3b-r gaat vijlen :)

Status
Not open for further replies.
Originally posted by Bart
Hoe breder je poort wordt hoe meer je zuigerveren happen.

Toevoeging hierop is uiteraard dat de vorm ook van invloed is... Een perfect ronde poort lijkt me theoretisch het minst belastend voor de zuigerveer, aangezien de vlaktedruk gelijkmatig toe/afneemt... Een enkele poort vormgeven like Evo/Manston/MHR [vlakke bovenkant uitlaatpoort] is uiteraard redelijk dodelijk voor je veer, ook binnen de veilige marge...
 
Originally posted by Bart
hoek kan je trouwens berekenen met sinus, straal is schuine zijde, overstaande zijde is poortbreedte gedeelt door 2. hoek delen door 360 graden en vermenigvuldigen met omtrek en je hebt de HALVE poortbreedte van je poortmap.

(dacht ik)

Of je maakt een tekeningetje in autocad :)

Ik heb het nog een aantal keer uitgeprobeerd en ik krijg er geen foute uitkomsten uit dus volgens mij klopt ie!

Ik heb ondertussen visual basic uit de kast gehaald en ben begonnen met het schrijven van een proggie dat het allemaal netjes voor me uitrekend. Zodra ik dat klaar heb zal ik het hier wel posten (zal morgen wel zijn).
 
Formule heeft Derek, Black_Phoenix dus. Vraag het maar aan hem, ik post hem niet.

En natuurlijk is ookde vorm heel belangrijk. Wat ik niet snap is dat jullie al deze info weer nodig hebben, het is al zo vaak besproken. Op SF.nl weten ze dit allemaal zelfs...

Maja zolang je specifieke vragen stelt hoor je mij niet meer.
 
Originally posted by B-100


hee dat komt goed uit ;)
evert neemt dus asap dat boek voor ons mee :)
hebben we het dan over de biblio in delft? ik ben wel lid van de universiteitsbieb namelijk...
 
Originally posted by Sjoerdyo
Formule heeft Derek, Black_Phoenix dus. Vraag het maar aan hem, ik post hem niet.

En natuurlijk is ookde vorm heel belangrijk. Wat ik niet snap is dat jullie al deze info weer nodig hebben, het is al zo vaak besproken. Op SF.nl weten ze dit allemaal zelfs...

Maja zolang je specifieke vragen stelt hoor je mij niet meer.

Ik denk niet dat derek zomaar onze formules hier zal posten:p
 
Originally posted by Mark@Typhoon


Ach als t niet uit vrije wil is dan liever niet he..

Waarom mensen helpen?!?!?

het gaat er niet om dat ie mensen niet wil helpen, maar je gaat toch zoiets niet zomaar overal lopen verspreiden. Twins gaat hier toch ook geen formules ofzo neer zetten. En aangezien derek veel cilinders tuned is dit een groot deel van zijn kostwinning, en het heeft hem natuurlijk ook moeite gekost om dit goed onder de knie te krijgen. Maar misschien als je hem heel lief aankijkt wil ie je @ msn wel iets uitleggen ofzo over het tunen van cilinders.
 
Mja ik denk niet dat hij ons als concurrentie hoeft te bezien aangezien wij t toch niet echt extreem zullen gaan aanpakken.. we proberen gewoon eens wat kennis op te doen..
 
Originally posted by rennerries


het gaat er niet om dat ie mensen niet wil helpen, maar je gaat toch zoiets niet zomaar overal lopen verspreiden. Twins gaat hier toch ook geen formules ofzo neer zetten. En aangezien derek veel cilinders tuned is dit een groot deel van zijn kostwinning, en het heeft hem natuurlijk ook moeite gekost om dit goed onder de knie te krijgen. Maar misschien als je hem heel lief aankijkt wil ie je @ msn wel iets uitleggen ofzo over het tunen van cilinders.

Dat mensen al moeilijk doen over een formule van uitlaatpoort breedte die zoals hans al zei zelfs op internet te vinden is. |( :|

Er wordt steeds geheimziniger gedaan door een aantal personen, ik vraag me af of ze er dan echt zoveel vanaf weten...

En ik zou nooit mijn cilinder laten tunen door een of ander iemand die zo geheimzinngi doet. Ik wil weten wat er aan wordt gedaan en waarom (daarom tune ik ook mijn eigen zooi, en ik besteed er meer tijd aan dan iemand die hem zal tunen, ander zou diegene een paar euro per uur verdienen, bij een gangbaar tarief voor tuning :) ).
 
