Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
velgen spuite

ey jongens,
ik wil me velgen spuiten ze zijn nu wit
niet helemaal strak meer maar als ik ze dan opnieuw wil spuiten moet ik ze dan nog eerst helemaal glad schuren of kan ik zo over die oude verf heen spuiten

Massols
 
jah, ik wou ook men velgen spuiten, maar nou heb ik gezien dat ik diepe krassen erin staan heb, worden die opgevuld met die primer en kan ik daarna gewoon licht schuren, spuiten, licht schuren, spuiten? (met evt een 2de grondlaag?...)

help me vlug plzz... scoot is nu nog een kader, en maandag moetk gaan werken :D
 
Nigel410 said:
ey jongens,
ik wil me velgen spuiten ze zijn nu wit
niet helemaal strak meer maar als ik ze dan opnieuw wil spuiten moet ik ze dan nog eerst helemaal glad schuren of kan ik zo over die oude verf heen spuiten

Massols
alles wat je wil spuiten moet glad zijn dus ik zou voor de zekerheid wel een klein beetje opschuren
 
ik wil zelf mijn velgen gaan spuiten, ik heb ze nu helemaal verfvrij gemaakt. ik ga ze spuiten met spuitbussen. nu heb ik een braagje hoe kan ik ze het beste spuiten, hangengd liggend? en waar kan ik ze het beste mee ontvetten en welke spuitbussen kan ik het beste nemen welk merk?

gr eric
 
Vdende said:
ik wil zelf mijn velgen gaan spuiten, ik heb ze nu helemaal verfvrij gemaakt. ik ga ze spuiten met spuitbussen. nu heb ik een braagje hoe kan ik ze het beste spuiten, hangengd liggend? en waar kan ik ze het beste mee ontvetten en welke spuitbussen kan ik het beste nemen welk merk?

gr eric


ik heb ze gewoon liggend gespoten (met afgeplakte band)
eerst de holle kant, dan de bolle kant

motip ontvetter & spuitbussen heb ik genomen
 
ok ik heb me scooter gespoten, dit is allemaal mooi gelukt, ben er zeer tevreden over, maar nu meot ik mijn binnenkappen nog spuiten, hierop zit relief, betreft een sr.
kan ik deze ook gewoon spuiten of is hier nog een speciale manier voor? want deze kappen kan ik niet schuren oid.
 
Je kunt ze wel schuren... alleen dan licht met een schuurmatje ( skotsbright heet het ) een verf speciaal zaak zal het wel hebben... Gewoon naar Skotsbright grijs vragen... en dan schuren... zonder de puntjes weg te halen
 
lilbulldog said:
Je kunt ze wel schuren... alleen dan licht met een schuurmatje ( skotsbright heet het ) een verf speciaal zaak zal het wel hebben... Gewoon naar Skotsbright grijs vragen... en dan schuren... zonder de puntjes weg te halen

maar is dit een matje dat zeg maar zacht is en ook tussen de hogteverschillen komt? en dan als het geschuurd is gewoon volgens de "gebruikelijke" manier spuiten?
 
TimB said:
Wat moet ik me voorstellen bij Metallic Zwart? Iemand een pic?


loop naar de eerste de beste zwarte auto die nieuw is

dan kijk je naar de lak en zie je glinstertjes

dat is dus metallic
 
ik heb nu mijn velgen wit gespoten, moet ik er nu blankelak opdoen? waarom wel/ waarom niet? en welk effect geeft het?
 
veekaa said:
ik heb nu mijn velgen wit gespoten, moet ik er nu blankelak opdoen? waarom wel/ waarom niet? en welk effect geeft het?
Lijkt me wel, voor bescherming en net dat extra beetje extra glans *D
 
fluor spuiten

E jonges...
vraag:
als ik mijn velgen die nu nog wit zijn fluor wil spuiten
moet ik ze dan eerst schuren en dan een witte laag geven en dan pas fluor oranje er over..?
makker van me zij dat fluor pas echt fluor word als het op witte ondergrond word gespoten?
ik weet het niet

Gr N
 
Dringend!

Iow,

Kheb groot probleem bij het spuiten van men kappen ! :(

GVD.jpg


Weet iemand hier de oorzaak van en eventueel ook de oplossing ?

Heel erg bedankt.. !

Ps: heb dit slechts bij 1 kap...

Edit: Het is echt precies een 'velletje' dat zich vormt op de kap. (zelfs spuitplamuur reageert er terug op als ik het eerst wat vlak geschuurd heb. En het droogt ook zeer moeilijk.)

Edit²: Heb hier nog iets gevonden in dit topic...
Lg Tuning said:
als je spuit met koud weer krimt de lak gewoon en daardoor komen er van die blaasjes op als gevolg dat je gespoten lak gaat bladeren , je oude lak of geschuurde ondergrond komt gewoon weer te voorschijn en het is een grote klote zooi op je kap.
dit heeft verder totaal niet met iets anders te maken.
In het stuk over klote zooi op m'n kap kan ik hem helemaal gelijk geven.. :P
Maar hier kan ik dus uit opmaken dat ik bij een te koude temp gespoten heb.
Hoe komt het dan dat ik dit slechts bij 1 kap heb :?

Nu ben ik aan het proberen door het 'licht' op te schuren (reliëf eruit schuren) en dan vanalles aan het proberen als tussenlaag.. tot nu toe met weinig resultaat want het blijft door de tussenlaag door reageren. :( En volledig kaal schuren is denk ik ook geen optie (zou volgens mij paar jaartjes duren)
 
Last edited:
Ik heb mijn kappen geparelstraalt voor ik ze naar de spuiter bracht. Het waren verder onbeschadigde kappen. En is perfect geworden al zeg ik het zelf :~
 
MOonBAse said:
Iow,

Kheb groot probleem bij het spuiten van men kappen ! :(

GVD.jpg


Weet iemand hier de oorzaak van en eventueel ook de oplossing ?

Heel erg bedankt.. !

Ps: heb dit slechts bij 1 kap...

Edit: Het is echt precies een 'velletje' dat zich vormt op de kap. (zelfs spuitplamuur reageert er terug op als ik het eerst wat vlak geschuurd heb. En het droogt ook zeer moeilijk.)

Edit²: Heb hier nog iets gevonden in dit topic...

In het stuk over klote zooi op m'n kap kan ik hem helemaal gelijk geven.. :P
Maar hier kan ik dus uit opmaken dat ik bij een te koude temp gespoten heb.
Hoe komt het dan dat ik dit slechts bij 1 kap heb :?

Nu ben ik aan het proberen door het 'licht' op te schuren (reliëf eruit schuren) en dan vanalles aan het proberen als tussenlaag.. tot nu toe met weinig resultaat want het blijft door de tussenlaag door reageren. :( En volledig kaal schuren is denk ik ook geen optie (zou volgens mij paar jaartjes duren)

ff paar daagjes laten rusten

dan schuur je het lelijke weg en schuut je de rest licht op zodat het netjes glad weer is

dan goed ontvetten (met alcohol)en plasticprimer en de hele rataplan

dit is altijd wat vaag maar het komt wss door siliconenspray ala dashboardspray of wd40

dat gaat zeer moeilijk weg en met alcohol gaat dat dus wel weg
en anders was het gewoon vettig

maar voor zekerheid ff met alcohol 100% (dus niet de vodka van je pa)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top