ABT Kymco DJ80

Joël said:
Ik heb ook wat fotootjes geschoten van dat frame. Zijn dat toevallig jouw benen (ABT) daar in de hoek? :)

Nee dat ben ik niet, ik maak ze sneaky :X


Vandaag alweer de eerste tegenslag gehad toen ik het SuperSecial reglement las, er staat velgmaat moet minimaal 10" zijn, in het JubbegaReglement staat dat de wielen die maat moeten zijn :'(

Dus nu kan ik mn voorwiel ook wel laten zien aangezien je er voor die sprints toch niets aan hebt, maar in Jubbega hoop ik er wel mee te rijden.


voorwiel.jpg


voorwiel2.jpg


Het is een velgje van een kinderfietsje met een trommelremnaaf uit een 28" fietswiel :)

Ik had het velgje nieuw besteld als zijnde 12,5" , dit is namelijk ook de bandenmaat die eromheen gaat.

Pas toen het helemaal af was (zelf spaken gemaakt en het wiel gericht) hield ik hem naast een 10" Kymcowiel, die was aanmerkelijk groter |(

Toen heb ik hem opgemeten en kwam ik op +/- 9" voor de velg en de totale diameter van het wiel was 11,5" ............zonde van al het werk :|
 
Ben je gek, ik vond/vind het een degelijk wieltje :)

Ik ga het echt wel een keer testen op een fietspad of ik dat bij de 120+ nog steeds vind :+
 
ABT said:
Nee dat ben ik niet, ik maak ze sneaky :X

Hahaha, okee, het had gekund. ;)

ABT said:
Dus nu kan ik mn voorwiel ook wel laten zien aangezien je er voor die sprints toch niets aan hebt, maar in Jubbega hoop ik er wel mee te rijden.

Het is een velgje van een kinderfietsje met een trommelremnaaf uit een 28" fietswiel :)

8P Vet hoor, minder dat je het niet kan gebruiken. Ik denk overigens dat het wiel niet echt het probleem is, de belasting erop is minimaal met zo'n vlak wegdek. Ik maak me eerlijk gezegd meer zorgen om die band die erop ligt, die is waarschijnlijk tot zo'n 30 km/h getest (dat is een ruime marge voor een kinderfietsje) ofzo, en daar ga je dan 100+ mee knallen. 8P 8P
 
mario said:
Denk je dat die Kymco van je harder loopt dan 120 dan :rolleyes: :*

Pff..... t loopt nu 95 met std vertanding en max 13.000 tpm, dus met lange vertanding, een pktje of 5 meer en 1500 tpm meer en ik kom redelijk in de buurt :p 8)


@ Joël: 'T staat er niet op wat de maximum snelheid is, maar ik heb hem opgepompt tot 4 bar en ik zie het wel. +ralf+


Maar ik baal er wel van, ik moet nu een nieuwe voorvork maken (te laag) en ik moet nu met een véél :p zwaarder Yammie Mint wiel verder :'(
 
er zijn zat grotere/sterkere wielen die even zwaar of zelfs nog lichter zijn dan dit wieletje.

Joel heeft zeker een punt, maar dat geld eveens voor de velg, 120km/h trekt het waarschijnlijk niet.

TIP: Zoek wat rond bij fietscrosshops in die wereld bestaan 16/20" lichtgewicht sterke velgen.
 
gloomyglow said:
er zijn zat grotere/sterkere wielen die even zwaar of zelfs nog lichter zijn dan dit wieletje.

Joel heeft zeker een punt, maar dat geld eveens voor de velg, 120km/h trekt het waarschijnlijk niet.

TIP: Zoek wat rond bij fietscrosshops in die wereld bestaan 16/20" lichtgewicht sterke velgen.


Het wieltje is echt sterk genoeg, daar twijfel ik echt niet aan (nouja, een klein beetje :p )

Maar je zit met een probleempje dat de band niet gemaakt is voor die snelheden, maar toch blijf ik erbij dat, omdat er erg weinig kracht op komt, dat het wel moet kunnen......

Maar hij mag toch gebruikt worden, dus het valt weer mee +ralf+ +ralf+
 
Last edited:
met zulke dingen gewoon het zekere nemen, nu eigenwijs, maar als je met 120 over de kop vlieg denk je er wel anders over

vet project verder
 
Het is dat het maar 150m is... Maar hard remmen zou ik er iig helemaal niet mee doen. Een smal gammel wieltje met een bandenspanning die warm boven je 4 bar komt... Een bandje met zwakke wangetjes... Tja... Test even met een goede intergraalhelm op je kop... :D
 
Neo Hippie gaat ook niet zo hard met de thomos,max 50 km per uur
Dus is een goede helm is ook niet nodig.

!!Maar als je naar de staat van de thomos kijkt zal ik een motorpak en een heel goede helm opzetten.!!
 
Voor het woon-kroeg verkeer is een Puch MV50 een perfect vervoermiddel. Wist je al dat 45 km/h soms al een hele hoge snelheid lijkt? Vooral op de terugweg naar huis... Een beetje frisse lucht in je :D is dan wel lekker!
 
Maar weer eens een mini-updateje :rolleyes:

Ik ben de laatste tijd alleen bezig geweest aan het frame voor volgend jaar, er moeten alleen nog verstevigingen ingelast worden.

Omdat ik voor een wat rare manier van uitlaat-ophanging heb (uitlaat loopt recht naar voren -:- ) en omdat ik nog geen radiateur heb om te passen, duurt het nog wel even voordat het frame af is.

Ook gaven de voetsteunen nogal problemen, maar daar heb ik nu wat op gevonden :)

Foto's komen als ik hier een appart topic over open......


Verder druk bezig met een andere motor, maar dan voor een school-project :rolleyes:

Een Stirlingmotortje:

foto1.jpg


foto2.jpg


foto3.jpg


We hebben hiermee het hoogste toerental tot nu toe gehaald: 1280 tpm :)
 
Last edited:
Back
Top