan spuiten.
1) Ik heb een spuitbus van Motip bij de gamma gehaald. Hierop stond dat je geen grondlaag mag gebruiken. Dus ik hoef alleen de kappen op te schuren, te ontvetten (vochtig glorix doekje?), en dan spuiten?<
- Mijn eigen antwoord; Paar dingetjes even opgeschuurd met korrel 400, afgenomen met een vochtig Glorix doekje, en 3 á 4 laagjes erover. Ziet er tot nu toe goed uit
2) Verder heb ik ook een spuitbus Flexa transparante zijdeglans lak. Moet ik deze na het spuiten ook nog gebruiken, of niet?
- Mijn eigen antwoord; Volgens mij is de lak bedoeld voor een glans, en die wil ik niet op mn binnenkappen. Ga m dus niet gebruiken
3) Tot welke korrel moet ik mn kappen opschuren alvorens te spuiten. Ik heb alleen korrel 240 en 400 kunnen vinden bij de gamma, is dat voldoende?
4) Hoe zorg ik dat mn ouders niet flippen als ze terug komen van vakantie omdat de tuin antraciet is? Oftewel, hoe maak je een zo simpel mogelijke afscherming. Zie het niet zitten om de hele tuin af te plakken
- Mijn eigen antwoord; Maak een trash-o-cabin! (vuilniszakken, plakband, krantje, ent hoekje v/d tuin;