Spasta
6.74 @ 150 meter
Cipher said:Ik wil over een paar maanden van mijn knal-gele Italjet een projectje maken, waarbij ik hem diep-donker blauw ga spuiten. Ik schuur de kappen op tot de orginele lak-laag eraf is tot korrrel 600. Werk krassen bij met (spuit-)plameer en schuur ook die plekken op met k600. Vervolgens in 1x de hechtprimer erop, en de 1ste kleurklaar als deze bijna volledig is uitgehard. Na uitharden licht opschuren, en dekkend spuiten in 1 of 2 lagen.
Is er iets fout met deze manier? Sommige schuren de laklagen tussentijds op met >1200.. maar hecht de volgende laag dan wel goed? Kras je de verf er niet zo af met je nagal?
Ik twijfel nog of ik dit met spuitbussen of een airbrush ga doen.
Je italjet is al eens herspoten met geel of is dit de orginele lak?
Als je een slecht dekkende kleur wil gaan gebruik zoals bv blauw of als je verschillende kleuren op je kappen hebt dan is het aan te raden om eerst de goede kleur grondlak erop te zetten. anders gewoon hetvolgende:
Als dit de orginele laklaag is gewoon matteren, krassen, barsten, ... plamuren/polyesteren dan je kappen in de grondlak zetten (x aantal lagen) dan schuren tot die weer goed is.
dan je lak zetten x aantal lagen en dan blanke lak.
je lak schuren is zoiezo niet nodig (kan me niet direct voorstellen waar dat gedaan wordt)
btw: airbrush versta ik onder dat het een heel kleine spuitopening heeft en zodanig klein spuit oppervlak, om dan overal evenveel lak te krijgen is moeilijk op grote kappen, kan je beter spuitbussen nemen en iets speciaals met je airbrush pistooltje erop maken