Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
Younesse said:
Ik heb op mijn kappen blanke lak van Motip gespoten maar tis net alsof ik er geen blanke lak derop heb zitten :S ligt het aan mij of is die lak van Motip gewoon bagger? En welke blanke lak hebben jullie goeie ervaringen mee?
ik heb het gebruikt voor me gepolijste carterkap en dit is best mooi geworden, ben zelf altijd wel tevreden geweest over motip.

nog een vraagje welke kleuren hittebestendige verf zijn er te krijgen van motip?
 
racekees said:
ik heb het gebruikt voor me gepolijste carterkap en dit is best mooi geworden, ben zelf altijd wel tevreden geweest over motip.

nog een vraagje welke kleuren hittebestendige verf zijn er te krijgen van motip?


www.motip.nl

maar denk zelf grijz, zwart, rood
 
racekees said:
ik heb het gebruikt voor me gepolijste carterkap en dit is best mooi geworden, ben zelf altijd wel tevreden geweest over motip.

nog een vraagje welke kleuren hittebestendige verf zijn er te krijgen van motip?

Donker antraciet
Zwart
Wit
Antraciet
Beige
Grijs
Zilver
Rood
 
Speedeelee,

Van die primer ben ik niet zo kapot van. Wat betreft je gele kleur: zorg altijd bij slecht dekkende verven dat je eerst een witte onderkleur maakt, dit zal je geel meteen dekken bij het aanbrengen. Het probleem bij deze tinten is dat er geen lood meer wordt gebruikt (lange tijd al), lood zorgde er vroeger voor dat het zo wie zo beter dekte.

Die primer die je hebt gebruikt van flexa. Volgens mij is dat meer voor binnenwerken en dan meer voor kozijnen of houten ondergrond. :)

Voor de volgende keer kan je beter even hier kijken: www.airbrush-services-almere.nl zeg wat je ondergrond is (materiaal) en ca. de M2 dat je wilt gaan bewerken.

Je verwarmende schuur is ok maar zorg erook voor dat je verf minimaal 18 graden is. Je zal zien dat hij bij warm weer dunner wordt.

Suc6 ermee.

Sjak
www.districtflevoland.nl
 
Ok, ik heb trouwens ondertussen primer van motip gebruikt.
Simpelweg omdat die flexa leeg was en ik nieuwe moest hebben, heb ik gelijk maar motip gekocht.

In ieder geval bedankt voor de tips.
 
Sjak said:
Speedeelee,

Van die primer ben ik niet zo kapot van. Wat betreft je gele kleur: zorg altijd bij slecht dekkende verven dat je eerst een witte onderkleur maakt, dit zal je geel meteen dekken bij het aanbrengen. Het probleem bij deze tinten is dat er geen lood meer wordt gebruikt (lange tijd al), lood zorgde er vroeger voor dat het zo wie zo beter dekte.

Die primer die je hebt gebruikt van flexa. Volgens mij is dat meer voor binnenwerken en dan meer voor kozijnen of houten ondergrond. :)

Voor de volgende keer kan je beter even hier kijken: www.airbrush-services-almere.nl zeg wat je ondergrond is (materiaal) en ca. de M2 dat je wilt gaan bewerken.

Je verwarmende schuur is ok maar zorg erook voor dat je verf minimaal 18 graden is. Je zal zien dat hij bij warm weer dunner wordt.

Suc6 ermee.

Sjak
www.districtflevoland.nl


Ik weet/snap dat als de lak warm(er) word dat ie dan dunner word.
Ik maak de spuitbussen met de fohn warm tot een graden of 24/25. Heb ik dan minder kans op een sinasappel huid ofzo , of glanzen me kappen dan beter ? Of hoe zit dat :)
 
fijnere nevel komt door de hogere druk en zorgt dus voor een mooiere verdeling op de kappen dus ook iets minder kans op druipers etc. dus een gladdere verdeling het glanzzzen komt voornamelijk door een goede droog temperatuur en natuurlijk een stofvrije ruimte + blanke lak ma ik denk dat de fijnere nevel ook wel iets uitmaakt
 
Bij mij komen er elke keer luchtbelletjes door de lak heen... Heel vaag, hoe kan dit? Alles is goed ontvet etc.???? Iemand raad hierover?
 
Enrico@Sprinter said:
Bij mij komen er elke keer luchtbelletjes door de lak heen... Heel vaag, hoe kan dit? Alles is goed ontvet etc.???? Iemand raad hierover?