Zoals al meer is gezegd. Bestudeer gewoon de macdizzy site en het boek 2 tact performance tuning van graham bell.:!
 
Originally posted by Bart


Dat mensen al moeilijk doen over een formule van uitlaatpoort breedte die zoals hans al zei zelfs op internet te vinden is. |( :|

Er wordt steeds geheimziniger gedaan door een aantal personen, ik vraag me af of ze er dan echt zoveel vanaf weten...

En ik zou nooit mijn cilinder laten tunen door een of ander iemand die zo geheimzinngi doet. Ik wil weten wat er aan wordt gedaan en waarom (daarom tune ik ook mijn eigen zooi, en ik besteed er meer tijd aan dan iemand die hem zal tunen, ander zou diegene een paar euro per uur verdienen, bij een gangbaar tarief voor tuning :) ).

Ja dat sommige mensen daar moeilijk over doen dat snap jij dan misschien niet. Sjoerdyo heeft ook die formule en die post hem ook niet. Maargoed tune jij maar lekker je eigen spullen, maar wat jij zegt over minder aandacht enzo is gewoon bullshit. Weet zeker dat derek aan elke cilinder evenveel aandacht besteed, en zijn werk niet afraffeld. Maarja dat kan je geloven of niet, maar kan je vertellen, genoeg tevreden klanten :d.
 
Originally posted by rennerries


Ja dat sommige mensen daar moeilijk over doen dat snap jij dan misschien niet. Sjoerdyo heeft ook die formule en die post hem ook niet. Maargoed tune jij maar lekker je eigen spullen, maar wat jij zegt over minder aandacht enzo is gewoon bullshit. Weet zeker dat derek aan elke cilinder evenveel aandacht besteed, en zijn werk niet afraffeld. Maarja dat kan je geloven of niet, maar kan je vertellen, genoeg tevreden klanten :d.

en ik weet zeker dat als ik mijn cilinder tune dat ik daar maar aandacht aan besteed dan dat ik hem opstuur naar een ander, bv hem.....

Jij wilt NIET weten hoe lang ik heb zitten denken hoe ik mijn cilinder wilde aanpassen. En dan kijken of het uitkomt met bestaande poorten enz. Momenteel heb ik geen enkele spoelpoort meer in mijn cilinder zitten omdat ze allemaal opgevuld zijn. Ik denk dat er wel meer dan 50 uur werk aan mijn cilinder zit met berekenen en tekenen in autocad, we zullen het maar niet hebben over de tijd die ik besteed hem met informatie zoeken in boeken en van internet. Uiteraard had een andere tuner waar ik mijn cilinder naar had gestuurd hetzelfde gedaan... :rolleyes:

Het boeit mij verder niet of je mij gelooft, ik weet tenslotte zelf hoeveel tijd ik eraan besteed.

Het is gewoon dom om geheimzinig te doen over een formule die zelf ook te bedenken is en die vrij op internet staat.

Ik kan me voorstellen dat je sommige factoren voor uitlaten cilinder timingen enz niet prijsgeeft. Maar zelfs geheimzinnig doen over een formule van breedte van de poort slaat werkelijk nergens op!
 
en het straalt zeker geen professionaliteit uit om moeilijk te doen over een formule die iedereen die middelbare school wiskunde heeft gehad kan bedenken.
 
Ik vind het ook jammer dat er zo moeilijk wordt gedaan over dit soort dingen. Ik snap best dat je niet alles prijs geeft (zeker niet als je je brood er mee moet verdienen) maar "simpele" dingen als breedte van de uitlaatpoort omrekennen niet willen vertellen vind ik een beetje flauw. Ik heb ondertussen die formule al en heb em zelf ook al omgeschreven om em anderom te gebruiken. Ik ben bijna klaar met een programmaatje waarmee je deze formule makkelijk kunt gebruiken en ik zal het ook gewoon posten als het klaar is. Het is jammer dat sommige mensen zo moeilijk doen, ze zullen er wel een rede voor hebben, ik niet....
 
JOngens niet zo zeuren, Derek is zelf nog niet eens aan het woord geweest, waarschijnlijk zet hij hem zonder probz neer...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top