ABT 80cc Twin

Ik was al benieuwd wat de plannen waren voor volgend jaar maar het ziet er weer helemaal goed uit! En heb jij nu ook een eigen (of extra) testbank naast die van mario?
 
Ziet er weer heel tof uit , toch vraag ik me af waarom je er voor gekozen hebt om het blok met de kop naar onder te laten wijzen . Ik had dit persoonlijk niet gedaan

volgens heeft het in dit geval alleen maar voordelen, bijv. de positie van de carbs; als een carburateur naar voren gemonteerd staat zal hij niet zo schuin kunnen als naar achteren, want tijdens de acceleratie gaat de benzine achterin de vlotterbak staan.
verder zal aad ook niks tegen laag zwaartepunt hebben wat de positie van het blok in het rijwiegedeelte betreft.

wat het tomosje betreft: de automatenklasse wordt steeds mooier!
 
volgens heeft het in dit geval alleen maar voordelen, bijv. de positie van de carbs; als een carburateur naar voren gemonteerd staat zal hij niet zo schuin kunnen als naar achteren, want tijdens de acceleratie gaat de benzine achterin de vlotterbak staan.
verder zal aad ook niks tegen laag zwaartepunt hebben wat de positie van het blok in het rijwiegedeelte betreft.

wat het tomosje betreft: de automatenklasse wordt steeds mooier!

De benzine gaat juist voorin de vlotterbak staan als je optrekt met een carb die naar voren staat :) .

Ik zou iig graag Aad zijn uitleg hierover horen , ik ben wel benieuwd :).
 
De inlaat is op deze manier het kortst en de carburateurs hangen zo recht mogelijk.

Ik was al benieuwd wat de plannen waren voor volgend jaar maar het ziet er weer helemaal goed uit! En heb jij nu ook een eigen (of extra) testbank naast die van mario?

Klopt, we hebben nog een testbank gebouwd, zie ook m'n site.
 
Dat met die carburateur op de voorkant van de Tomos is niks nieuws meer.
Jaren geleden was er iemand uit de contreien van Jubbega die een watergekoelde cilinder van een Honda cr80 op zn tomosje had zitten.
Deze liep vooralsnog niet verkeerd maar is inmiddels niet meer gezien op de sprint.Ik zal eens zien of ik daar nog een digitaal fototje van kan vinden.
Ik denk dat jij dit ook nog wel moet weten OST.
Trouwens mooi stukje huisvlijt van eigen bodem Aad.
Succes ermee.
 
Dat met die carburateur op de voorkant van de Tomos is niks nieuws meer.
Jaren geleden was er iemand uit de contreien van Jubbega die een watergekoelde cilinder van een Honda cr80 op zn tomosje had zitten.
Deze liep vooralsnog niet verkeerd maar is inmiddels niet meer gezien op de sprint.Ik zal eens zien of ik daar nog een digitaal fototje van kan vinden.
Ik denk dat jij dit ook nog wel moet weten OST.
Trouwens mooi stukje huisvlijt van eigen bodem Aad.
Succes ermee.

Die is van voor m'n tijd waarschijnlijk want ik heb hem nooit gezien. Tomos is inderdaad niet bepaald nieuw, maar als niemand er serieus mee aan de gang gaat proberen wij het wel.

@ Slomos: Koppelingen zijn geen enkel probleem voor ons, ik heb meer moeite met de tandwielen aangezien die standaard al tanden verliezen:p
 
er kan ook nog een Powervalve op de Tomos :*

zal mij benieuwen , ik neem aan dat er gewoon 1 koppeling in komt/mag?


De powervalve moet nog gemaakt worden, maar gaat er inderdaad op komen.:)

Het wordt gewoon een 2speed hoor, daar heb je ook 2 koppelingen voor nodig......
 
Dat met die carburateur op de voorkant van de Tomos is niks nieuws meer.
Jaren geleden was er iemand uit de contreien van Jubbega die een watergekoelde cilinder van een Honda cr80 op zn tomosje had zitten.
Deze liep vooralsnog niet verkeerd maar is inmiddels niet meer gezien op de sprint.Ik zal eens zien of ik daar nog een digitaal fototje van kan vinden.
Ik denk dat jij dit ook nog wel moet weten OST.
Trouwens mooi stukje huisvlijt van eigen bodem Aad.
Succes ermee.
Ik weet dat inderdaad nog .Dat was Gooitzen Kuperus. Hij won de automatenklasse in 1997. Kans lijkt mij dus klein dat je daar een digitaal fotootje van hebt. Er deden trouwens wel de geruchten, dat dat blokje illigaal was. Maar dat heb je wel vaker met winnaars, dat er dan geruchten komen.
 
Die is van voor m'n tijd waarschijnlijk want ik heb hem nooit gezien. Tomos is inderdaad niet bepaald nieuw, maar als niemand er serieus mee aan de gang gaat proberen wij het wel.

@ Slomos: Koppelingen zijn geen enkel probleem voor ons, ik heb meer moeite met de tandwielen aangezien die standaard al tanden verliezen:p

ben hier toch wel benieuwd naar, hier in de buurt rijd een tomos met malossi team (is bezig met 06blokje) maar hij had vaak en veel problemen met de koppeling bij tomos.

hoe willen jullie dit precies oplossen ? Verder een leuk project en ben zeker benieuwd naar meer foto's van de sprinter, want zo ideaal lijkt het niet op de foto's die nu online staan. (no offens verder, is enkel gebazeerd op foto's)

succes iig met alles :winner:
 
Podver, dit ziet er weer heel goed uit!
Wat ik me alleen afvraag: Waarom deze cilinder, en niet een van een KX80. Zijn hier speciaale redenen voor, of is het puur gedaan omdat dit weer een uitdaging is?
 
Podver, dit ziet er weer heel goed uit!
Wat ik me alleen afvraag: Waarom deze cilinder, en niet een van een KX80. Zijn hier speciaale redenen voor, of is het puur gedaan omdat dit weer een uitdaging is?

Heeft het niet te maken met die powervalve die erin zit?
 
Back
Top