Piaggio New fly 80CC 4T 4V

Goede avond allen,

Mijn setup is:
80cc power1 aluminium nikasil coating 170KM ingereden
-malossi variateur met 6.1 gr
-drukveer trekveer wit
-malossi primair 14/48 en secundaire vertanding 15/55
-sproeier 78
-Luchtschroef 1,5 slag
Hij trekt nu wat harder op dan een zip 50cc, gaat makkelijk naar de 60 en heeft vanaf daar erg veel moeite met klimmen.

Ik ben nog deels ontevreden over de koppel en vooral de optrek vanaf 60.
Ik zou als eerste een malossi ecu / malossi nokkenas er in zetten, en vraag me daarbij af of de klepspeling zal veranderen door de installatie van een andere nokkenas.
Voor de rest ben ik open voor tuning advies!

Dank.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dank voor je reactie Eurokit.

Er is alleen een malossi 4V nokkenas voor zo ver ik zie.
Ik heb nu wat meer gereden, en hem vooral meer belast.
Ik merk dat hij toch wel redelijk veel toeren maakt tussen 30-50, maar daarmee niet veel vaart maakt.
71 op teller is toch echt de top. Dit wil ik ook graag hoger hebben, zal dit met een sportnokkenas aanzienelijk verbeteren?

Groeten
 
Ah ja. Ik heb een 4V scooter en dus ook een 4V nokkenas, de inlaat staat op 0.10, uitlaat 0.15
Bij de originele wordt dit volgensmij aangeraden en reed hij prima, maar bij de malossi nokkenas wordt 0.10 uitlaat aangeraden.

Maar dit zal er dan toch niet voor zorgen dat het vermogen afneemt?
 
Ah ja. Ik heb een 4V scooter en dus ook een 4V nokkenas, de inlaat staat op 0.10, uitlaat 0.15
Bij de originele wordt dit volgensmij aangeraden en reed hij prima, maar bij de malossi nokkenas wordt 0.10 uitlaat aangeraden.

Maar dit zal er dan toch niet voor zorgen dat het vermogen afneemt?
Ik zou altijd je kleppen goed stellen, hoe de power1 cilinder dit ook aangeeft weet het niet zeker uit mijn hoofd (gok 0.10 inlaat en ook 0.10 uitlaat). Niet goede klepspeling kan zorgen voor meer verbruik en verminderd vermogen.

Verder is het probleem verholpen en rijdt de 80cc nu goed of heb je nog problemen?
 
Klepspeling is gefixt en ik heb 7.5g rollen ipv 6.1 en ik ben nogsteeds ontevreden over de koppel.
Het lijkt alsof hij geen hoge toeren maakt. Top wat ik heb gehaald is 85gps, maar ik kom nu niet makkelijk voorbij 80 teller.
 
Wat bedoel je precies met geen hoge toeren? Als je vanaf stationair wegtrekt komt ie niet op toeren of?

Wat voor cdi had je erin zitten?
 
Ja, hij lijkt minder fel dan in mijn herinnering, als in dat ik niet meer naar achter word getrokken wanneer ik gas geef.

Deze heeft geen cdi maar een ecu. Ik heb op dit moment de malossi digitronic.
 
Heb je gekeken naar je bougie qua kleur etc? En daarnaast ook even kijken bij je koppeling en vario of alles nog goed is en je geen banen hebt. Misschien dan gelijk je koppeling beetje opschuren?
 
met een ecu wordt het nooit zo super geweldig snel
Het gaat om ecu/cdi combo, bekend uit een 4klepper blok. Is niet helemaal hetzelfde als een iGet ecu

Heb genoeg mensen langs zien komen die een Piaggio 4v blok 100 hebben laten lopen met een 80cc
 
Meer lucht en meer benzine geven! Sproeier 78 is al te schraal voor m'n sparta met.
Sproeier 85/mengselschroef 2 slagen/eventueel luchtfilter ontgrenzen of malossi matje.
 
Back
Top