Piaggio fly 50 4t van 2008 start niet

Eleo

New Member
Ik heb een Piaggio Fly van 2008 gekocht die een aantal jaren buiten had gestaan. Hij startte en reed bij aankoop, maar daarna kwamen de problemen. Ik heb de volgende reparaties/onderhoud gedaan:
- Voorrem vervangen
- Achterrem gereinigd
- V-snaar en rolletjes vervangen
- Olie ververst
- Carborateur gereinigd
- Gear olie bijgevuld
- Nieuwe bougie er in gedaan
- Nieuwe accu
- Gashandel vervangen
- Luchtfilter gereinigd
- Kickstart veer teruggeplaatst (was losgeschoten)

Toen ik de kickstart had teruggeplaatst, heb ik de scooter met de kickstart in 2x kunnen starten. Daarna nog een keer electrisch gestart.
Toen ik de hele scooter weer in elkaar had gezet, wilde hij met kickstart en electrisch niet meer starten. De startmotor draait wel.

Ik heb geen idee wat ik er nog aan moet doen, kan iemand mij verder helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Vonkt de bougie nog ?
Het gekke is dat ik nog een uur met de scooter gereden heb, voordat ik de kickstart er uitgehaald en weer ingezet heb. De bougie zit er net nieuw in, kan het zijn dat die opeens niet meer vonkt dan? Hoe merk ik dat? Of heb ik iets verkeerd gedaan met de kickstart monteren.
Post automatically merged:

Het gekke is dat ik nog een uur met de scooter gereden heb, voordat ik de kickstart er uitgehaald en weer ingezet heb. De bougie zit er net nieuw in, kan het zijn dat die opeens niet meer vonkt dan? Hoe merk ik dat? Of heb ik iets verkeerd gedaan met de kickstart monteren.
Kickstart gaat wel erg makkelijk nu
 
Last edited:
Olie bij de bougie zou bij een 4takt niet mogen gebeuren , dit duidt op olielekkage langs de zuigerveren , of via de inlaatklep , door een versleten geleider en klep seal . Kijk ook eens bij de inlaat slang , die op je carb zit , of deze erg vet is , en het lucht filter
 
Back
Top