Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
Ik ga mijn kappen in de spuitplamuur zetten wegens diepe krassen een aantal dingen gepolyesterd. Nu vroeg ik me af of er nog een een primer over heen moet, voor ik de 2k autolak erover spuit? En zo ja wat voor primer want het is dan geen kunstof meer maar spuitplamuur waarover het heen moet.

Race-Konijn said:
Ik ga mijn kappen in de spuitplamuur zetten wegens diepe krassen een aantal dingen gepolyesterd. Nu vroeg ik me af of er nog een een primer over heen moet, voor ik de 2k autolak erover spuit? En zo ja wat voor primer want het is dan geen kunstof meer maar spuitplamuur waarover het heen moet.

hey
ik ben vandaag naar de gamma gegaan om spuitplamuur te halen en heb informatie gevraagd. Er moet wel een primer op. Die vent zij eerst spuitplamuur dan lichjes schuren. Maar welke primer erop moet weet ik niet idd je doet de primer dan op spuitplamuur had ik niet over naged8. Ben al bezig met schuren dus wil dit ook graag weten.

En nog iets dat ik nog niet weet staat niet op de spuitbus. Hoe lang moet het allemaal drogen primer enzo

Heb je toevallig spuitplamuur van Albastine of heeft Gamma ook eigen/ander merk? Heb namelijk die van Albastine en was best duur voor een busje vond ik (Euro 10,60). En aangezien ik er een paar nodig heb :P.

Nick.

Formula50 said:
Heb je toevallig spuitplamuur van Albastine of heeft Gamma ook eigen/ander merk? Heb namelijk die van Albastine en was best duur voor een busje vond ik (Euro 10,60). En aangezien ik er een paar nodig heb :P.

Nick.

heb spuitplamuur van motip.Verkopen ze ok bij de gamma was iets van 7 euro.

Jongens,

Ik ga dadelijk dus met de compressor spuiten. Maar hoe kan ik de spuit op het eind weer helemaal schoon krijgen? Gewoon wat pure terpentine in het verfreservoir doen en dan een paar keer spuiten of is hier een andere / betere manier voor?

MVG,
Nick.

vraagje. ik ben nu bezig mijn dragster over te spuiten met rode glanslak van de motip, maar wat kan ik nou doen als de lak straks toch nog dof eruit ziet als ik 5 laklagen heb gehad?

noldreal said:
vraagje. ik ben nu bezig mijn dragster over te spuiten met rode glanslak van de motip, maar wat kan ik nou doen als de lak straks toch nog dof eruit ziet als ik 5 laklagen heb gehad?

Blanke lak erover.

Nick.

noldreal said:

ik doe mijn kappen op het laatst met korrel 1500-2000 schuurpapier onder de kraan
en dan met ronddraaiende beweging zonder te duwen polijsten

daarna blankelak

en dan NA EEN WEEK met een sensitive cleaner (cleaner voor metallic) deze s zeer fijn en beschadigd de verf dus niet
en daarna lekker in de wax

dan kun je je haren er in kammen

ik heb ook nog een tip: mijn ervaring is dat de motip glansverf wel een mooi strak resultaat geeft, maar qua glans laat het te wensen over. de tip is dus: gebruik eerst de primer, dan 2 laklagen motip glansverf, en daarna het geheel afwerken met de duplicolor glansverf van dezelfde kleur.

en wel na elke laklaag schuren voor je een nieuwe laklaag gaat opspuiten. ik gebruik er waterproof schuurpapier voor (korrel 1000) die ik steeds als een spons in het water doop en dan "was" ik als het ware de lak. en net als met hardnekkig vuil, oefen ik extra druk uit op druipers.

franky said:
ik doe mijn kappen op het laatst met korrel 1500-2000 schuurpapier onder de kraan
en dan met ronddraaiende beweging zonder te duwen polijsten

daarna blankelak

en dan NA EEN WEEK met een sensitive cleaner (cleaner voor metallic) deze s zeer fijn en beschadigd de verf dus niet
en daarna lekker in de wax

dan kun je je haren er in kammen

van welk merk is dat poetsmiddel dan

dan ga ik binnekort eens shoppe bij de halfords denk ik. ik heb denk ik wel meer nodig dan alleen een extra bus duplicolor

Hey,
heeft iemand van jullie misschien zo'n plaatje van een SR die leeg is? (die je kan inkleuren)

Groeten GestoOrd

noldreal said:
dan ga ik binnekort eens shoppe bij de halfords denk ik. ik heb denk ik wel meer nodig dan alleen een extra bus duplicolor

let dan wel op dat je de goede pakt

er staat daar progressive en sensitive naast elkaar

franky said:
let dan wel op dat je de goede pakt

er staat daar progressive en sensitive naast elkaar

heb er in een donker verleden gewerkt...... een zwarte bladzijde in mijn leven:S

maar nu werk ik er al 3 weken niet meer!:D:D:D:D

ik heb een vraagje over spuiten:ALs je datatag hebt en je gaat spuiten dan komt de code van de datatag gewoon door de verf heen.Maar als je zeg maar je kappen rood gaat spuiten welke kleur komt de datatag er dan doorheen?

iig alvast bedankt

Status
Not open for further replies.
Back