Hier ff snel wat tips/voorbeeld van een beginner ('k weet zelf weinig van alles rond scooters af, maar toch mooi gelukt met spuiten van velgen).
- Goed schoonmaken/ontvetten (heb voor velgen beetje almoniak gebruikt, weet niet of verstandig was achteraf, maar geen schade van gekregen
- Schuren: beginnen met vrij grof (150 had ik gebruikt) en dan toewerken naar 600, hoger kan natuurlijk ook. (niet gebruikt)
- Bandje afplakken
- Spuiten maar
( ik weet niets van luchtvochtigheid/temperatuur af, heb zelf met temperatuur van rond 15< graden gespoten, in de wind... heb geluk gehad denk ik O-) )
* Eerst grondlaagje, heb grijs gebruikt (motip) ongeveer 3x gespoten, ietsje extra op nodige plekken. Nooit te dichtbij spuiten, altijd veraf en goed bewegen die spuitbus
* Daarna echte kleur, ook motip (weer op goede manier spuiten)
* Daarna blanke lak, hema geloof ik. (je kan beter zelfde merk gebruiken, maar dit had ik nog staan)
Altijd goed instructies op spuitbus opvolgen, daar staat op met welke verf het wel/niet kan, hoeveel lagen aangeraden is, en nog meer dingen.
Dan krijg je ongeveer dit resultaat
[/IMG]
Het kan zijn dat wat ik heb geschreven niet helemaal klopt, maar voor mij heeft het goed gewerkt..
Nog tipje, koop schuurpapier bij hobbyzaken/verfzaken, hebben ze als het goed is normaal/waterproof en fijne korrels.
De motip verf zal wel bij bouwmarkten te koop zijn, ik haal ze bij een autospeciaalzaak.
Succes ermee.