Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
ik sspuit nu een kap maar is het slecht als je geen blanke lak er over doet ,
?

ik doe eerst hechtingsprimer-> primer-> lak (mat zwart), maar door blanke lak zal dit niet meer mat zijn he, dus is het noodzakkelijk die blanke lak en kan iemand me zeggen waar ik dan weer moet opschuren in de tussenstops?
 
edel said:
ik sspuit nu een kap maar is het slecht als je geen blanke lak er over doet ,
?

ik doe eerst hechtingsprimer-> primer-> lak (mat zwart), maar door blanke lak zal dit niet meer mat zijn he, dus is het noodzakkelijk die blanke lak en kan iemand me zeggen waar ik dan weer moet opschuren in de tussenstops?

Er bestaat ook matte blanke lak als ik het goed heb, het is gewoon een beschermlaag, die de gewone lak een beetje beschermd
 
je kan het weghalen door voor de blanke lak licht op te schuren met korrel 1200 oid

en als de blankelak er al opzit kun je comandant gebruiken
 
Voordat je je pas gespoten kappen wilt laten drogen kun je dit het beste doen in een gesloten ruimte, waar je niet de hele tijd in en uit loopt.
Je kunt het beste voordat je je kappen in je schuur gaat laten drogen, de vloer van je schuur/garage nat maken( half uur van tevoren ). Gewoon ff met de tuinslang eroverheen.
Dit zorgt ervoor dat al die kleine stofdeeltjes aan de vloer blijven kleven. Dus ze dwarrelen nietmeer zo erg door de kamer en komen minder snel op je mooie pasgespoten kappen.

Als je spetters wilt voorkomen tijdens het spuiten kun je het beste je kappen aan het plafont hangen, en ondersteboven spuiten. Nu vallen al die zware spetters zo naar beneden. ( handig..zwaartekracht ). Oja...als je met spuitbus spuit kun je het beste de spuitbussen een half uurtje in lauw/warm water laten staan. ( niet helemaal onderdompelen natuurlijk ) dit verhoogt de compressie, en heb je minder kans op spetters.
 
voor alles wat professioneel gespoten moet worden in spuitcabine PM me,, ben autospuiter bij schade bedrijf;),, voor tips enz. kan je me ook ff PM'en;)

laterrr
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top