50 evo + shot Powerband

ApriliaFreak

Rijd nu Auto!:)
Hoeveel toeren moet een standaart 50 evo + shot ongeveer gaan draaien.

hij draait nu iets over de 11k maar ik vind hem gewoon niet echt snel ofzo. voor 50 evo gaat ie langzaam voor mijn gevoel. loopt opzich wel goed maar gewoon langzaam:?

verdere setup:
12mm (19 besteld:p )
evo vario
2g koppeling
88 sproeier
3,6 gram rollen
witte malossi drukveer

Wie kan mij een beetje verder helpen? ik heb totaal geen ervaring met 50 evo. hij word waarschijnlijk nog wel getuned.
tis trouwens op een aerox
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Doe maar een rode malossi drukveer...
En klungel dan nog ff wat met je rollen.
Die 19 mm zal een hele vooruitgang zijn en probeer wat anders dan die shot te regelen...het kan wel, maar is niet optimaal.
 
Originally posted by DNA-Menno
Doe maar een rode malossi drukveer...
En klungel dan nog ff wat met je rollen.
Die 19 mm zal een hele vooruitgang zijn en probeer wat anders dan die shot te regelen...het kan wel, maar is niet optimaal.
shot zal opzich wel goed zijn. kamaraad van mij haalde met zijn shot met evo50 getuned rond de 12 pk, en met een yas R 9:|
en rode veer lijkt me wel erg sterk geel was al te sterk
 
Originally posted by DNA-Menno
Ik rijd met std cilinder @ minarelli en gebruik malossi rood.
12 PK lijkt me een beetje te veel van het goede..
heb je 100 mina ofzo :P en 12pk is wel haalbaar, ik heb de uitdraai gezien
 
Originally posted by ApriliaFreak
shot zal opzich wel goed zijn. kamaraad van mij haalde met zijn shot met evo50 getuned rond de 12 pk, en met een yas R 9:|
en rode veer lijkt me wel erg sterk geel was al te sterk

Ik heb Nardo/shot op evo 50 gehad en draaide ongeveer 12,5k, had rode malossi drukveer erin. Nog niet goed afgesteld maar had wel autowheellie. Dit alles met 17,5 carb
 
Originally posted by Beta Man
Ik heb Nardo/shot op evo 50 gehad en draaide ongeveer 12,5k, had rode malossi drukveer erin. Nog niet goed afgesteld maar had wel autowheellie. Dit alles met 17,5 carb
was die evo getuned of untuned? rood lijkt me toch vrij stug hoor, hoeveel gram rollen had je er ongeveer in dan?
 
Originally posted by ApriliaFreak
was die evo getuned of untuned? rood lijkt me toch vrij stug hoor, hoeveel gram rollen had je er ongeveer in dan?

Untuned. Ik reed ook met rood op Due Plus.
Ik had er volgens mij rond de 4,0 gram in, maar dat weet ik niet meer zeker.
 
Ik zou voor de gele drukveer gaan , reed met evo 50 met nardo/shot en gebruikte gewoon die gele. En idd hij draait rond de 12K . Alleen iedereen doet er van die zware rollen in , je moet juist om te beginnen met licht gaan beginnen. Die cilinder is gebouwd voor om toeren te maken en dan pas ze vermogen ( piekerig) af te geven.
Ik reed met hebo vario met 2.6 gram rollen.Geen idee wat de verhoudingen zijn bij evo vario maar ga maar lekker licht zitten.
 
Het belangrijkste is je carbu...
Zonder fatsoenlijke carbu (minstens 19mm) kom je nergens,
wat is een race cilinder zonder een goede voeding?????
En een shot is één van de beste uitlaten op evo 50 en op evo 70 ook super!
:-)
Laterzzzzz
 
Sorry hoor maar een witte Mal. drukveer :?
Die gebruik je op je std cil met een ander uitlaatje..............

12 mm ??? Ik zou gewoon wachten tot je die 19 hebt en nu NIET veel meer gaan rijden........
 
Originally posted by Sakkie
ok, een evo draait sowieso al teveel toeren, maar een shot op evo70 klinkt al helemaal 8P

Als je er geen ervaring mee hebt, zeg dan niets. Een shot draait heel aardig op een Evo70 @ mina, op een 50 denk ik zelfs minder.

De drukveer is setup afhankelijk, maar ws is geel meer dan genoeg. Dat je op een standaard setup een rode veer hebt zegt niets. Het zegt iets over je afstelkunsten en het feit dan een standaard cil weinig kracht heeft en dus moeilijk door de dode punten komt. Maar zoals al gezegd is de 12mm carb het grootste prob, zou niet eens het risico willen nemen eerlijk gezegd.
 
shot op evo 70 kan gewoon untuned maar toch voel je zelf wel dat je er meer uit kunt halen hij is net iets te laagtoerig hij knijpt hem dan een beetje.
 
shot is een best leuke uitlaat op snelle 50, iig beter dan yas.R of iets degerlijks. Er zijn nog wat leuke aanpassingen te doen, maar hij zal nooit zo bruut worden als bv. een c20
 
Back
Top