Alles over DIGITELLERS topic...

Jeroen@SR2000 said:
Ben deze week ook bezig geweest... Heb een Cateye Velo 7 gekocht. Hier wat foto's...

Computer:

Digi.jpg

Aansluiting, magneet moet ik nog ff vastzetten

]
Digi%20aansluiting.jpg

Magneet, wat verdikt met lego blokje:p

magneet.jpg

heb jij je draad moeten verlengen ? ?

ik heb een cateye velo5 gekocht (de goedkoopste:p)
maar een vriend had m ook en die was er zeer tevreden over :)
hij gaat tot 300 kmh net hard genoeg dus........
en wat daar ook bij zat was een magneetje met een schroefje dus kwestie van klein gaatje boren in je velg beetje kit aan de onderkant van magneetje en vast draaien:)
ik zalzo nog ff foto posten van me teller :d:d
maar bij elke fiets teller moet j ongeveer wel t draad verlengen
gewoon kroonsteentje ertussen en isloleren met duck tape of zo

greetzzz

nog ff foto
ik heb m al een tijdje zoals je kan zien :p

Last edited:
Veel mensen gebruiken een kroonsteentje om de draad van comp naar sensor te verlengen met een stuk draad ertussen maar voor veel digitale fietscomputers is er ook een verlengde versie van deze draad te krijgen ik heb er tenminste een van sigma
fietsenmakers gebruiken deze namelijk om sensor op het achterwiel te monteren.

mijn teller

ik zou nie weten of het al gezegt is maar in de eerste post stond dat de digi teller standaard meestal analoog worden gemeten en dus onnauwkeurig zijn...ik heb een DNA (nieuwe editie, experience) en die teller is digi...meeting ook.....en hijs precies maar dan ook precies het zelde als de auto teller....ik ree 75 me broer (in auto) ook! woo :P

Nou, ik heb een Sigma BC500, maar het magneetje, als ik dat aan mijn voorvork bevestig , komt hij tot onderaan het dikke stuk zeg maar.

Maar het magneetje wat aan het wiel moet komt dan zo'n 2 cm lager, en kunnen dus geen 'contact' maken, en het komt ook zo'n 2 cm te ver uit elkaar.

Nah, ik heb dus een probleempje met me teller

het is ten 1e de Stage 6 temperatuur teller 0 - tot max 150 graden
[ir]http://www.josdijkman.nl/images/electrisch/21043stage6tempmeter.jpg[/ir]

na een aantal runs begon die rare graden aan te geven, terwijl die +- 70C was gaf die bijv. 3C aan..
Nu blijftie constant op -130C staan.

Mijn vraag is dus of dit aan het nippeltje (temp. sensor @ cil) ligt of dat de teller gewoon kapot is?

nou jou probleem is dat je een stage 6 heb gekocht
helaas zijn deze niet zo goed
slechte ervaringen heb ik ook gehoord over koso en hebo tellers

mensen praten over dure kilometertellers, maar die zijn niet duur
toeren/temp tellers die GOED zijn, zijn duur
AIM, DERC enzo

Ice2004 said:
nou jou probleem is dat je een stage 6 heb gekocht
helaas zijn deze niet zo goed
slechte ervaringen heb ik ook gehoord over koso en hebo tellers

mensen praten over dure kilometertellers, maar die zijn niet duur
toeren/temp tellers die GOED zijn, zijn duur
AIM, DERC enzo

Stage 6 doet het prima , zodra je weet hoe je het GOED met aansluiten en er normaal mee omgaat

De reactie erboven: Je teller is zeker op Fahrenheit gespronge? , dan moet je even met de knopjes klote om deze weer in normale graden te krijgen :)

ProjectRox said:
Damn ik ga dus ene koso kopen inplaats van een TNT omdat me dat fucking veel geld spaart. Maar jah we zien wel.

Beter koop je gewoon geen 1 van beide want beide dingen geven COMPLETE onzin aan.. bespaar je nog veel meer geld +ralf+

nou das al te laat want heb men koso al :P

Maar nog een vraag over die koso teller van mij.
De orginele teller is aangesloten met een kabel die richting de velg gaat. Nou wou ik weten of ik mijn koso teller met die zelfde kabel kon laten werken inplaats van met magneetjes.
En verders nog: ik heb van die fucking kleine magneetjes er bij gekregen en ze zeggen dat ik die in de schijfrem moet pleuren.... Maar als ik dan rem dan knalt dat ding er toch uit? Lekker vaag die handleiding van dat ding....

ik heb een sigma sport bc401 van m'n buurman gekregen(H)
maar hij had er geen handleiding oid meer bij.
hoe moet ik m'n wielomtrek nu in het apparaatje invullen?
want als ik achterop de set knop druk dan krijg ik maar 3 vakjes om nummers in te vullen en meestal is een wiel wel boven de 1000 dus ik snap hetniet

Roel

Last edited:
kwaroks said:
ik heb een sigma sport bc401 van m'n buurman gekregen(H)
maar hij had er geen handleiding oid meer bij.
hoe moet ik m'n wielomtrek nu in het apparaatje invullen?
want als ik achterop de set knop druk dan krijg ik maar 3 vakjes om nummers in te vullen en meestal is een wiel wel boven de 1000 dus ik snap hetniet

Roel
Mss is het in CM en niet in MM.
zoek es op google ;)

Back