Je spuitnevel is niet ok of je spuitbussen zijn wat oud.
Ik had ook zoiets meegemaakt met Motip lak.
Die spuitbus had verouderde type verpakking.
 
Enrico@Sprinter said:
Bij mij komen er elke keer luchtbelletjes door de lak heen... Heel vaag, hoe kan dit? Alles is goed ontvet etc.???? Iemand raad hierover?


komt door de wind en de temperatuur ,
als het te koud is buiten dan krijg je van die lelijke blaren en blaasjes op je lak.
drm is het verstnading om voordat je gaat spuiten buiten , eerst ff te tempraturen. ;)
 
Member BCR said:
Je spuitnevel is niet ok of je spuitbussen zijn wat oud.
Ik had ook zoiets meegemaakt met Motip lak.
Die spuitbus had verouderde type verpakking.


dat maakt niets uit , lak is gewoon lak
 
zip army green spuiten

klein vraagje hoe krijg ik die stickers eraf ben al twee uur bezig om carbon replica eraf te halen met een feumn maar ik ben nog niet eens over de helft van de helft en ze hebben ooit de voorkant gespoten bij mij mat rood dus geebn blanke laklaag maar nu wil ik hem spuiten in army green omdat je dit nooit ziet rijden en je hebt geen blanke lak nodig dus hoe kan ik de voorkant het beste behandelen en hoe die stickers verwijderen
 
Enrico@Sprinter said:
Bij mij komen er elke keer luchtbelletjes door de lak heen... Heel vaag, hoe kan dit? Alles is goed ontvet etc.???? Iemand raad hierover?

ik heb er ook wel eens last van, de verfen hechten denk ik gewoon niet op elkaar, en reageren met elkaar. Enigste oplossing is hier meestal helemaal kaalschuren, en dan hecht ie weer perfect..
 
rs-ruud said:
ik heb er ook wel eens last van, de verfen hechten denk ik gewoon niet op elkaar, en reageren met elkaar. Enigste oplossing is hier meestal helemaal kaalschuren, en dan hecht ie weer perfect..

dit is ook BS :|

een houdbaarheids datum staat wel op die bus maar ik neem aan dat Erik geen Antieke spuitbussen hebt :|

als je spuit met koud weer krimt de lak gewoon en daardoor komen er van die blaasjes op als gevolg dat je gespoten lak gaat bladeren , je oude lak of geschuurde ondergrond komt gewoon weer te voorschijn en het is een grote klote zooi op je kap.
dit heeft verder totaal niet met iets anders te maken.
 
asfalthooligan1 said:
klein vraagje hoe krijg ik die stickers eraf ben al twee uur bezig om carbon replica eraf te halen met een feumn maar ik ben nog niet eens over de helft van de helft en ze hebben ooit de voorkant gespoten bij mij mat rood dus geebn blanke laklaag maar nu wil ik hem spuiten in army green omdat je dit nooit ziet rijden en je hebt geen blanke lak nodig dus hoe kan ik de voorkant het beste behandelen en hoe die stickers verwijderen

verwijderen van die stickers zul je toch echt moeten krabben.
Misschien kan je in de winkel een stickerverwijderaar aanschaffen maar dat weet ik niet zkr.
schuur daarna je kappen , repareer e.v.t de schades ( scheuren etc. etc.)
spuit er een goede onderlaag op (grondlak)
spuit daarna je scooter in de gewenste kleur , wel eerst ontvetten en de rest wat daar bij komt kijken. ;)
 
uuhh wat ik wel gebruik voor de stickers is een kleine blauw/geel flesje daar zit een soort van citroen spul enzo :S.....het meurt wel enzo maar werkt wel goed:),ik kan het halen bij gamma/karwei..allez in die richting moeten dat spul wel hebben....meer raad kank je niet geven want weet er niet meer vanaf maar het blijft gewoon kut op die stickerz te verwijderen:|
 
Wat voor een verf heb je nodig om met een compresser te kunnen spuiten en kun je dat ook gewoon bij de bouwmarkt kopen?
 
wolvie said:
uuhh wat ik wel gebruik voor de stickers is een kleine blauw/geel flesje daar zit een soort van citroen spul enzo :S.....het meurt wel enzo maar werkt wel goed:),ik kan het halen bij gamma/karwei..allez in die richting moeten dat spul wel hebben....meer raad kank je niet geven want weet er niet meer vanaf maar het blijft gewoon kut op die stickerz te verwijderen:|

Idd Dane Bouwmarkten...
Maar sommige supermarkten en Drogisterijen (DA) heeft het ook :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top