ABT Kymco DJ80

Update

Jaja, er gebeurt hier ook nog wel wat...... :)

De "originele" kymco moet volgend jaar continue 15 Pk aan het achterwiel kunnen leveren en niet 10 sec :rolleyes:

Daarvoor hebben we een nieuwe (!) :p cilinder, er moet nog wel een zuiger voor gevonden worden en een stuk aan de uitlaatflens gelast worden, maar het begin is er.

Verder wordt de selletra ervan af gejat, omdat die nodig is voor de 2005 sprinter, er zal dus weer met een originele ontsteking gebruikt worden, maar dat is niet zo'n ramp.

Foto:
cilinders.jpg


Rechts de nieuwe, links een in elkaar gelopen versie (gebroken zuigerveer :X )

Hij wordt ook weer ingekort (normaal subframe), en er komen een origineel zadel en achterkappen op, gewoon omdat dat leuker rijdt +ralf+

Voor de 2005 sprinter zal ik een appart topic aanmaken, zodra die er is werkt deze link.....
 
Last edited:
Vanmiddag maar weer eens verder gegaan aan dit gevaarte, steuntjes gelast voor de achterkap en het zadel zodat ik ermee in de standaardklasse mee kan sprinten.

Ook even voor controle het motorblok gedemonteerd, kom ik dit tegen:

scheur.jpg


Is mn zuiger gewoon bijna doormidden gescheurd 8P , het reed nog best..... :p
 
Oi, weer een update +ralf+

Ik ben de Kymco nu aan het klaarmaken voor de standaard scooterklasse voor Jubbega, ik ben #80.

Dus moesten er achterkappen op, ze zitten niet helemaal op de originele plaats :p maar ik vind ze zo veel mooier zitten.

achterkap.jpg


De voorkant blijft zoals hij is:

voorkant.jpg


Het zadel moet nog opnieuw bekleed worden.

Motorisch is er het volgende veranderd:

Nieuwe 70cc cilinder (AB-Tuned)
Waarschijnlijk de Selletra van m'n andere sprinter (Daar komt een HPI 2005 voor :) )

En er is een nieuwe ABT uitlaat in de maak:


De uitslagen in papier:
uitslagen.jpg


Nog even buigen en lassen:
conen.jpg



Dan nog een keer een middagje afstellen ofzo, en meer wil ik er niet aan doen :p
 
JasperdB said:
gaat goed he aad :W

wat voor nieuwe cilinder heb je nu trouwens ?

K zou het niet weten, staat er niet op, k weet wel dat ik de spoel en de uitlaatpoorten milimeters omhoog moest frezen :+
 
Marcie said:
Is dat de cilinder waar je zaterdag in het beunen was :rolleyes: :+

Nee, dat was een Yamaha DT cilinder voor iemand anders :)




@ Funk: Het is idd mig mag gelast, zal nog wel even een fototje maken van de totale uitlaat, ik vind 'm iig mooi :p
 
Back
Top