ABT 80cc Twin

Weer klaar voor de demo in Lexmond:

attachment.php


attachment.php


Hopelijk nu minder wielspin, ik heb het zitje weer iets verlengd:)
 
Hoeveel ruimte zit er tussen de wheeliebar en het achterwiel? :eek:

Verder erg tof natuurlijk, maja dat weet iedereen zo onderhand wel :p
 
Staat er mooi bij.

Wanneer is die demo in lexmond? wil dat ding wel eens zien rijden en horen.
Btw: ook nieuw 'brugje' zo te zien?

Grtz Hans

ps: heb je iets speciaals gedaan om minder wheelspin te hebben of gewoon hopen op betere omstandigheden?
 
Spasta said:
ps: heb je iets speciaals gedaan om minder wheelspin te hebben of gewoon hopen op betere omstandigheden?


zitpositie is iets naar achteren geplaatst, dus meer gewicht op het achterwiel, en dus hopelijk mindre wheelspin
 
misschien een flexibele wheelybar een idee, aangezien je nu een beetje een hefboomeffect krijgt en de druk op het achterwiel afneemt...
bij mij had een battlax aanzienlijk meer grip als een ml 50, misschien een optie..

voor de rest succes op de demo ben benieuwd wat voor tijd er uit komt rollen:)
 
Afgelopen zaterdag op de demosprint in Lexmond een paar goede runs gemaakt zonder wheelspin en volgas! Ging echt als een debiel! Kon alleen niet tegen een tegenstander rijden, omdat de baan in een bocht liep, dus de ABT-twin had de hele baan nodig om een rechte run te maken... Maar ging weer ziek hard!!!
 
Naja... opzich ben ik het ook wel eens met het feit dat er bij Aad kwa achterband nog wel wat verbetering in zit. Een ML50 heeft lekker veel grip op lage temperaturen, maar wanneer deze hoger worden, verliest deze zijn grip/tractie. En om die reden denk ik dat wanneer aad een andere band zou monteren (denk aan een TT91 oid) en hij deze redelijk warm stookt aan het begin van de sprint (net als hij nu met zijn ML50 doet :p ) dat hij daarmee echt wel meer grip heeft bij de start, omdat die band juist enorm begint te plakken bij die temperaturen!
 
Ding is gewoon eng :p
Op mijn Minibike vind ik het al eng rijden :p en daar zit maar 1keer 39cc op :O:O
Succes er mee :D
MzzL Jeroen
 
Zaterdag in lexmond ging het zeker niet verkeerd.

Alleen door de stevige bocht in de weg hadden we toch wat problemen, de run tegen Johan van Schie werd verloren omdat er 2x van het gas gegaan werd in de bocht. De eerste meters was ie veel sneller en aan het eind liep hij ook weer hard in, maarja daar heb je weinig aan.

De laatste keren ging het beter doordat we de bocht afsneden (schuin staan bij de start) en wielspin was er niet echt meer.

Ander bandje kan altijd nog, maar ik vind een TT91 te duur om even te proberen, of iemand moet hem sponsoren natuurlijk :)
 
Back
Top