Bedankt voor de tip. Lichtere rolletjes heb ik trouwens al geprobeerd. Kreeg hetzelfde verhaal. Misschien dat het aan de uitlaat ligt dus dat ga ik dan ff proberen.wat voor standaard uitlaat heb je, die van een zip 2valve?
Rolletjes mogen denk ik wel wat lichter, misschien maakt hij nou iets te weinig toeren.. Probeer het eens met 8gram of zo.
Misschien moeten de trekveren ook nog iets strakker gezet worden.
Sproeier staat redelijk goed.
Misschien werkt de uitlaat van een vespa (model vespa) 2 valve wat beter.
Want de voorbocht is van een sito 713 al iets dikker dan van die zip 2 valve model.
Ik snap wel dat de bocht niet heel dik hoeft te zijn bij een 4takt.. Maar het kan wel zo zijn dat door een zip 2 valve uitlaat (die overigens een iets dunnere bocht heeft *en ook een stuk langer) misschien daar wel op afremt.
Ik heb nog een vespa LX sito uitlaat liggen. Zou die ook passen (en werken) op 4t?wat voor standaard uitlaat heb je, die van een zip 2valve?
Rolletjes mogen denk ik wel wat lichter, misschien maakt hij nou iets te weinig toeren.. Probeer het eens met 8gram of zo.
Misschien moeten de trekveren ook nog iets strakker gezet worden.
Sproeier staat redelijk goed.
Misschien werkt de uitlaat van een vespa (model vespa) 2 valve wat beter.
Want de voorbocht is van een sito 713 al iets dikker dan van die zip 2 valve model.
Ik snap wel dat de bocht niet heel dik hoeft te zijn bij een 4takt.. Maar het kan wel zo zijn dat door een zip 2 valve uitlaat (die overigens een iets dunnere bocht heeft *en ook een stuk langer) misschien daar wel op afremt.
Vespa 4t uitlaat gemonteerd maar mis nogsteeds power. Wat mij wel opvalt is dat de stationair sproeien helemaal is ingedraaid. Als ik hem niet helemaak in draai dan loopt de scooter nietwat voor standaard uitlaat heb je, die van een zip 2valve?
Rolletjes mogen denk ik wel wat lichter, misschien maakt hij nou iets te weinig toeren.. Probeer het eens met 8gram of zo.
Misschien moeten de trekveren ook nog iets strakker gezet worden.
Sproeier staat redelijk goed.
Misschien werkt de uitlaat van een vespa (model vespa) 2 valve wat beter.
Want de voorbocht is van een sito 713 al iets dikker dan van die zip 2 valve model.
Ik snap wel dat de bocht niet heel dik hoeft te zijn bij een 4takt.. Maar het kan wel zo zijn dat door een zip 2 valve uitlaat (die overigens een iets dunnere bocht heeft *en ook een stuk langer) misschien daar wel op afremt.
Dat met die stationair schroef is nu gefixt alleen nogsteeds lijkt het wel een 50cc. Wat me wel opvalt is dat de bougie wittig is inplaats van koffie bruin. Dan toch maar een nog grotere sproeier er in?welke gewicht in rolleties heb je al geprobeert?
Probeer anders misschien richting de 5 of 6 gram te gaan
Post automatically merged:
en welke kleur is ie bougie en welke hittegraad is je bougie
Ik heb 10g geprobeers 5g gemengd met 10g. 7g 6,5g 6g 5g.....welke gewicht in rolleties heb je al geprobeert?
Probeer anders misschien richting de 5 of 6 gram te gaan
Post automatically merged:
en welke kleur is ie bougie en welke hittegraad is je bougie
Had laatst de accu vervangen en nu start de scooter makkelijk elektrisch en de startmotor draait goed. Sproeiermaat 92 zit er nu inKop- of voetpakking te dik? Gaat de startmotor langzamer rond dan met 50cc?
Groet,
Ik ga binnekort ff kijken naar de vertanding en mijn achterwiel want die klinkt ook niet echt gezond. Achterwiel draait moeilijker als normaal en er komt een sleep geluid vandaan.Nog groter gaan
Bedankt voor je reactie. De scooter trekt aardig op naar 60 en dan blijft hij daar hangen. Het lijkt wel alsof de scooter begrensd is. Maar dat is waarschijnlijk niet zo want er zit een ducati onbegrensd cdi in geel met witte stip.Het is wel belangrijk te weten hoe die naar de max gaat? Vlot trekkend en dan ineens blijven steken op de max? Of meer kruipend? Met een 80cc moet je toch een riant verbeterde trekkracht ervaren. Zo niet dan is er iets grondig mis.
Enne, wat dat achterwiel betreft, je hebt toch wel uitgesloten dat de rem aanloopt?
Boubie hittegraad 8 zit er inBedankt voor je reactie. De scooter trekt aardig op naar 60 en dan blijft hij daar hangen. Het lijkt wel alsof de scooter begrensd is. Maar dat is waarschijnlijk niet zo want er zit een ducati onbegrensd cdi in geel met witte stip.
Yo man, geloof mij. Die 9 gram rolletjes zijn veelste zwaar. Voor een 80cc moet je 7 of het beste 6,5 gram nemen. Dan haal je het uiterste uit het blok!!Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn piaggio fly 2009. Ik had laatst een 80cc top performance gemonteerd maar ben echter teleurgesteld over het resultaat. De scooter trekt redelijk op alleen de topsnelheid is maar 60/65. Dat is natuurlijk niet veel aangezien ik dat met een 50cc ook haalde. Ik heb al verschillende rolletjes geprobeerd maar dat had geen zin. Hopelijk kunnen jullie mij helpen
Mij setup is als volgd:
- naraku sport nokkenas
- top 80cc cilinder
- malossi luchtfilter ontgrensd
- malossi multivar
- witte malossi drukveer
- 9 gram rolletjes
- standaard trekveren
- standaard carburateur
- sproeier 86
- standaard uitlaat zonder prop
- ducati cdi geel ontgrensd