80cc 4t piaggio loopt slecht

Misschien is proberen met een sproeier 84 en 6,5gr rolletjes,
Maar over t algemeen haal je nog niet echt heel erg veel uit een piaggio blok een fly is ook niet heel erg licht dus denk ik dat je met een beetje geluk 75 misschien 80 haalt en lucht schroef misschien verkeerd afgesteld? Gecheckt dat die 1,5 slag open staat? Kleppen juist gesteld? Misschien ook trekveren vervangen voor nog meer trek kracht?
 
Last edited:
Het is wel belangrijk te weten hoe die naar de max gaat? Vlot trekkend en dan ineens blijven steken op de max? Of meer kruipend? Met een 80cc moet je toch een riant verbeterde trekkracht ervaren. Zo niet dan is er iets grondig mis.

Enne, wat dat achterwiel betreft, je hebt toch wel uitgesloten dat de rem aanloopt?


Als je met de standaard nokkenas blijft rijden haal je nooit dat vermogen uit.. Want de klep timing en duratie blijft gewoon standaard.
Ik heb met mijn 60cc ook dat als de toeren laag zijn weinig vermogen uit komt.. Eerst was die best goed afsteld (heb het hier over een gy6 blok)

Heb er ondertussen een sport vario in zitten en een torque driver.. Daarmee loopt het wel constanter, maar vermogen nog steeds zoek.

Ik heb redelijk goede trekveren erin zitten.. Drukveer moet ik nog uitzoeken.. Maar hij trekt best wel vlot van de 0 naar de 50 op de teller.

Daarboven is het echt niet snel te noemen.. Alleen een snelle nokkenas zal meer vermogen geven.
 
als je hem echt wat sneller wilt maken, zou ik gewoon een STD luchtfilter element erin doen, sproeier 84, haal de Malossi Torque driver met 6.5 gram rollen en dan moet die wel 80+ lopen, al die Malossi luchtfilters hebben amper zin op een 4takt.
 
Back
Top