Bestbitch said:En @ bram: Een fan met een grotere luchtverplaatsing heeft ws ook een grotere weerstand @ krukas, dus of je daar iets mee zal winnen. Dacht dat ze alleen andere fan's hadden omdat die plastic dingen het niet aankonden.
Mol said:Hoe ga je dan een constructie maken dat je fan harder gaat draaien dan je as die niet teveel weegt en ook nogeens binnen je koelkappen past?
Alles is aan te passen natuurlijk. Hoe "dik" denk je deze constructie te kunnen maken? Want een paar cm zit je zo op.Big B NRG said:Dat lijkt me het probleem niet, gewoon een alu plaat over de ontsteking, die een stukje ervoor zit. Onsteking drijft eerste tandwieltje aan, dat tandwieltje drijft een snaar aan die naar het vlgde tandwieltje leid. Dat tandwiel staat in verbinding via een asje met het tandwieltje aan de voorkant van de alu plaat. Die zit ook weer met een snaar verbonden naar een andertandwiel in het midden van de plaat.
En daarop monteer je de fan. De constructie zorgt er wel voor dat het allemaal wat breder wordt, mja die koelkappen kun je natuurlijk dan ook aanpassen.
Pronk said:Ik weet niet waar je de scooter exact voor wil gebruiken, maar mocht het nou alleen om een sprint van 150/200 meter gaan zou ik de koel-constructie compleet weglaten, en op rijwindkoeling overgaan dmv buizen. Maar als je er ook gewoon mee op meetings wil knallen zou ik iets anders verzinnen
mario said:Idd gewoon zonder ventilator / koelkappen rijden voor sprints. Standaard koelvin @ 13000 rpm kost je al gauw 1,5 tot 2 pk aan vermogen en dat heb ik getest... Reed zelf met Airsal t6 waaruit ruim 17 pk kwam en daarmee kon ik zonder problemen iets van een halve kilometer rijden voordat het zaakje te warm werd. En dat zijn dus 3 sprints achter elkaar -:-
Dus niet moeilijk doen, gewoon alle koeling eraf slopen en klaar. Eventueel monteer je een andere cilinderkop met meer koelribben, van een Puch Maxi ofzo...
Ciao